Tachymeter ring wordt telemeter ring

Veel chronografen zijn uitgerust met een (binnen)tachymeter ring. Veel zeldzamer is de telemeter ring (als bezel of ring uitwisselbaar bij Omega bijvoorbeeld, verkrijgbaar bij Ofrei).
Is het mogelijk een binnen tachymeter ring te veranderen in een telemeter ring en zo ja kunnen indices ook van super Luminova gemaakt worden?
Ik besef dat zo’n operatie pittig in geprijsd zal zijn maar het doel is voor mij het
ultieme wenshorloge samen te stellen uitgaande van of een Mido All Dial chronometer chronograaf of een Fortis Marine Master chronograaf.
Wordt nog wel effe flink tijdje sparen…:smiley:

De Fortis heeft een tachiring waarvan ik niet kan zien of deze los is of onderdeel van de wijzerplaat. Hier zou het vast kunnen mits deze los is en je iemand kan vinden die er een telemeter van kan maken. De Mido heeft helemaal geen tachiring of er moet een model zijn dat ik niet kan vinden op google. Dan wordt het lastig.

Mag ik vragen waar je een telemeter voor gaat gebruiken? Bliksen hebben we hier niet iedere dag, als ze ergen heien kan moet je het machine zien staan anders heb je niets aan. Vliegtuig spotten zou iets kunnen zijn, alleen is het een aaneengesloten toon dan wordt het ook onmoglijk om een startmoment te bepalen.

Of vindt je het gewoon mooier en apparter dan een tachiring? Hij zou wel wat rustiger kunnen ogen wanneer het om een horloge gat met een tachimeter op de bezelrand net als een speedmaster.

Dank je voor je reactie. Het Mido model is de M006.615.17.031.00; tachymeter ring binnenzijde.
Ik kom in streken ten zuiden van ons land waar het fabuleus kan onweren. Reuze lollig als de snelheid van een bui je buiten verrast; het is aardig om de progressie van onweer op (langere afstand te kunnen schatten.
Ik ben overigens niet bang voor onweer maar na een paar inslagen vlak bij je voel je je uren later nog alsof iemand op een reuze gong direct naast je oren heeft geslagen.
Uiteraard kan je ook na de flits 1001, 1002, 1003 etc. tellen maar ja als je toch van mooi horloges houdt… Daarbij is tellen op langere afstand al gauw onnauwkeurig.