Tag Heuer Aquaracer meningen/ervaringen

seamaster pro 300 diver met keramische bezel.

1 like

Ja, is echt goud, maar niet massief (ze spreken van Goldcapped) een gouden “hoes” dus…

De Aquaracer is een top horloge, niks mis mee.
Maar in de aangegeven prijsklasse is er veel meer (beters) te koop!

Kijk eens bij Tudor / Omega / zelfs Rolex! (2de hanzje)

2 likes

De Aquaracer is een prima horloge.
Even geduld en kijken bij de outlet / sale.
Daar komen de Aquaracers caliber 16 nog wel eens langs.
Scheelt zo een procentje of 40.

Mika

Wel met verkeerde band :thinking:
Staat hem wel goed overigens.

1 like

Ik heb een Aquaracer van iemand op het forum overgenomen, nog steeds heel blij mee! Alleen voor een budget van €3500 zou ik persoonlijk naar een tudor of omega gaan kijken.

6 likes

Verguld is zeker niks in vergelijking met masief goud, dus zo goed als nep.
Met zo’n 30gram goud kan je een gemiddelde eettafel voorzien van een goudlaag dus op iets ter grote van een horloge is de hoeveelheid goud nihil.

2 likes

Voor dat geld zou je ook naar een Superocean kunnen kijken, of misschien een Colt automatic?
Heb geen ervaring mee de colt, maar de superocean voelt zelfs zwaar en degelijk aan op een siliconen band, laat staan op een metalen band.

3 likes

Hij is gaaf die blauw/gouden :thumbsup:

https://uhrforum.de/tag-heuer-aquaracer-500m-keramik-bicolor-neuwertig-aus-01-2017-a-t305287

Veel enger dan dit word het niet!.

Een Aquaracer is een prachtige horloge als je ongeveer 1000 euro wilt besteden aan de naam Tag Heuer. Het horloge op zich is niet meer van waarde dan 500 euro. Een duiker met ETA 2824-2 uurwerk en saffier glas hoeft nl. niet meer te kosten dan dat. Voor 3500 euro zou ik kijken voor een ander horloge… Maar ieder heeft zo zijn eigen voorkeur…Succes er mee…

Voortschrijdend Inzicht?

Wat voor uurwerk zit hier ook alweer in? :thinking:

image

:smiley::+1:

6 likes

Ik heb een tijdje een aquaracer gehad. Fantastisch horloge, mooie afwerking. Alleen op een punt ben ik dusdanig afgeknapt dat deze weer de verkoop in ging. Ik vond de schroefbare crown heel fragiel. Deze had amper een slag aan schroefdraad om de crown vast te houden (ik weet niet of dat mijn horloge een uitzondering was) op het internet heb ik veel gelijkwaardige meningen gevonden.

1 like

https://www.tagheuer.com/sites/default/files/2016-07/WAY211A-BA0928.png

€2300,-

Heb je een gloedje nieuw horloge met de bijbehorende garantie. Hoef je je niet in het bos van de 2e hands tudor’s/omega’s te wagen. Tenzij je dat geen enkel probleem vindt natuurlijk!

Ik heb deze gehad

En ook deze (sorry voor de niet al te scherpe foto maar het gaat om het voorbeeld)

De T.H. is ca. factor 2,5 x duurder dan de C.W. maar neem van mij aan dat de C.W. kwalitatief hoogstaander is (oordeel geldt “head-only”, C.W. had geen stalen band O.E.M.).

De eerder gemelde mening/ervaring over de T.H. kroon bijv. deel ik.

1 like

Mijn mening : dergelijk sportief horloge neem je best op staal. Dit is nl. één van mijn favorieten met zomers karakter.

CitaatWat voor uurwerk zit hier ook alweer in? :thinking:

image
Eh…, in die van mij zit een quartz uurwerk dat Breitling, bescheiden als het merk is, aanduidt als ‘superquartz’… :rofl:

Ja, ik ken het.
Certina noemt het precidrive, te koop vanaf een paar honderd euro. :wink:

Argh…, als je het zo zegt voel ik me bestolen…:laughing:

Al 13 jaar dag en nacht onder zware omstandigheden en niet gespaard een aquaracer om…half jaar geleden voor de eerste x laten serviceen. En een maand geleden een nieuwe sluiting laten zetten…denk dat je dan wel kan praten over een goed horloge

2 likes