Tachmeter niet meer op de '12'.

Op de een of andere manier krijg ik de tachymeter niet meer op de ‘12’. Zeer irritant. Het horloge ligt om die reden al jaren in de kast. Toch zonde denk ik dan. Dus doe ik maar een poging. Wie weet raad?

Service.

1 like

Dat werkt alleen bij een kwartsuurwerk! De TS heeft een automaat. De wijzer zit los op de centrale secondenteller-as, of - de wijzer zit los om het wijzerbusje, of - het nulstelhartje zit niet goed meer geklemd op het secondenteller-rad. Losse wijzer komt het meest voor. Die klemt dan net niet voldoende meer, en zal dan ook bij elke reset - door de felle tik die de wijzer te verduren krijgt - iets verder “opschuiven”.

10 likes

Thnx! Een service beurt geven dus!

1 like

Check de officiële Hamilton-site voor serviceprijzen. Die zijn nl. ZEER scherp; zeker vergeleken met bijv. Omega. En toch allemaal Swatch Group… …ook omdat ik jouw horloge al wat ouder inschat (jaar of 20?). Dan weet je zeker dat bijvoorbeeld alle pakkingen ook vervangen worden. En alle wijzers, waar normale stervelingen buiten “certified” territorium niet aan kunnen komen. En nieuwe wijzers heb jij nodig.

Ja, best een paar dagen oud ja. Lag al zo lang in de kast. Heb alles nog origineel, maar de rubberen band is wel uitgedroogd en vertoond wat scheurtjes. Maar met de rood zwarte Nato staat ie weer harstikke gaaf. Kreeg weer plezier in dat klokkie. Ik stop hem nu exact op de 12. Maar het gaat ook om het gevoel, ‘heb je een correct horloge’? Thnx voor de tip. Ik ga ze even checken. Ik zal het laten weten! Ik heb natuurlijk een stapel mechanisch horloges en weet dat dit gewoon een keer er aan zit te komen.

1 like

Mijn horloge is tussen de 10-15 jaar oud. Ik heb hem dus laten behandelen door Hamilton Service. Kosten; €330. Maar als ik ze een cijfer moet geven, dan is het toch een 9. Waarom geen tien? omdat ik de orginele wijzers mooier vond. Meer lume. Maar voor de rest ziet het horloge er als nieuw uit. Dat was ook mijn wens. Kast en glas vervangen, wijzers allemaal vervangen. Service op het kaliber. Band ziet er ook weer als nieuw uit. Ik heb gewoon een nieuw horloge terug gekregen. Ben er erg blij mee. Dit is een van de weinige horloges die ik heb, waar de kroon aan de linkerzijde zit. Voor een linkshandige is dat prettig. Zie de foto’s. Ik bedank PeterLC voor de tip!

6 likes

Is het niet vreemd dat ze er compleet andere wijzers opzetten?

Netjes hoor! Bij de grote Swatch-zus met de grote O betaal je 3x zo veel voor een mechanische chronograafservice. Hoewel er daar ook uurwerkonderdelen vervangen worden, en ik zie bijvoorbeeld geen oude veer/veerton bij je oude onderdelen.

1 like

Ik keek er eerst van op. Maar het is zijn de onderste helften van de wijzers die geen lume hebben. Ik heb er geen schrijven van gehad dat ze er andere op gingen zetten. Wel dat ze vervangen zouden worden. De originele heb ik retour gekregen.

Ik zag dat dit type horloge met verschillende wijzers is uitgebracht. Het zijn dus wel de orginele, maar met met een kleine afwijking. Het type is H717260. Ik heb het gegoogled en zie op de afbeeldingen de twee soorten van wijzers. De vorm is exact hetzelfde echter de lume volume is anders.

Ah ok. Zolang jij er maar tevreden mee bent. Jouw foto vertekend iets denk ik.

1 like

Zo beter? En zeker tevreden.

3 likes

:ok_hand:

Vraag: waarom zou je wijzers vervangen willen hebben bij een service? Behalve als je ze niet mooi vindt natuurlijk…

Wijzers kunnen in de loop der tijd wat aan kleur verliezen. Vandaar.

1 like