Tag heuer aquaracer 300m band wisselen

Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw op het forum, vermaak mij zeker. Ik had zelf een vraag over het wisselen van mijn band. Dit werkt bij al mijn horloges goed en gemakkelijk. Bij mijn TH is het plaatsen van mijn metalen band lastig, ik gebruik de tools op foto 2. Ik heb een tijd geleden een blauwe rubberen band aangeschaft en die is er door het lastig plaatsen van de metalen band er helaas nog niet op geweest.
Ik hoor graag van jullie of je hier bepaalde tools voor nodig hebt.:smiley:

2 likes

Misschien kun je beter zo’n pincet-style tool gebruiken. Dan schuiven beide pinnetjes tegelijk naar binnen.

Bedankt voor de feedback, ik ga zoeken👍

Kan prima met de huidige tool. Dat ding waar de kast in ligt kun je wegmikken.

Je maakt eerst 1 kant van de pushpin los. Dan druk je de endlink aan die kant wat naar binnen (vanaf de voorkant), houd dit zo vast (niet te hard drukken). Vervolgens maak je de andere kant los en druk je ook die naar binnen (als hij niet al losgelaten is inmiddels).

Voila, a child can do the laundry

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Het gaat er vooral om dat ik de metalen band niet goed terug krijgen. Eruit lukt mij wel, wanneer ik hem terug wil plaatsen past de aanzet van de band er precies tussen waardoor eigenlijk beide pinnen ingedrukt moeten zijn.

Misschien is daarom zo een pincet tool een goede optie. Alsnog bedankt voor het meedenken

Hmm ja dan is het toch precies andersom van wat ik zei?

Je legt de endlink via de achterkant er op met de pushpin er al doorheen, je drukt 1 kant er in en drukt de endlink voorzichtig mee zodat het pinnetje tegen de lug rust (en niet terug schiet) vervolgens doe je ook de andere kant. Dan schiet hij er vrijwel automatisch in.

Het is lastig uit te leggen maar hij komt als het ware niet aan een kant erin bij het plaatsen. De aanzet kan tussen de lugs niet schuin als het ware en daardoor kan ik niet 1 kant erin klikken maar zou ik 2 kanten tegelijk moeten indrukken om hem te plaatsen.

Je moet hem er ook niet schuin tussen drukken… Vanachter er recht voor en dan naar “buiten” (dus richting de dial kant) drukken (inclusief de handelingen die ik eerder beschreef).

Oké bedankt, ik ga er dit weekend even voor zitten, ik zal laten weten of het mij gelukt is😃

1 like

Graag!

1 like

Kijk anders even wat filmpjes op YouTube, dat helpt altijd bij de beeldvorming

Misschien leuk om te zien met rubber band. Hij mag er even op blijven.