Horloges zijn een regelmatig terugkerend gespreksonderwerp bij ons aan tafel. Vandaag ook. Mijn vrouw zou als volgende aanschaf wel een horloge van een Nederlands merk willen hebben - liefst goud, tussen de 34 en 38mm groot. Chrono mag, vintage mag. Van der Klaauw is het enige waar ik op kan komen…
Ik heb op dit moment geen idee waar ik naar zou moeten zoeken. Zonder er een ‘gevraagd’ van te willen maken (het duurt nog 11 maanden voordat ze jarig is - en dit is niet de plaats voor een ‘gevraagd’-posting).
Al jullie ideeen zijn welkom. Met foto’s alsjeblieft!
De new vintage van Mooren? En in welke prijsklasse? Een quartz 400€ (frommanteel) of inderdaad van der Gang 8000€ plus? Er zijn er aardig wat hoor als je iets meer prijs geeft van de wensen en het budget.
Of de dames uitvoering van de van der Klaauw Orion. Niet in het goud, maar wel met een rosé gouden lunette te krijgen (geweest). Maar wel “slechts” 34mm.
Zie rechts in vergelijk met de heren uitvoering van de Orion aan de linkerkant.
Fromanteel Amsterdam , ja niet iedereen wil Amsterdam op de wijzerplaat hebben… maar toch. Natuurlijk zogenaamd swiss made. Het is natuurlijk niet echt nederlands maar de naam heeft een rijke historie en de prijs is niet hoger dan voor de mode horloges. www.fromanteel.nl