Ik zag laatst bij mijn horlogemaker een leuk tafelklokje staan. Had in principe niks met horloges te maken en ik weet ook niet of ik dit hier mag posten maar dan hoor ik het wel. Het klokje was van 1920. Wat mij betrof al flink oud, toch voor de kenners niet echt oud. het had een maanfase en een half uur en uur slag. Ik werd meteen verliefd en heb besloten om het ook maar te kopen. Morgen mag ik het gaan ophalen. Ik kijk er echt al naar uit!! Wat vinden jullie van dit klokje of als het hier niet mag, mijn excuses.
Sodeju, wat een gaaf ding!
Zeker mooi…
Kitsch. Maar als jij het wel mooi vind, daar gaat het om! Veel plezier er van.
Leuk ding hoor, ik heb iets vergelijkbaars uit de jaren 70 of zo, kast van mdf en Chinees urinoir staal. Met drie melodieën. Erfstuk van oma
Ja doet mij denken aan opa die er 2 had. Leuk om het weer eens te zien!
Heel leuk. Nostalgie, doet mij aan het huis van mijn opa en oma denken. Vroeger logeerde ik en mijn broertje in de zomervakantie vaak een week bij opa en oma. Als het 's morgens heel stil was in huis, hoorde je de klok tikken en slaan beneden in de woonkamer. Ik heb er eentje gehad, maar mijn vrouw werd gek van het getik in huis…
Het is dus totaal geen chinees urinoir staal zoals sommige denken. Deze klok werd heruitgebracht na de originele van 1870. In 1920 is deze opnieuw uitgebracht. Deze klok komt uit Duitsland en alles werkt perfect! Dit heb ik me door de horlogemaker laten vertellen want van klokken heb ik weinig verstand. Deze vond ik super leuk en daarom heb ik deze ook gekocht. Ik ben veel meer met polshorloges bezig!