TAG Heuer aan interessante prijzen

Hallo,

Ik sta op het punt om m’n eerste automatische horloge te kopen. Ik had er altijd al zin in en nu kan het misschien voor een heel interessante prijs. Ik woon momenteel in Japan en hier zijn ze wild van mooie horloges, dat maakt de keuze groot en de prijzen interessant. Bovendien staat de yen op een zeer aangenaam niveau…

To the point, ik wilde altijd al een Tag Heuer Monaco en ik vind interessante prijzen in verschillende winkels:

  • CW2113.FC6183, dat is de blauwe met twee dials binnen de hoofd-dial en een lederen polsband voor een kleine 1600 Euro.
  • CW2111.FC6171, zwarte met drie kleine dials en lederen polsband voor een 1400 Euro.

Een Carrera spreekt mij ook aan en die vind je voor onder 1200 Euro…

Vergeleken met wat ik in Europa van prijzen vind, is dat toch een zeer fors verschil (tot +/-1000 Euro?). Ik heb al gecheckt en het zijn geen tweedehandse. Maar ik heb ook verstaan dat ze door de winkels in kwestie zelf zijn ingevoerd en niet door Tag Heuer zelf. Is dat een probleem?

Je kan tot 3 jaar garantie krijgen maar het is nog niet duidelijk wat die juist inhoudt. Wat moet ik zeker doen om geen kat in een zak te kopen. Is er een mogelijkheid om ook buiten land van aankoop van de garantie te genieten als je certificaat en serienummers hebt?

Alles wat van belang kan zijn, is welkom… Het geld brandt in m’n zak :wink: maar ik wil geen stommiteit doen…

Dank bij voorbaat voor wat input, mvg

Frederic

Het belangrijkste is dat je bij een betrouwbaar bedrijf of website je horloge koopt maar het kan lastig zijn er achter te komen of dit zo is omdat er “hier” waarschijnlijk niet zo veel mensen ervaring hebben met het kopen van horloges uit Japan. In deze is het belangrijk je vragen te mailen naar het bedrijf in kwestie. Aan de hand van (het uitblijven van) het antwoord kun je al veel leren over de betrouwbaarheid.
Daarnaast neem ik aan dat Tag Heuers komen met een garantiekaart die wereldwijd geldig is. Dus als jij er een koopt vanuit Tokyo, dat je er ook in Moeskroen mee naar de juwelier kunt gaan voor eventuele garantieclaims en het dus niet terug hoeft te sturen naar Japan (als je daar dan niett meer woont).

Ieman die in Japan woont, dan kan misschien interessant zijn voor ons :slight_smile: :slight_smile: Welkom!

Mijn titianium samurais van Higuchi hebben een garantiebewijs welke alleen in Japan geldig is :frowning:

Een voorbeeld van Japanse vriendelijkheid: ik stuurde een mail met een zestal link naar horloges naar een Japanse collega met de vraag om eens te kijken of het ‘serieuze’ winkels zijn. Binnen de 24u had ie ze allemaal gemaild of gebeld en hun n’n vragen voorgelegd. Binnen die 24h hadden ze dus ook geantwoord. 2 waren tweedehands maar de andere waren nieuw. Ook stelde ie voor om samen naar Tokyo te gaan om die winkels te bezoeken…

Ik ga eerst nog proberen om wat meer te weten te komen over de garantie en dan waarschijnlijk gaan kijken. Over het Net kopen doe ik liever niet.
Wat moet ik gericht vragen? Gewoon wat de garantie juist inhoudt en of ie ook geldt bij officiële Tag Heuer dealers werkt? Aangezien ie niet door TAG ingevoerd is, wil ik weten of ze er hun handen dan van af houden…

Vraagje over serienummers, was wat aan het zoeken op het forum en vond een paar interessant berichten… Er stond ergens een bericht van Jur over serienummers. Ik heb gisteren naar Tag Heuer gebeld en daar zeggen ze dat ze alleen kunnen confirmeren of een bepaald serienummer ‘mogelijk’ is… Aangezien ik me moeilijk kan inbeelden dat een serieuze namaker zich aan zo’n detail laat vangen, is dat dus nutteloos. Kan een privé-koper serienummers laten checken in een database van gestolen en nagemaakte horloges?

Volgend weekend ga ik naar de winkels in Tokyo waar ik interessante deal gezien heb voor Tag Heuer. Misschien kan ik daar eerst de serienummers opvragen en checken?

Ben ik te voorzichtig? Is het naief om te veronderstellen dat een schijnbaar serieuze winkel in een ‘hoofdstraat’ geen namaak verkoopt?

Ik heb de indruk dat Tag Heuer zeer beschermend is en echtheid alleen maar wil garanderen als je in hun officiële winkels koopt (aan veel hogere prijzen, ook hier in Japan). Wil dat dan zeggen dat er iets verdacht is aan parallelimport? Waar halen die verkopers hun modellen?

Veel vragen, je kan zien dat ik wat ongerust ben :wink:

F.