Thx, voor de tips! Zoektocht gaat dan indd verder, ik was in de veronderstelling dat het wel een automaat was. Toch wel fijn dat ik hem even hier op heb gegooid, anders was dat tripje naar Antwerpen voor niks geweest!
Je kunt dus aan het logo zien (wel gekleurd/niet-gekleurd) of het om een automaat gaat m.b.t. Tag Heuer?? Of waren er nog andere aanwijzingen in dit geval?
Tweekleuren logo vs monchrome logo geeft niet 100% garantie. Er zijn in het verleden ook monochrome logo TAG Heuers geproduceerd die weldegelijk een quartz uurwerk hebben. En ook de opvolger van de 2000, de (quartz) Aquaracer, heeft tegenwoordig een monochrome logo. Maar in dit geval was het tweekleurig logo wĂ©l een duidelijke aanwijzing, net als het ontbreken van de tekst âautomaticâ op de wijzerplaat.
Volgens mij staat er vaak automatic op de wijzerplaat, als het een. Automaat Is. Maar niet altijd, tegenwoordig staat er vaak calibre nr op de wijzerplaat. Even Google leert dan wat voor soort uurwerk t Is.
Nooit geweten.
Nooit kopen, zou ik zeggen. Zou verkoper al niet meer vertrouwen. Prijs maakt dan niet meer uit.
Inderdaad: er staat altijd âautomaticâ op hoor. En in geval van quartz âQuartzâ of alleen âProfessionalâ.
Deze lay-out, in drie âhoekenâ van de wijzerplaat de subdials, is altijd een kwartsuurwerk. Is vaak een ETA, die er in twee kwaliteiten is.
Als ze precies op de 9,6 en 3 zitten, is het meestal een automaat of handopwinder. Is tegenwoordig vaak een ETA 2894 (2892-2 met Dubois-Depraz module) of een ETA 7753. Als de subdials op de 12, 9, en 6 zitten, is het vrijwel altijd een 7750. De 7753 is hetzelfde uurwerk als de 7750 maar met een mooi âomweggetjeâ in het uurwerk, waardoor de klassieke Compax-lay out kan worden gerealiseerd. En Compax komt weer van Universal Geneve⊠âŠen zo zit ik over een half uur nog te typen.
Inmiddels een nieuw exemplaar op het oog. Hoor graag jullie mening!
Tag Heuer Automatic Chronograph CK2111 (uit 2010)
Roestvrij stalen ronde kast
Roestvrij stalen geschroefde kroon & chronograaf handen
Roestvrij stalen geschroefde achterzijde
Kast grootte is 39 mm in diameter, 14 mm dik
Blauwe wijzerplaat, zilver lichtgevende wijzers en markers
Chronograph-functie met 3 sub-wijzerplaten
Sub-wijzerplaten voor: 60 seconden en 30 minuten en 12 uur
Kalender datumvenster op 3:00
Krasbestendig saffierglas
20 mm breed geborsteld & polished roestvrij stalen armband
Armband maat: 19 cm
Water Resistant 200 meter
Aankoop zal in de originele Tag Heuer doos met handleiding worden verzonden.
Vraagprijs 700 euro
Dit is beter inderdaad.
Ziet er een stuk netter uit en is aan automaat. Een Valjoux 7750.
Dit is een degelijk uurwerk waar je nog veel plezier van kan hebben.
700 euro lijkt me een OK prijs nu.
Maar ook hier een kanttekeningâŠniet over het horloge, daar heb ik geen verstand van, maar hetbis wel een automaat, 6 jaar oud dus een servicebeurtje zit er wel aan te komenâŠkomt voor een 7750 op âŹ250,- gok ik(???)
Wel 100x beter datbde quartz die je eerst zag!
Succes!
Een stuk beter in meerdere opzichten inderdaad. Vind het zelf een beetje een âoppervlakkigâ horloge qua looks, maar daâs persoonlijk. Alle wijzers staan nog netjes op de markers, geen slippend chrono-urenrad dus - zie je wel 's bij oudere 7750âs.
Beurtje is na 6 jaar nog niet heel urgent, ligt er erg aan hoeveel het gedragen is. Zondags-horloge functie gehad - dan kan 't nog wel even, anders wel alvast incalculeren. Probeer 'm ergens op een Wiktschi of Timegrapher te krijgen; amplitude nog boven de 280/290 en strakke lijnen licht in de âplusâ - kan dan nog wel even.
Prijs lijkt me ook OK, zeker gezien de nieuwprijzen momenteel.
Geweldig mooi en 1 van mijn jeugdliefdes
Dit is ook een quartz dus?
âŠnou OK, altijd tenzij er F.P. Journe op staat en het prijskaartje dat van een huis is. Maar - OK - veruit meestal wel.
blijft op een swatch lijken
Niet alleen lijken want dat ding is helemaal van aluminium gemaakt en weegt ook navenant niksâŠmaar kost je je ribben en beide nieren zeg maar.
Peter
Just messin with yaâŠlol
Dit horloge is zeker niet uit 2010, maar van eind jaren '90.
Dit is zijn antwoord op een aantal vragen die ik stelde, waaronder de leeftijd van het horloge.
âHi Tim.
I canât tell you exactly date of manufacture because i didnât ask it from the person I purchased from. Watch has an automatic movement and it in excellent working condition, keeping precise time. I purchased watch about 2 months ago, watch had scratches so i took it to a polisher and cleaned it up, but some deep scratches can be seen in a close look. Pictures you see for original item. I have a box and I can get a booklet,or similar booklet for the watch. Let me know if you are interested?
Thank youâ
Er zit dus geen officiele papieren bij, voor zover ik dat goed uit zijn antwoord begrijp. Dus er is een kans dat het hier niet gaat om een 100% authentiek Tag Heuer horloge, maar een namaak?
Dat het horloge veel ouder is dan je dacht en je zonder papieren koopt, maakt de deal onaantrekkelijker. Zo moet je o.a. rekening houden met extra kosten voor een servicebeurt. Of dit een dealbreaker is, kun jij alleen bepalen, natuurlijk.
Maar ik zie hierin niet direct aanleiding om te denken dat dit horloge dus nep is. Op basis van de fotoâs gaan bij mij ook niet direct alarmbellen rinkelen. Maar ik ben geen expert. De enige manier om zeker te weten dat je een origineel horloge koopt (of waar je dit redelijkerwijs mag verwachten), is het nieuw bij een officiĂ«le dealer te kopen. Een alternatief is gebruikt kopen bij een betrouwbare handelaar (met veel goede referenties) of een betrouwbaar HF-lid, met voldoende verstand van zaken.
Dan betaal je wel iets meer. Maar voor âzekerheidâ betaal je gewoon een beetje extra. Of dit het je waard is, moet jij natuurlijk zelf beslissen.
Succes!
Ik zou 'm niet nemen voor die vraagprijs.