Tachmeter niet meer op de '12'.

Op de een of andere manier krijg ik de tachymeter niet meer op de ‘12’. Zeer irritant. Het horloge ligt om die reden al jaren in de kast. Toch zonde denk ik dan. Dus doe ik maar een poging. Wie weet raad?

Service.

Dat werkt alleen bij een kwartsuurwerk! De TS heeft een automaat. De wijzer zit los op de centrale secondenteller-as, of - de wijzer zit los om het wijzerbusje, of - het nulstelhartje zit niet goed meer geklemd op het secondenteller-rad. Losse wijzer komt het meest voor. Die klemt dan net niet voldoende meer, en zal dan ook bij elke reset - door de felle tik die de wijzer te verduren krijgt - iets verder “opschuiven”.

9 likes

Thnx! Een service beurt geven dus!

1 like

Check de officiële Hamilton-site voor serviceprijzen. Die zijn nl. ZEER scherp; zeker vergeleken met bijv. Omega. En toch allemaal Swatch Group… …ook omdat ik jouw horloge al wat ouder inschat (jaar of 20?). Dan weet je zeker dat bijvoorbeeld alle pakkingen ook vervangen worden. En alle wijzers, waar normale stervelingen buiten “certified” territorium niet aan kunnen komen. En nieuwe wijzers heb jij nodig.

Ja, best een paar dagen oud ja. Lag al zo lang in de kast. Heb alles nog origineel, maar de rubberen band is wel uitgedroogd en vertoond wat scheurtjes. Maar met de rood zwarte Nato staat ie weer harstikke gaaf. Kreeg weer plezier in dat klokkie. Ik stop hem nu exact op de 12. Maar het gaat ook om het gevoel, ‘heb je een correct horloge’? Thnx voor de tip. Ik ga ze even checken. Ik zal het laten weten! Ik heb natuurlijk een stapel mechanisch horloges en weet dat dit gewoon een keer er aan zit te komen.

1 like