Tafelgesprek: horloges en ik heb er geen antwoord op

Horloges zijn een regelmatig terugkerend gespreksonderwerp bij ons aan tafel. Vandaag ook. Mijn vrouw zou als volgende aanschaf wel een horloge van een Nederlands merk willen hebben - liefst goud, tussen de 34 en 38mm groot. Chrono mag, vintage mag. Van der Klaauw is het enige waar ik op kan komen…

Ik heb op dit moment geen idee waar ik naar zou moeten zoeken. Zonder er een ‘gevraagd’ van te willen maken (het duurt nog 11 maanden voordat ze jarig is - en dit is niet de plaats voor een ‘gevraagd’-posting).

Al jullie ideeen zijn welkom. Met foto’s alsjeblieft!

Menno

Krijg er zo snel geen foto bij, maar kijk eens bij

De new vintage van Mooren? En in welke prijsklasse? Een quartz 400€ (frommanteel) of inderdaad van der Gang 8000€ plus? Er zijn er aardig wat hoor als je iets meer prijs geeft van de wensen en het budget.

Laatst bij Pellikaan langs geweest en die heeft een gouden Pellikaan gemaakt.

Zo, die smaak van jouw vrouw begint zich rap te ontwikkelen:)

Nou, zeker geen 8000! Dat zal er nooit van komen. Ik heb Van der Gang gezien, en ik denk toch altijd ‘IWC’. Misschien onterecht, maar toch…

In een ideale wereld zou het een Nederlands merk met een model a la Datejust moeten zijn. Ook in die prijsklasse als het een gebruikte is…

Pellikaan is wellicht een idee. Ik heb nog niet gegoogeld maar is 'ie tussen de 34 en de 38mm?

Menno

Kijk is naar de ariadne van der klaauw nog enigsinds te betalen :frowning: na maanden sparen (foto nog niet gemaakt). Of van der Gang kan natuurlijk ook. Succes

Rich

Er is laatst een topic voorbij gekomen met daarin vrijwel alle Nederlandse horlogefabrikanten.
En ik denk dat Hans je graag een RO1 verkoopt!

Maar die dan toxh een tikje groter en 11K in rose goud…

thieuster Schreef:

Pellikaan is wellicht een idee. Ik heb nog niet
gegoogeld maar is 'ie tussen de 34 en de 38mm?

Als ik me niet vergis zou ie 38mm zijn. Maar die was al naar z’n baasje verzonden, voordat ik em heb kunnen zien. Design is ook een stukkie anders.

jantje.vlaam Schreef:

Er is laatst een topic voorbij gekomen met daarin
vrijwel alle Nederlandse horlogefabrikanten.

Op WUS had ik er een topic over gestart genaamd Neerlands glorie http://forums.watchuseek.com/f428/neerlands-glorie-399871.html

Misschien dat deze bedoeld wordt.

Een NOS Elka (Eduard Louis Kiek Amsterdam)?

Of de dames uitvoering van de van der Klaauw Orion. Niet in het goud, maar wel met een rosé gouden lunette te krijgen (geweest). Maar wel “slechts” 34mm.

Zie rechts in vergelijk met de heren uitvoering van de Orion aan de linkerkant.

Die zijn mooi!!! Wat kost die linker?

Dat is een fantastisch stelletje. Echt wonderschoon, mooi metmdie blauwe cijfers en wijzers.

Vrees alleen dat je voor die twee horloges samen ook een middenklasser auto kan kopen…

Fromanteel? En als je geld voor je zelf wil overhouden koop je toch een Prisma? :smiley:

Fromanteel Amsterdam , ja niet iedereen wil Amsterdam op de wijzerplaat hebben… maar toch. Natuurlijk zogenaamd swiss made. Het is natuurlijk niet echt nederlands maar de naam heeft een rijke historie en de prijs is niet hoger dan voor de mode horloges. www.fromanteel.nl

Heb je al aan Frederique Constant gedacht?

http://www.frederique-constant.com/en/collections/

NicoB)-

rammeldarm Schreef:

Heb je al aan Frederique Constant gedacht?

http://www.frederique-constant.com/en/collections/

NicoB)-

Wat is er Nederlands aan? (behalve de nationaliteit van de oprichters/eigenaren)

Als een Nederlander een huis heeft in Zwitserland, is het dan een Nederlands huis? :wink:

leuk bij ons gaat het nooit over horloges …
het enige wat ik heeeeel soms hoor is wanneer je die panerai verkoopt ben je een enorme lul!!!