Ik heb dat duikertje gehad, maar dan met een zilverkleurige plaat. Heerlijk en superdegelijk horloge, met een zeer mooie en comfortabele rubberband. Maar wel tweedehands gekocht - het scheelt nogal als de kop er af is.
Dat gaat niet gebeuren, want ook met standaard ETA’s, quartz of automaat, is niks mis. Het is meehuilen met de wolven. Kennelijk schrikken mensen van het feit dat de feitelijke kostprijs van een horloge een fractie is van de (advies) prijs in de winkel. Op sommige fora is het met name in dat verband populair om op TAG af te geven. Qua prijs/kwaliteit verhouding is dat merk echter niet slechter dan andere merken in dat
prijssegment. Qua waardeverlies ten opzichte van de adviesprijs wel. In bijvoorbeeld een Omega zit minstens zoveel lucht in de aanschafwaarde ten opzichte van de productiekosten, maar bij dat merk lukt het beter om die lucht door te verkopen aan een volgende eigenaar.
Natuurlijk zit in alle luxe horloges gebakken lucht. Dat heet marketing…
Maar een Omega Seamaster met een quartz uurwerk heeft ook gewoon perlage op de bruggen.
En met een standaard ETA uurwerk is helemaal niks mis, maar wel als je er in verhouding veel te veel voor betaald. En bij Tag Heuer heb ik dat gevoel meer dan bij andere merken.
En in no-time is ook dit topic weer veranderd in een watjebeterkuntkopentopic! Erg jammer!!!
Ik had gehoopt dat we wat dieper konden ingaan op verschillende eta-quartz kalibers in tags ipv marketing, dit interesseert me wel…
De eerste G10 quartzmodules bevatten kunststof onderdelen en werden als niet servicable beschouwd omdat het de policy (lees: goedkoper) was om een stukke module te vervangen in plaats van te repareren. Mogelijk mede onder druk van de publieke opinie hebben latere G10’s meer metalen onderdelen gekregen. Beide lopen en liepen over het algemeen prima. Het geeft alleen aan dat deze business vooral emotiegestuurd is in plaats van rationeel.