Tag Heuer 6000: top of flop?

Op het Forum lees ik eigenlijk weinig over Tag Heuer, het wordt ook niet te koop aangeboden. Zijn er hier geen liefhebbers van dit merk ofzo? Ik heb er zelf niet echt een mening over en daarom maar deze vraag: is dit top of flop?
Foto geleend van het net:

…en op leer:)

Tag Heuer zie je idd niet zoveel maar zo zijn er wel meer merken die niet altijd de revue passeren.
Esprit Fossil en Festina zie je ook niet veel hier terwijl het toch degelijke klokken zijn.
Ik denk dat het elke keer periodes zijn dat sommige modellen en merken de kop op steken…

Ik zou de mijne niet willen missen!!

De 6000 van TAG Heuer, is top! (tu) (tu)

@ jackwillen: Die is zeker top!(tu)

V3T3RAN Schreef:

Esprit Fossil en Festina zie je ook niet veel hier
terwijl het toch degelijke klokken zijn.

Persoonlijk denk ik ook niet dat dit forum de doelgroep is van deze merken, vooral niet van Esprit en Fossil.

Dit worden toch vaak modemerken genoemd en hier zitten meer liefhebbers van de mechaniek of de zeer oude horlogehuizen.

Dit zegt natuurlijk niets over de kwaliteit of degelijkheid van de horloge’s, maar het is (als ik voor mezelf spreek) niet echt aansprekend genoeg.

Om on-topic te blijven;

Tag-Heuer spreekt mij ook neit aan, terwijl het toch wel een “mooi merk” is, ik vind ze toch iets te sportief en druk. Weinig balans en evenwichtige designs.

Voor sportieve horloge’s kies ik liever een Seiko of als ik geld had een Rolex. De enige mooie Tag Heuer is de Heuer carrera chronograph met Lemania uurwerk.

Zeker een heel mooi horloge! Ik vind hem alleen zo duur voor een quartz digitaal horloge! Vanwaar de prijs? Alleen Vanwege het merk of ook nog omdat het bijzonder is?

JW

De 4000 mag er ook zijn. En deze is niet te koop. Voor mijn doen is dat heel bijzonder. :wink:

ooit dacht je daar ff anders over toch dreski -)

Yoeri40 Schreef:

ooit dacht je daar ff anders over toch dreski -)

Verstand komt met de jaren. :wink:

Burger heeft een tijd geleden een enorme partij moderne Tag’s gekocht. Allemaal mooi maar voor mezelf kon ik niet verklaren waarom het ene klokje 250,- moest kosten en een ander 950,-…

Voor mezelf zie ik het gewoon niet. M’n schoonbroertje zweert overigens bij Tag Heuer en ziet niets in m’n Omega’s en Rolex… Een discussie waarmee we overigens gestopt zijn, ieder z’n ding! :~

Gr. Roel

Klinkt een beetje elitair in mijn oren…
Heb zelf een Fossil liggen die ik met plezier draag…omdat het een origineel ontwerp is … dat kan ik van gerennomeerde plakmerken die ik hier zie niet zeggen.
Maar als ik het goed begrijp zit ik niet in jou doelgroep qua horloges? en is dit meer een dure jongens forum?

V3T3RAN Schreef:

Klinkt een beetje elitair in mijn oren…
Heb zelf een Fossil liggen die ik met plezier
draag…omdat het een origineel ontwerp is …
dat kan ik van gerennomeerde plakmerken die ik
hier zie niet zeggen.
Maar als ik het goed begrijp zit ik niet in jou
doelgroep qua horloges? en is dit meer een dure
jongens forum?

Het gaat niet om de prijs of het merk!! Het gaat vaak om de techniek. In de merken die jij noemt zit vaak een batterijtje dat na een aantal jaren op is, terwijl een goed onderhouden mechanisch horloge z’n eigenaar kan overleven! Kijk maar eens op het vintage forum, hier een mooi voorbeeld:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,136481

Een horloge van ruim 40 jaar oud dat het nog steeds doet. Misschien een kleine onderhoudsbeurt laten uitvoeren en die gaat zo weer enkele decennia mee. Dat is denk ik de charme van mechanische horloge’s.

