Tachyring voor Heuer Carrera 45

Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een Heuer Carrera 45. Het probleem is echter dat er geen tachyring tussen het glas en de zilverkleurige wijzerplaat aanwezig is.

Deze is waarschijnlijk niet meer terug gezet bij vervangen van het glas. Nu zit ik met de vraag of dit een losse ring is en of ik deze nog ergens kan kopen. Wellicht is er een passend model van een ander merk.

Wie kan mij helpen?

Welkom op Horlogeforum.nl. Het is gebruikelijk dat je je even voorstelt als je nieuw bent op een forum, zeker als je blijkbaar een voorliefde hebt voor vintage horloges, dan zijn wij zeer nieuwsgierig :smiley: Wie koopt er zo’n mooi horloge, is hij verzamelaar, wat heeft hij in zijn verzameling… en heeft hij foto’s?

Maar daarnaast, ik ga er van uit dat die ring los zit/zat want anders hadden ze 'm er niet af kunnen laten. Ik weet niet wat de verhoudingen zijn tussen de oude Carrera 45 en de re-editions van begin jaren 2000 maar als die exact zijn zou TAG Heuer ze voor je moeten hebben.

Daar weer naast (en daarom zijn foto’s ook handig) zouden er ook Carrera’s model 45 gemaakt zijn zonder die ring.

Inderdaad, even voorstellen is op zijn plaats. Van oorsprong ben ik opgeleid in de techniek en heb een voorliefde voor met name oude techniek. Ik restaureer sinds jaar en dag en met name zgn tweezitter sportauto’s met een cilinderinhoud tot 2500cc. Restauratie betekenen in mijn geval body-off, ik doe het bodywerk en reviseer motoren. Stofferen en lakken besteed ik uit. In de winter van 2006 heb ik overigens een Eysink motorfiets gerestaureerd, om eens even een zijstap te maken.

Uurwerken hebben altijd mijn interesse gehad en dan juist de mechanische. Ik heb een paar niet zo bijzondere uurwerken naast deze carrera. Foto’s kan ik nu niet inbrengen vanwege het feit dat ik het uurwerk gisteren heb afgeleverd bij een horlogemaker. Deze zorgt ervoor dat het valjoux uurwerk wordt geserviced en dat de kast opnieuw wordt verguld. Helaas is het geen kast van edelstaal.

Maar goed origineel is origineel weet ik vanuit de auto restauraties.

Ik ben mij aan het verdiepen in de horloge techniek daar ben ik eigenlijk al een paar jaar mee bezig. Uiteindelijk wil ik me zelf aan deze techniek gaan wagen. Ik ben overigens al wel in het bezit van het boek “de Horlogemaker”.

Gereedschappen koop ik op dit moment her-en-der in Europa, o.a. via Ebay, Kijiji, marktplaats ed. Omdat ik niet alles weet en vanuit de forums van autorestauraties weet dat dit heel makkelijk kan zijn heb ik me aangemeld.

Ik heb inmiddels ook al contact gehad met Jasper Bitter Classic Heuer, die mij overigens ook niet aan deze ring kan helpen. Hij steld voor om een zgn armierring toe te passen. Dit kan voor de time beeing een oplossing zijn.

Naar verwachting is het horloge in januari gereed en zal ik foto’s posten. Ik moet nog wel even uitzoeken hoe ik een horloge fraai kan fotograferen.

Hallo,
Een mooie en interessante site is http://www.onthedash.com/
Hier staan vele types en kalibers wat HEUER betreft.
Misschien heb je hier iets aan.
Groetjes
Jack

Welkom op dit forum! We zien de foto’s tzt wel:)