Tag Heuer 2000 hulp gezocht

Hallo, mijn tag heuer is terug en ze loopt zeer nauwkeurig. MAAR als ik het bovenste chronoknopje induw, staat het horloge stil, als ik terug druk loopt ze weer.
Ik zou ze graag volledig origineel zien lopen, zijn er hier kenners van dit uurwerk en die een oplossing kunnen aanbrengen. Desnoods een vervanging van het volledige caliber.

Enkele gegevens die ik nog kan vermelden:
op de achterplaat staat nr: 250.006
de seconde wijzer tikt twee maal per seconde
verdere info zie fotos
Alvast bedankt naar hen die hulp of raad aanbieden
gr roel

http://s1187.photobucket.com/user/zoeon/media/thtwee_zpse3d30c76.jpg.html

http://s1187.photobucket.com/user/zoeon/media/theacuteeacuten_zps1a2bcad6.jpg.html

Staat het héle horloge stil? Dus de secondewijzer ook, dat kleintje bovenin is de secondewijzer van het uurwerk, de grote secondewijzer in het midden loopt alleen als je de chonograaf start.

Hallo Martijn
de kleine seconde wijzer blijft wel lopen en het uur ook. als ik op de chronoknop bovenaan druk gaat de grote seconde wijzer weer lopen

Als ik het goed begrijp is er niks mee aan de hand dus??

gr roel

zoeon Schreef:

Hallo Martijn
de kleine seconde wijzer blijft wel lopen en het
uur ook. als ik op de chronoknop bovenaan druk
gaat de grote seconde wijzer weer lopen

Als ik het goed begrijp is er niks mee aan de hand
dus??

gr roel

Sorry hoor, maar dit is gewoon het principe van een doorsnee chronograaf :S>X

Klopt, maar je moet dat wel weten, hoeveel mensen ik zie met een quartz chronograaf die altijd aan staat. (en batterijen vreet)

Dus. Normale toestand is grote seconde wijzer, minutenteller en urenteller allemaal in de “nul” stand, dus omhoog. Bovenste knop start en stopt de chrono, onderste knop is voor reset, wijzers klikken weer naar de “nulstand”.

mijn omega in de “nulstand”

en met lopende chrono.

Bij de meeste chronografen is het gebruikelijk die niet de hele tijd te laten lopen. Behalve die met een verticale koppeling, zoals de Seiko 6138/6139.

klopt martijn , zo werkt de Tag Heuer ook

Bedankt voor je hulp
gr roel

Graag gedaan :slight_smile:
Zoals het spreekwoord al zegt: “De enige domme vraag is de vraag die niet gesteld wordt” (zoiets)

Met de info die je op internet vindt zijn er ook vragen die niet meer gesteld hoeven worden. Zeker als liefhebber.

klopt, er schijnen fora op internet te zijn waar beginnende liefhebbers vragen kunnen stellen en dan een vriendelijk antwoord krijgen :wink:

Fora met een zoekfunctie? :wink:

touché :smiley:
maar dan moeten mensen er wel iets ingetypt hebben :wink:
En ik had ook niet verwacht dat het probleem zo’n simpele oplossing zou hebben :S
(gelukkig maar)

:~

:)-d

Nu nog een mooi passende band erop in leer of rubber

tips altijd weer welkom

De originele band was in staal, maar een geperforeerde zwarte lederen band zal zeker perfect passen.
Mvg,
Gianni