Begrijp me niet verkeerd, want ik heb zelf niets tegen kwarts, het was slechts een verklaring op deze veronderstelling:

[quote]Esprit Fossil en Festina zie je ook niet veel hier terwijl het toch degelijke klokken zijn.
[/quote]

En ik bepaal niet of jij hier wel of niet hoort, dit is gewoon een Horlogeforum, dus als jij trots bent op jou horloge’s, dan zou ik zeggen wees welkom! Ik probeerde alleen een antwoord te geven op de vraag waarom je niet zoveel van Esprit en Fossil hoort. Niets persoonlijks dus.

Als laatste wil ik nog zeggen dat het niets elitairs in zich heeft, tik maar eens in Seiko en blader maar eens wat topics door, vaak horloge’s van 50 tot pakweg 300 euro en iedereen is er dol op. Dus nee, prijs of enigzins elitair gedrag heeft er niets mee te maken.

Ik hoop dat ik zo wat duidelijker mijn verhaal heb verwoord. :slight_smile: Nogmaals, niets persoonlijks en dit alles is slechts mijn mening. Als jij er een andere op na houd respecteer ik dit uiteraard.

Naar mijn smaak niet de mooiste Tag Heuer, maar zeker wel top.
Overigens komt het merk op dit forum regelmatig aan bod.

@ Jaap-Wim: wordt alleen al qua levensduur een mechanisch uurwerk hoger gewaardeerd als een quartz? Wat is dan de langetermijn verwachting van een quartz in vergelijking met een mechanische uitvoering? Ik heb een paar oude quarz horloges die het op zich nog steeds goed doen…:S

Over de exacte technische gegevens heb ik helaas te weinig kennis, het is wel recent besproken, lees daarvoor dit topic, en dan vooral de berichten van Precisieman:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,119610,120685#msg-120685

hier nog een discussie over Quartz vs. Mechanisch, om de meningen van diverse forumleden te lezen erg interessant waarom iemand voor het een of het ander kiest:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,107257,107298#msg-107298

De vraag was waarom er niet veel van TAG hier op het forum was…niet fossil of esprit.
Deze waren ter vergelijking aangeboden.

Toen Tag-Heuer nog Heuer was maakten ze mooie dingen, daarna zijn ze als je het mij vraagt het spoor bijster geraakt. Ze scoren nog wel goed moet met de Monaco, re-editions en de Carrera uitvoeringen.

Ik hou erg veel van het merk en vraag me net als malus65 af waarom het zo weinig besproken wordt. Niet alleen hier, maar ook in de horlogebladen. TAG Heuer heeft immers naar mijn idee toch wel erg mooie horloges en de kwaliteit is ook goed.

Echter vind ik wel dat TAG Heuer met sommige dingen de plank irritant misslaat. Hun algemene marketingbeleid betreffende de ambassadeurs bijvoorbeeld; vooral doelende op die Steve McQueen met z’n rol in de (nogthans redelijk onbekende film) Le Mans, waarin hij een Heuer draagt. TAG blijft hier maar over doorhameren.
Ook hun keuze om naast horloges ook brillen en telefoons te maken. Niks mis mee natuurlijk, maar het geeft mij een beetje het beeld dat het niet meer een puur horlogemerk is.
Ik zou het zoveel mooier hebbe gevonden als ze hun tijd en energie die ze hebben gestoken in die telefoon, zouden hebben gestoken in verdere innovatie van hun horloges.

Anyway, TAG Heuer is toch nog steeds wel mijn favoriete horlogemerk.

Mijn eerste: (foto geleend)

Mijn huidige:

Mijn eerste “echte” was een Heuer Jacky Ickx,had ik hem nog maar, maar eerste liefde blijft altijd !

grtz. Sjef