Tag heuer aquaracer loopt veel te snel..

Ik heb een vraag, niet voor mezelf, maar voor mijn zwager.
Hij heeft al bijna 20 jaar een Tag Heuer, het is zijn trouwhorloge, dus er is sprake van hechting.
Het ding loopt na een service nog steeds veel te snel: na 1-2 dagen al meer dan een minuut voor. Tag Heuer zegt dat dat een dure reparatie is, >750 euro.
Kan dat niet anders? Is dat niet toch gewoon een kwestie van afstellen?

6 likes

Zou m proberen te demagnetiseren…

Maar als tag m heeft bekeken verzinnen ze t niet zo maar lijkt me.

3 likes

Beste prijs inderdaad.
Probeer Wesselink en Vreeker eens in Alkmaar
Daar breng ik al mijn horloges

2 likes

Als die na service van tag heuer nog te snel loopt
Zou ik hem terug sturen hebben ze beurt niet goed gedaan lijkt me en als er meer stuk was in het uurwerk hadden ze dat wel gemeld

4 likes

Zoals ik m lees is er alleen een prijsopgave van tag, mij onduidelijk of ze het horloge gezien hebben of niet.

750 euro na 20 jaar… tsja. Veel geld maar ook maar 35 euro per jaar.

Edit: ik zou teruggaan naar de servicer, want dit klinkt niet zoals t hoort.

2 likes

Terug gaan naar de zaak / horlogemaker die het heeft uitgevoerd. Bij een full service hoort, in mijn ogen, 2 jaar garantie. Laat ze het goed oplossen!

Waarvoor is een horloge anders ontwikkeld? Voor de juiste tijd aanduiden toch!

6 likes

Service is de meest misbruikte/misplaatste term in (mechanisch) horloge-land. Als de “service” recent is uitgevoerd, dan specificatie vragen van de werkzaamheden. En indien het horloge erna niet is gevallen en/of bij n magnetisch veld in de buurt is geweest, gewoon terug gaan naar het servicepunt. Gangwaarden en gangreserve zijn de goede indicatoren voor de kwaliteit van het uitgevoerde werk.

Veel succes!!

1 like

Zijn service en full service niet twee verschillende dingen?

1 like

Denk dat ze het bij tag wel gemerkt hadden bij het afregelen service lijkt mij
Of bij het terug sturen buts gehad door vervoerder pakketjes word wel is lomp mee omgegaan

Kan inderdaad verschillen maar als een horlogemaker een horloge voor een kleine reparatie ontvangt en het loopt niet goed, dan maak je een prijsopgave om het goed ( dus met garantie en niet met samen geknepen billen) af te kunnen leveren.

3 likes

Het kost geen 750 euro om dit horloge op orde te krijgen door TAG Heuer. Volledige service kost zelfs geen 450 euro.

Wijzerplaten vervangen niet inbegrepen.

Denk eerder dat er bij een juwelier is langs geweest en dat deze een mooie marge wenst op een reparatie die hij zelf niet doet.

Verbeter me als ik het mis heb.

5 likes

400 op de TH service prijslijst (zonder polijsten).

Volledige service van mijn Kirium met ETA 2892 COSC kostte rond €430 incl. polijsten maar dat was eind 2019.

1 like

Klinkt als gemagnetiseerd.
Een beetje juwelier kan dit in 10 seconden fixen.

Voor éénmalig €8 kan je zwager het voor altijd zelf doen! :wink:

:flushed:
Een juwelier is geen horlogemaker.

Als ie na een service nog steeds te snel loopt, dan contact opnemen met degene die de service heeft gedaan.

1 like

Met recht een aqua racer :face_with_hand_over_mouth:

5 likes

Klopt. En een auto is geen fiets, ik snap je punt even niet?

Neemt niet weg dat wanneer het horloge direct ná een service al te snel loopt of de service niet goed is gedaan of dat ie per ongeluk al gemagnetiseerd is geraakt.

In principe zou ik dan ook direct teruggaan naar degene die de service heeft uitgevoerd. Mijn ervaring met zulke situaties (tot 3x toe direct na een service weer terug naar Breitling NL) is dat je het horloge in totaal maar zo een half jaar kwijt kan zijn. En dat wil je niet. En als het nodig is dan is het niet anders.

Maar een horloge dat ineens veel te snel loopt is bijna altijd magnetisme en dat kan iedere juwelier dus ook oplossen. (Ook “al” 3x meegemaakt in 35 jaar.) Scheelt wellicht een hoop tijd t.o.v. rompslomp van weer op laten sturen ed.

En mocht het toch wat anders zijn, dan retour serviceverlener.

Zo zou ik het doen althans.

1 like

Een horlogemaker lijkt mij altijd verstandiger dan een juwelier? Die laatste verkoopt juwelen en horloges, maar is niet altijd een horlogemaker.

denk dat @lassale refereert aan het feit dat een gemiddelde juwelier niet het aangewezen punt is om een horloge te laten servicen, als ie het al zelf doet. Vaak gaan die naar “een” horlogemaker in de buurt in plaats van een door het merk geautoriseerde vakman. De topics over door dorpsjuweliers verpeste case backs bij het verwisselen van een batterijtje met sporen van een blikopener zijn eindeloos…
Ik laat ook niet de verkoper van mijn auto er ook zelf aan sleutelen, maar een opgeleide monteur met de juiste spullen en onderdelen.

6 likes

Mee eens, maar met alleen de-magnetiseren kan je weinig aan je horloge beschadigen of verprutsen. En de meeste juweliers hebben wel zo’n apparaatje.

Met juwelier bedoel ik dan wel, in mijn geval, een Breitling AD.
Die hebben vaak ook wel een timegrapher om te zien hoeveel ie te hard loopt.

Ik heb zelf ook beide apparaatjes en is echt geen rocket science allemaal…

1 like

Het is wat @GMTplus1 al aangaf. De meeste juweliers kunnen een batterijtje vervangen en soms ook niet geheel vlekkeloos. Bij een horlogemaker ben je vaak beter af.

2 likes