Tag Heuer 2000 waarde

Hi there!

Ben al enige tijd opzoek naar een mooi Tag Heuer horloge (automaat) 2e hands. Nu ben ik een mooi exemplaar tegen het lijf gelopen. Echter ben ik zeer benieuwd hoe de kenners hier tegen over staan?
Ik wil deze week het volgende horloge kopen;

Gegevens:
TAG Heuer professional 200 METERS 38mm
Opwinden: Automatisch
Materiaal horlogekast: Staal
Materiaal horlogeband: Staal
Jaar: 2001
Staat: 1 (zeer goed), Doos, met papieren

Komt de vraagprijs ongeveer overeen met de waarde van het horloge op dit moment?

Dank alvast!

Mvg, Tim

Zucht…

Wat vragen ze dan? …

1 like

Excuses, vraagprijs is 700 euro

Vind ik te veel … heb exemplaren gezien die vanaf 300 tot 500-600 over de toonbalk gaan…
plus dat je bij chrono24 nog uitcheckkosten krijgt he …

1 like

Als dit al ‘zeer goede staat’ is, liggen de eisen ook niet echt hoog.

2 likes

ik denk als je alle dna en stof ed weghaalt hij wel in goede conditie is

1 like

Deze is niet eens automatisch

700 is te duur.
500 is beter denk ik, al is dat nog wel aan de hoge kant maar aangezien hij compleet is met box en papers.

2 likes

Zo - die is ranzig… :mask: :sweat_smile:

Zeer goede staat zou om te beginnen schoon moeten zijn. Kijk 's naar alle zwarte drab tussen de bandschakels en bij de aanzetten. Waarschijnlijk nog nooit een ultrasoonbad gezien - en het kwartsuurwerk; tja - dat is niet te servicen, dat kan alleen vervangen worden. ETA G10.211. Na 15 jaar ga je wel een beetje richting het punt dat er problemen kunnen komen.

Je beseft dus hopelijk wel dat dit geen automaat is…?

3 likes

Op het gevaar af dat ik iets roep waar ik geen verstand van heb: er ligt me iets bij dat in die periode van de Tag-kwartsen alleen niet-chrono een logo in kleur hadden. Ik kan er naast zitten, anders vraag ik me af of het geen neppert is…

Kwarts is 'ie in iedere geval. En in mijn optiek veuls te duur…

Echt is-ie wel. Maar hoe de verkoper er bij komt om er een automaat van te willen maken…

1 like

Echt is hij wel.
Het is zeker een quartz, 38mm, jaar of vijftien oud.
Dezelfe heb ik ooit nieuw gekocht in 2002
Toen gekocht voor 1250,00 euro
Vijfhonderd euro is een nette prijs maar dan moet hij compleet en in zeer goede staat zijn.

Mijn exemplaar nog altijd in nieuwstaat.

9 likes

Die mag je gelijk ff op sturen naar tag heuer grondige check en polijstbeurt zou niet overbodig zijn

TH is sowieso niet mijn ding, maar deze zou ik niet meer lusten: quartz als automaat listen, vreselijk goor, hoofdprijs? Next!

Ziet er nog schitterend uit!

Inderdaad quartz en prijsidee 450 met box en papieren

Staat 1 zeer goed , en ik bekijk dan de foto s had ik geen interesse meer .

1 like

Logo niet gekleurd = automatisch
Logo groen en rood = quartz

Vroeger in jaren 90

4 likes

Als ik deze foto’s zie…

Een zak boerderijdrop en een beetje wisselgeld.

Ik zou verder kijken naar een versie in een betere staat, bij deze krijg je er een jaartje of 15 polskoek en krassen bij.

Groeten,

Noel.

4 likes

Misschien goed voor TS om te beseffen dat op Horlogeforum TAG Heuer niet een van de populairste merken is. Waarom? Er is onder sommige ‘liefhebbers’ een sterke voorkeur voor horloges van voor het ‘TAG’-tijdperk. En alles waar niet alleen ‘Heuer’ op staat, valt dus direct af. En daarom vinden sommige HF-leden een tientje nog teveel voor willekeurig welke TH dan ook. Wel goed om mee te wegen bij het opvolgen van de adviezen.

In de ‘echte wereld’ is TAG Heuer een van de best verkopende premium merken. En ik kan uit persoonlijke ervaring melden dat de kwaliteit gewoon heel goed is. Of de modellen je aanspreken, is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak.

Goed, dat gezegd hebbende. Voor een automaat had ik € 700 een mooie prijs gevonden.
Feit is wel dat dit natuurlijk niet een horloge in ‘zeer goede staat’ is. Voor z’n leeftijd niet per se slecht. Maar wel duidelijk wat gebruikssporen. En is op zich natuurlijk niet heel vreemd, gezien de leeftijd. Maar is ‘vrijwel ongedragen staat’ is ie gewoon niet. Daarnaast is ie idd te goor om aan te pakken. Bah!

Maar belangrijker is dat dit inderdaad geen automaat is. En dit gaat wat mij betreft dus gewoon richting poging tot oplichting. Zou mij dan ook tegenstaan om met betreffende verkoper in zee te gaan.

Maar voor een quartz in deze staat, met complete set, vind ik € 500 een prima prijs.

Succes!

6 likes