T34 1941 aanwinst

Waar hoort deze thuis? Maakt me niet uit. Ik is blij ermee.
Een klok uit de t34 tank afkomstig uit Rusland uit 1941.
Volledig werkend op 24v of hand op windbaar door de “bezel” te draaien. Komt uit een kapot geschoten tank! Wauw.
Handopwind functie werkt maar na enkele min stopt ze, beweeg je de klok ff dan gaat ze verder.
Dus service is na een kleine 80 jaar wie weet nodig!

Ga er wat moois van maken.

Hoe gaaf!

23 likes

Leuk ding, al mig-boordklokken zien passeren maar nog geen enkele uit een Russische tank :thumbsup:

Leuk klokje, wel oppassen voor de radium hoor. Ik heb er ook eentje maar dan een latere versie met tritium geloof ik. :+1:

Mijn beste,

Leuke presentatie van een uitdagende aanwinst!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Mooi hoor.
Maar ik geloof niet dat ie op 24 Volt werkt. Volgens mij is die 24 V aansluiting voor de ingebouwde verwarming om het beslaan van het glas tegen te gaan.
Ik heb zelf een MIG klok en die heeft ook die stroomaansluiting er op zitten (27Volt).

Ik dacht echt voor 5 seconden dat je een T34 had gekocht :sweat_smile:

3 likes

De latere broertjes, uit de lucht.

1 like

Ik ook… zou leuk zijn geweest! :grinning:

Heb het even bekeken en idd, zit een elementje achter die opwarmen doet.

Leuke aanwinst hoor! Ik zit ook altijd met een schuin oog naar die MIG klokken te kijken, maar ja wat moet je er mee he?

Hoezo? Heb je geen tank?

2 likes

Nee en mijn MIG straaljager doet het ook niet meer…dus ik laat de klokken, hoe leuk ze ook zijn, ook maar zitten denk ik :joy:

1 like

bouw hem in een klomp hout en zet hem in huis op een tafeltje oid

Is nog best een goed idee idd, want het zijn wel leuke hebbedingetjes!! (ga zo maar weer eens kijken op de baai :joy::joy:)

Mijn MIG klok heb ik in een houten paneeltje gemaakt.

4 likes

De mijne doet het ook niet meer,staat achter het huis :grin:

2 likes

Vet!

Mooi joh,en ook nog uit de iconische T34

Daar zijn hele fraaie plexiglazen houders voor te koop op de Bay!

1 like

Ik ga hem in stijger hout bouwen, klein klusje maar wel leuk! Hem weer 1oo% te laten lopen, hebben jullie tips in wie wat waar daar hulp in kan bieden?