Tag Heuer Aquaracer meningen/ervaringen

Hallo allen, ik heb interesse in een Tag Heuer Aquaracer alleen heb ik niet zo’n hele grote horolgekennis. Ik ben benieuwd wat jullie van dit horloge vinden zowel het merk als het type. Als jullie betere horloges weten voor die prijs tot de 3500 hoor ik dat graag. Hieronder wat modellen aquaracer waar ik mn oog op heb laten vallen

Ik vind hem spuuglelijk. Groetjes uit Enschede.

@haaky heeft er een, die kan je wel wat meer vertellen erover denk ik. Maar je vraagt; wie weet een betere? Dat is toch ontzettend persoonlijk. Tot de prijs van 3500 kun je een waslijst bedenken, kijk maar eens op chrono24 :smile:

4 likes

Welkom op het forum.

Deze vraag stellen op dit forum gaat je veel verschillende reacties opleveren. Succes met filteren :wink:

Dank je wel Han, maar deze kleurstelling heb ik natuurlijk niet :wink:

Ik kan uit ervaring zeggen dat een Aquaracer (ik heb het model rechtsonder, maar dan gewoon staal) een heel fijn horloge is. Hij draagt comfortabel en ik ben zeer te spreken over de kwaliteit. TAG Heuer is natuurlijk gewoon een goed Zwitsers horloge merk. Wat wij verder van deze modellen vinden is niet relevant. Als jij dit mooi vindt en je kunt en wilt het betalen, dan moet je het gewoon doen.

Er zijn heel veel andere opties mogelijk in deze prijsklasse, daar kunnen andere forum leden je vast veel meer over vertellen.

1 like

Ik heb meerde Tag Heuer Aquaracer 500M’s gehad en hoewel het geen slecht horloge was, voelde hij naar mijn mening voor zijn prijs een beetje goedkoop aan.

Als je per sé nieuw wilt, dan raad ik je een Onega Seamaster Professional 300M aan. Die kan je nieuw voor bet onder de €3500,- vinden bij een juwelier.

Als een zo goed als nieuwe tweehands ook een optie is, dan raad ik je een Omega Planet Ocean 8500-kaliber aan. Die kan je voor rond de €3200,- tweedehands vinden.

Het goedkoper aanvoelde had ik ook, verder vond ik dat de crown heel fragiel aanvoelde, bij het verzetten van de tijd, en terug schroeven op de behuizing.

Volgens mij heeft de TS graag een gouden horloge. Dat ga je binnen het budget niet redden met de modellen die jij noemt. Of toch wel?

1 like

Ik heb een totaal andere ervaring. Bij mij gaat de kroon juist lekker stroef en deze voelt stevig aan.
Wellicht toch verschil tussen de verschillende Aquaracer types?

1 like

Ruim binnen budget.

7 likes

Ik heb een Tag Heuer Aquaracer chronograaf van 2006. Prima kwaliteit, niks mis mee. Ook diverse Omega Seamasters gehad, maar vind de kwaliteit van de Tag niks onderdoen voor de Seamasters welke ik bezat. Maar dat is maar mening.

1 like

en heb je hier al eens naar gekeken? vind je dit wat? Ook binnen je budget.

7 likes

De persoon in kwestie noemt niet specifiek dat hij een gouden horloge wil. Overigens heb ik mijn twijfels of de gouden delen op de Aquaracers echt goud is.

Hij vraagt naar beter horloges voor die prijs en ik heb dat aangegeven. :slight_smile:

1 like

Ik heb een aquaracer…en ben er erg tevreden mee…hij draagt fijn. Loopt strak en vind het een goede prijs/kwaliteit verhouding.

7 likes

Was van mijn kant ook een open vraag :slight_smile:
Misschien dat de TS hier iets kan verduidelijken?

Overigens is de site van TAG ook niet heel duidelijk over ‘het goud’ op de 300m Calibre 5 versie. Ik zie alleen staan dat de indices en de wijzers verguld zijn, maar er staat niets over de kast, bezel of band… Bij de Calibre 16 staat dat ook de bezel en de band zijn verguld.

Een mooi horloge maar ik vindt het veel geld voor een horloge met een simpel ETA 2824 werkje.
Voor dat geld zou ik toch een in house movement willen hebben.

groetjes Lenno

1 like

Ik denk niet dat je voor dergelijke nieuwprijzen echt goud krijgt. :slight_smile:

https://www.chrono24.nl/search/index.htm?dosearch=true&maxAgeInDays=0&pageSize=30&priceTo=-1&query=aquaracer+gold&redirectToSearchIndex=true&sortorder=0&usedOrNew=new

Nope, alles is verguld. Maar als de TS dat mooi vindt, vind ik het ook prima :slight_smile:

Uiteraard, vooral doen wat je zelf mooi vindt! Echter, in werkelijkheid blijkt ook dat zo goed als iedereen die dergelijke bedragen uitgeeft aan een horloge later zo veel mogelijk ervoor terug wil krijgen. Daarmee rekening houdend zou ik dan absoluut niet voor een vergulde Tag Heuer gaan. Maar dat is mijn mening.

Daar ben ik het volledig mee eens. :+1:

Ik zou persoonlijk nooit voor een gouden of verguld horloge gaan, maar ieder zijn meug.

1 like

Mooi man! Welk model is dit?

Nee niet per sé goud, maar vond 't wel een mooie, omdat ik al een helemaal zilvere seiko premier chronograph heb. Vandaar wat weer meer verandering…