8 jaar geleden heb ik voor mijn verjaardag een Tissot T-Touch gekregen. Met veel plezier heb ik deze, afwisselend met andere Tissot’s, gedragen.
Nu lopen de wijzers en digitale klok niet meer synchrone. Het ding is dus defect en ik verdenk de aandrijving van de wijzers.
Heeft iemand ervaring met de reparatie van T-Touch’es en/of andere Tissot’s?
Ondertussen heb ik al wel een eerste Seiko gekocht. Ik ben merk-trouw, maar ook erg fout-gevoelig. 
Zit er geen calibratie op ?
zolang de wijzers niet stilstaan en / of te traag lopen
zou je hem toch per wijzer onafhankelijk moeten kunnen calibreren
Je kunt de wijzers synchroniseren, moet je de middelste knop een seconde of 5 ingedrukt houden, kom je op synchro stand, en dan kun je met de bovenste en onderste knop resp. de minuten- en urenwijzer bedienen om ze precies op 12 uur uit te lijnen, daarna middelste knop nogmaals en dan moet het kloppen.
Werkt dit niet dan is ie inderdaad kapot, maar in elk geval een poging waard 
Succes!
Groet,
Ries
Bedankt voor de herinnering. Ik heb online een oude handleiding gevonden en (met de nodige moeite) een re-sync gedaan.
Nu kijken of ie het volhoudt.
1 like