T4 Tourbillon

Ik ben al een tijd op zoek naar tekeningen voor het maken van een T4 tourbillon.
Maar tot nu toe zonder success…veel mooie plaatjes en video’s.
Is er iemand die me de goede weg op kan helpen
Ik ben verdwaald in het grote internet web

ik stel de vraag nogmaals
wie kan mij op weg helpen

Ik heb even gezocht… maar een T4 is dus een tourbillon met detentveer… als je zoiets kan bouwen, dan kun je em ook zelf wel construeren lijkt me?..

Persoonlijk heb ik het idee, dat als je een tourbillon niet zelf kan construeren, dan moet je’m ook niet willen bouwen…

Als je wel tekeningen hebt van een “gewoon” detentveer echappement, dan zet je’m toch gewoon in een kooi?.. klaarrr… een tourbillon is wel moeilijk om te maken, maar niet ingewikkeld…

Dank je arie voor het antwoorden

Daar heb je natuurlijk gelijk in

Maar je ziet ze dat gebouwd worden…dus dan moeten daar ook tekeningen van zijn

Een ander voorbeeld is de tourbillon van zoltan
Het gaat mij dus meer niet om het zelf ontwerpen …maar het bouwen
En zijn natuurlijk boeken te koop bv van George daniels waar complete ontwerpen in worden beschreven
Maar het is meer… dat er zat te vinden is over het complete ontwerpen maar niet de tekeningen
Het lijkt dan dat je zelf vanaf nul moet beginnen

http://classicwatchmaking.tumblr.com/

De bovenstaande link laat de opbouw zien …de gemaakte onderdelen maar niet de maatgeving van de toegepaste onderdelen
En daarom de vraag om wat hulp

je zou kunnen overwegen om een bestaand echappement te nemen, en op basis daar van een kooi te maken… dan heb je de maten…

Dat is zeker het overwegen waard
Maar het blijf me wel eens verwonderen dat sommige dingen dan niet op het grote web te vinden zijn
Wel het eind resultaat ,maar niet het begin daarvan

Maar je heb me wel wat tref woorden gegeven waar ik nu al weer wat dingen op het internet mee heb gevonden
Je kan wel eens verdwalen…