Ik heb recent (zonder al te goed te kijken) een Tag Heuer 4000 Proffesional gekocht voor weinig geld.
Nu draag ik het horloge echter kan ik niet anders dan denken aan een reparatie.
Wat denken jullie dat bij deze 4000 prof automatic de volgende onderdelen inc reparatie mogen kosten?
Een nieuwe kroon, hoeft niet origineel maar moet wel dicht schroeven.
(De kroon is niet origineel en schroeft niet dicht)
Nieuwe wijzers / lumen uit de huidige verwijderen.
(Eén van de lumen uit de uren wijzer is losgekomen in zit in de kast. Die moet er uit ter bescherming van het datum wieltje)
Service?
(Deze is optioneel want hij loopt netjes. Maar als het uurwerk er dan toch uit is voor de wijzers….)
Misschien heeft iemand hier al ervaring mee of meer kennis over, ik heb geen idee.
Ik betaalde dit in 2019 bij TH (ex 19% btw) voor mijn Kirium, dus als je de kroon en wijzers bovenop de service kosten van nu checkt weet je het totale bedrag:
En dan hopen dat ie met alleen een nieuwe kroon weer dichtschroeft.
Ja, je hebt er nu weinig meer aan. Maar bij dit soort horloges kun je altijd meteen een goede kopen. Want een service en wat reparaties/vervanging is idd niet goedkoop.
Leuk maar Tag Heuer werkt met gecertificeerde horlogemakers dus een hobbyist gaat niet aan de originele onderdelen komen uurwerk niet zo’n probleem maar kast onderdelen…
En die zijn nu juist belangrijk voor een goede afdichting om het uurwerk te beschermen