Tag Heuer 2000 Professional Automatic Chronograph

Het verplichte (!) rijtje:
Te koop

Merk en model: Tag Heuer 2000 Professional Automatic Chronograph
Diameter: 40 mm
Leeftijd: Jan 92
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): Jan 92
Factuur en/of certificaat: factuur en taxatierapport
Originele doos en/of eventuele accessoires: Ja
Verzendkosten of afgehaald: in overleg
Conditie (krassen, werking etc): heel goed / zie fotos / tekst
Soort uurwerk en kaliber: 283
Vraagprijs: 1250,-

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Door mij nieuw gekocht in jan. 1992 bij Steiner in Maastricht.
Rekening en taxatierapport is aanwezig.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object.

Van 1992 tm 2004 is het horloge best veel gedragen en ook op momenten waar een
dergelijk precisie klokje beter even van de pols af zou zijn geweest.

Toen ik in 2004 het horloge weer gelijk wilde zetten had ik de kroon en het asje- of tenminste een deel ervan - in mijn hand… Hoe dat kon gebeuren is nog steeds een raadsel. Dacht dat dat wel snel te fiksen zou zijn maar Steiner stuurde menaar iemand anders die er ook niet aan kon / wilde beginnen.

Uiteindelijk naar een AD en die wist er snel raad mee. Opsturen naar TH en die kijken het helemaal na en maken alles weer super in orde. Ik zou eerst een prijsopgave krijgen.

En dat duurde en duurde, maar uiteindelijk kwam het verlossende woord: 460,- euros ging dat kosten.

Eigenlijk teveel om te repareren maar te weinig om het ding achter te laten en dus toch reparatie en 100% revisie. En het duurde lang - heel lang voordat ik het horloge terug had, maar boy o boy ze hadden er wel werk van gemaakt. Zelfs nieuw glas en nieuwe wijzerplaat - voor mij beide niet nodig. Volgens de AD wordt alles met (miniscule) beschadiging altijd vervangen en inderdaad een klokje weer als nieuw.
Uiteraard ook hiervan documentatie.

Leidde er wel toe dat ik het sindsdien weinig gedragen heb en ieder keer als ie wel om de pols ging was gelijk zetten toch weer een moment van… niks aan de hand…
Begin van het jaar is het horloge bij een TH gecertificeerde horlogemaker nog eens gecontroleerd en resultaat op de time graph was uitstekend (helaas geen foto).
Niks aan doen zij de goede man… gewoon dragen.

Alle fotos zijn van deze week - oordeel zelf - voor mij ziet 't er pico bello uit.

Meer info over het uurwerk o.a. op

en mooie plaatjes van een soortgelijk horloge op bijv.

Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

7 likes