Hallo, mijn tag heuer is terug en ze loopt zeer nauwkeurig. MAAR als ik het bovenste chronoknopje induw, staat het horloge stil, als ik terug druk loopt ze weer.
Ik zou ze graag volledig origineel zien lopen, zijn er hier kenners van dit uurwerk en die een oplossing kunnen aanbrengen. Desnoods een vervanging van het volledige caliber.
Enkele gegevens die ik nog kan vermelden:
op de achterplaat staat nr: 250.006
de seconde wijzer tikt twee maal per seconde
verdere info zie fotos
Alvast bedankt naar hen die hulp of raad aanbieden
gr roel
Staat het héle horloge stil? Dus de secondewijzer ook, dat kleintje bovenin is de secondewijzer van het uurwerk, de grote secondewijzer in het midden loopt alleen als je de chonograaf start.
Klopt, maar je moet dat wel weten, hoeveel mensen ik zie met een quartz chronograaf die altijd aan staat. (en batterijen vreet)
Dus. Normale toestand is grote seconde wijzer, minutenteller en urenteller allemaal in de “nul” stand, dus omhoog. Bovenste knop start en stopt de chrono, onderste knop is voor reset, wijzers klikken weer naar de “nulstand”.
Bij de meeste chronografen is het gebruikelijk die niet de hele tijd te laten lopen. Behalve die met een verticale koppeling, zoals de Seiko 6138/6139.
touché
maar dan moeten mensen er wel iets ingetypt hebben
En ik had ook niet verwacht dat het probleem zo’n simpele oplossing zou hebben :S
(gelukkig maar)