TAG Carrera Cal.1887

Een goeie kennis heeft deze gekregen en wil die van de hand doen. Is van 2014 en ziet er ook ongedragen uit. Alle papieren zijn aanwezig en er is dus nog garantie tot 2016. Wat zouden jullie daaraan besteden ?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

SuperC Schreef:

1250 euro

Daarvoor wil ik 'm vandaag nog gaan ophalen.

cliogek Schreef:

SuperC Schreef:


1250 euro

Daarvoor wil ik 'm vandaag nog gaan ophalen.

Inderdaad, ik ook, maar ik wil het wel een beetje realistisch houden hoor.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

SuperC Schreef:

mayo Schreef:


cliogek Schreef:



SuperC Schreef:



1250 euro

Daarvoor wil ik 'm vandaag nog gaan ophalen.

Inderdaad, ik ook, maar ik wil het wel een
beetje
realistisch houden hoor.

Ik geef alleen aan wat ik er aan uit zou geven.
Wil je een idee krijgen van de waarde, wil je hier
interesse wekken zodat je vriend hem kan
verpatsen, is het een verkapte
verkoopadvertentie?

Kijk anders op Chrono24, daar krijg je een prima
idee van de waarde. Misschien is dat in jouw ogen
een beetje meer realistisch

Neenee beste, dit is geen verkapte verkoopadvertentie.Ik weet ook dat de prijzen op Chrono24 rond de 3K liggen. Mijn bedoeling was enkel maar om te zien hoeveel jullie deze waard achten.
De moderator mag hier gerust een slotje op zetten. Ik wil hier geen vermoeden wekken van verkoper te zijn. Dergelijke reactie had ik hier ook niet direct verwacht. Die mij hier een beetje opgevolgd heeft, zou moeten weten dat ik niks verkoop. Ik ben een echte verzamelaar en wil absoluut geen "poen scheppen " achter andermans onwetendheid, zoals ik er wel al heb gekend.

Spijtig, maar ik heb de foto laten verdwijnen na een alles behalve vriendelijke reactie met verkapte verkoop insinuatie. Graag een slot hierop.

Het moet toch allemaal net iets vriendelijker kunnen allemaal.

Jammer dat het wat uit de hand loopt.

Ik zou meestal zeggen tussen de 40 a 75% van de retailprijs, afhankelijk van populariteit en staat. Deze Carrera is niet zo populair als de Monaco, maar ook zeker geen impopulair model. Ik schat zo op een 65% van de nieuwprijs? Voor mezelf hou ik ook in m’n achterhoofd dat ik als ik een klokje tax-free, grijs of met korting mee kan nemen, de prijs ook al rond de 80% zit. Als de vraagprijs daar te dicht bij komt, wordt het aantrekkelijker om em ‘maar’ nieuwe te kopen.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Waarde is wat een gek er voor wil geven zei m’n prof macro economie vroeger altijd.
Als hij hem snel kwijt wil, zal de prijs idd gevoelig lager moeten liggen dan wat je op Chrono24 ziet. Als hij kan wachten en op verschillende sites wil adverteren, zou ik de prijs een 10% onder prijzen van horloges in vergelijkbare staat, van professionele verkopers, op Chrono24 zetten. Dat zie je op Chrono24 zelf trouwens ook, particuliere verkopen zijn daar ook meestal gevoelig lager geprijsd.

Ook Ebay kan vaak een goede graadmeter zijn, als je de zoekcriteria maar aanpast om gesloten verkopen te tonen. De vraagprijs daar kan soms debiel zijn maar die raken natuurlijk nooit verkocht.

Als je een horloge MOET verkopen is het altijd een nadeel voor de verkoper!

Als je geen haast hebt, probeer het eens met 30% korting… dan zie je vanzelf hoe het loopt… veel of weinig aanvragen!

Een ruil of deels een ruil aanbieden is af en toe ook interessant!

Voordeel is dat het horloge nog garantie heeft! Dus de koper heeft wel enige zekerheid tov een ouder exemplaar!

Toch bedankt voor de interessante reacties.
Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar een zwarte of grijze wijzerplaat. Een Carrera heeft altijd mijn aandacht getrokken en ik vond dit nu een opportuniteit om er eentje te bemachtigen. De prijs die momenteel is uitgesproken is nl. 2750€. De meeste nieuwe of ongedragen gaan dus 3K en meer. De vraagprijs vind ik teveel gezien mijn persoonlijke voorkeur naar een andere kleur.
Ik denk dat ik de verkoper ga een voorstel doen van 2K of iets minder en zien wat het wordt. Zelf heeft hij het horloge gekregen en wil het dus enkel ten gelde maken.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ik heb eens een tweedehands Carrera, zwarte wijzerplaat, rode stopwatch wijzers op rubber gekocht voor 1350… Dat was bij William Wien.
Dus dat zegt wel wat.

RobinH Schreef:

Ik heb eens een tweedehands Carrera, zwarte
wijzerplaat, rode stopwatch wijzers op rubber
gekocht voor 1350… Dat was bij William Wien.
Dus dat zegt wel wat.

Hangt vanaf hoe lang geleden. Retailprijzen zijn de afgelopen tijd behoorlijk gestegen, en dan gaan grijze e.a. prijzen vaak mee.