… een Vintage Rolex: 1965, handopwinder, 17j.Cal. 1225.
Op de foto lijkt 'ie geler/goudkleuriger dan in werkelijkheid: het is een stalen uitvoering met staalkleurige wijzerplaat.
Voorlopig nog onderweg vanaf de andere kant van de wereld.
Menno
… een Vintage Rolex: 1965, handopwinder, 17j.Cal. 1225.
Op de foto lijkt 'ie geler/goudkleuriger dan in werkelijkheid: het is een stalen uitvoering met staalkleurige wijzerplaat.
Voorlopig nog onderweg vanaf de andere kant van de wereld.
Menno
Dat is nog eens een fraai horloge. Van harte met deze bijzondere aanwinst(tu)
Wat zijn de maten van deze vintage?
Oei, da’s mooi! Geniet hier vooral van, Menno! (tu)(tu)
Hij’s niet groot: 34 breed, 37 lang.
Het horloge komt net terug van het RSC, compleet met de papierwinkel van de onderhoudsbeurt.
Menno
Ach, wat mooi!
Veel geluk er mee: koesteren hoor,
Van Harte!
Mijn beste,
Proficiat Menno,met deze magnefieke aanwinst.
Een aan-winst die er zijn mag. Wat een prachtig horloge is dit. Een horloge uit de categorie ‘Haute Horlogerie’.
Het is waarachtig een lust voor het oog en een genot voor de pols waaraan het gedragen zal worden. Chapeau. (tu)
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit uitblinkende horloge.
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!
Orologio Signaturis Temporis.
Zo, dat is nog eens wat anders(tu) Gefeliciteerd met dit fraaie horloge!
Even wat aanvullende info over dit type horloge:
het is wat toen (al) een ‘entry level’ Rolex was; in Azie vaak ‘my first Rolex’ genoemd.Ik heb ook gelezen dat dit horloge-type vaak in verband wordt gebracht met Bar Mitzwa. In het Midden-Oosten zijn er nogal wat van deze horloges weggeven als relatiegeschenk, maar dan met een logo o.i.d. op de wijzerplaat. Deze horloges brengen op veilingen tussen de 1500 en 3000 euro op. Dus als je er nog eentje hebt…
Rolex heeft dit uurwerk (cal 12xx) bijna 40 jaar gemaakt, tot 1989 om precies te zijn. De 1250 uitvoering is de versie zonder datumaanduiding, de 1255 is met aanduiding. Over het algemeen is men zeer te spreken over het uurwerk. Omdat het een ongecompliceerd uurwerk is, zijn er niet veel storingen. En zijn ze goedkoper te repareren. (Dat moet nog blijken natuurlijk).
Als je nog meer info hebt, aarzel dan niet om het aan te vullen!
Menno
van harte, ik vind het een erg mooie uitvoering (tu)
heel veel plezier ermee…
Gefeliciteerd met je eerste Rolex (tu)
Hopen dat hij niet te lang bij de douane blijft liggen
Ik wens je er heel veel (draag) plezier mee!
mvg, Frans
Mooi, hopelijk is hij er snel
Vet en bedankt voor de achtergrond info (tu)
Ga je het klokje op een Bundpad band dragen?
Gr. Roel
Dat is een mooie Rolex Vintage (tu)