Tag heuer Aquaracer / Carrera of toch een Seamaster

Beste HF-ers,

Al een tijdje ben ik aan het denken over de aanschaf van een mooie alledaagse klok, niet te protserig maar waar wel de kwaliteit van af straalt en bijvoorkeur automaat. Nu heb ik een 3 tal horloges in mijn lijstje staan , allemaal vanaf 39mm.

• Tag heuer Aquaracer 300m (2019-nu)
  • Tag heuer Carrera Calibre 5
  • Omega Seamaster professional 300m (iets buiten budget mogelijk)

Nu gaat mijn voorkeur uit naar een horloge met gouden wijzer en indices, als de Carrera WAR215E of de WAR1112 (dames horloge zegt men). Maar ik twijfel of er niet nog andere horloges op de markt zijn die hier vergelijkbaar aan zijn. Ik heb onderstaand een aantal plaatjes van de klokken die mij wel kunnen bekoren , maar misschien hebben jullie nog andere tips om eens naar te kijken. Mijn budget ligt een beetje tussen de €800-€1600.

3 likes

Aan de top van je financiële range, maar ik zou voor deze gaan.

Wel even op de import letten uiteraard.

7 likes

Kijk eens onder Seiko Sarx. Verschillende referenties en uitvoeringen (baby Grand Seiko).

1 like

Dagelijks, goede kwaliteit, 800 euro en gouden wijzers. Je moet de Seiko SPB147 hebben!

7 likes

Ook een uitstekende optie. :ok_hand:

1 like

Die Omega natuurlijk alleen de prijs ?
Is prachtig ik heb hem ook.

2 likes

Oris divers 65

5 likes

In spirit van het forum, zou ik doorsparen en voor de WBN2113.BA0639 gaan in dat geval. Een mooi spaardoel voor enkele jaren.

3 likes

Eventueel de Carrera Day Date… heeft weliswaar 41mm, maar draagt zich niet zo groot!

Automaat, saffierglas aan beide kanten ontspiegeld…… mooie stalen band!

Of de 39mm aan beide kanten ontspiegeld glas heeft weet ik niet! Dat zou voor mij een knakpunt zijn…. Dat glas…. Zo mooi!

Erin tikt een „eenvoudig“ sellita, maar goedkoop te onderhouden!!

En qua prijs moet dat wel lukken…

1 like

Dat is een leuke klok, alleen mis ik een beetje de verfijning

1 like

De Carrera Heuer reissue is erg fijn, heb m en draag m met plezier. Wat me wel opvalt, is dat je twijfelt tussen vrij verschillende horloges. Een aquaracer is een diver, de Carrera een dresser. Waar ligt je voorkeur?

Zou het eerst terug brengen naar 1 model! Klap ze om de pols bij je lokale dealers. Naast de verschillende looks dragen ze ook best verschillend namelijk. Wil je persé gouden indices kom je al snel bij de Carrera’s uit, er zijn wel diverse opties. Bij Aquaracers houd je bijvoorbeeld alleen 2 two-tone modellen over.

1 like

Ja het is een lastige keuze om naar 1 type terug te gaan. Misschien dat het voor nu een Aquaracer gaat worden, ook omdat ik er naast ook nog opzoek ben naar een Rado Diastar die ik als dresser wil hebben naast mijn Rado Anatom Jubile. Ik kwam nog wel een nette nieuwe Aquaracer tegen alleen staat bij een particulier en zou graag willen weten hoe je de autenticiteit kan checken van een dergelijk horloge.

1 like

Cal. 5 zijn veel nagemaakt en lastig te zien. Als je foto’s hebt is het vaak wel te zien aan bijvoorbeeld de print, kleur en uitlijning. Deksel eraf en uurwerk vergelijken om het zeker te weten!

1 like

Ik heb een seamaster en is echt een allrounder in mijn ogen. Dagelijkse kloffie, pak, zwembad, strand, kan allemaal. De stalen band is een beetje een acquired taste maar heel comfortabel en anders een Zealande rubberen band of een miltat van strapcode. Of een tropic. Of een colareb. Of een nato. Of een Erika MN.
Ik heb de pianolak 41mm versie, in mijn ogen de mooiste. Een one watch collectie / gada zeg maar.

4 likes

Omega Seamaster natuurlijk.
Iconisch horloge, stijlvol, tijdloos
Over smaak valt zeker te twisten.

Topic kan dicht :slight_smile:

3 likes

Je hebt het over de TAG Aquaracer 2019 tot nu , maar er is sinds nu een nieuwe Aquaracer uit. Zag ‘m op de Masters bij Gassan, ziet er goed uit.

1 like

De aquaracer die ik op het oog had was al weg, maar er klopte volgens mij ook iets niet aan. Nu maar even verder zoeken naar de perfecte klok, en natuurlijk nog een mooie rado :grinning_face_with_smiling_eyes:

Heb die bij de AD een maand of twee geleden live bekeken… vond het een beetje tegenvallen!

De sluiting haakte, alleen aan de binnenkant ontspiegeld saffierglas, en het uurwerk… een elabore Sellita for 2,8k? Een mooie Breitling Superocean krijg je voor dat geld!

Maar back to topic… weet je al wat het gaat worden???

1 like

Ik twijfel nog, maar i denk toch wel een aquaracer. Ik wil toch een wat meer robuustere klok hebben. Nu kwam ik ook nog de longines hydroquest tegen welke er ook mooi uitziet, alleen in denk dat ik ook maar eens beter horloge kan gaan passen voordat ik de Trigger over haal