Tag Heuer Aquaracer of Oris Aquis Date?

Aquis zou mijn keuze zijn. De stalen Oris band vind ik niet mooi. Op rubber is het een supercomfortabel horloge.

Mijn oude:

1 like

Voor mij ook de Oris, zit erg lekker en is een prachtig horloge voor het geld.

ORIS…all the way.
Ik heb twee tag’s gehad en om een of andere (persoonlijke uiteraard) steeds snel weer weg gedaan. Nu de Oris prodiver titanium in mijn bezit en denk dat dit een blijver zal worden. Draagt ondanks zijn formaat eruug confortabel behalve als je in hemd en pak moet want hij is idd behoorlijk dik. De kwaliteit straalt ervan af. Tenzij je dus belang hecht aan het imago (er heeft mij nog niemand opgemerkt “he, draag jij nu een Oris ?”) van een tag, dan zou ik voor de omega gaan :slight_smile:

1 like

Ik zou ook voor de aquis gaan. Er zijn weinig fijnere banden wat mij betreft. Rubberen band los bijkopen is dan wel weer prijzig vind ik

Je foto zorgt ervoor dat ik enorm twijfel tussen metaal of rubber.
Erg dik zo met die rubberen band…

Iedereen bedankt voor het advies! (tu)
Ik denk dat jullie me over de brug geholpen hebben.

Ik ga voor de Aquis.

Weet alleen nog niet met welke band. Wilde eerst voor metaal gaan, omdat ik nu een Tissot met rubberen band heb. Op de foto van Bert1 ziet ie er erg mooi uit met rubber…:slight_smile:

2 likes

Koop hem op metaal. En je laat nog een mooie lederen bijmaken door “the artist named Ko” hier op het forum.
Als je het netjes vraagt tovert hij zeker iets moois boven voor je !!!
In mijn ogen inderdaad de beste keuze ! Succes met het wachten !

Misschien leuk om te bekijken. Deze Oris, de kleine, zou mijn voorkeur zijn. Ik hoop dat de link lukt.

Succes.
Elf.

watchup Schreef:

Misschien leuk om te bekijken. Deze Oris, de
kleine, zou mijn voorkeur zijn. Ik hoop dat de
link lukt.

http://youtu.be/RAdDh4Z44gI

Succes.
Elf.

Link werkt… en alhoewel ik geen ORIS fan ben, wordt ik wel heel hebberig van die grijze 40mm variant :~

Ik zou ook voor de oris gaan, prijs is kwaliteit is super!
Heb hem zelf op rubber gehad en erg tevreden over, draagt/oogt niet als 43mm.

Vind hem ook de mooiste van de 3 maar dat is persoonlijk. Voor meer dan 2 k zou ik zeker wat anders halen dan de tag die je noemt…

Hier een plaatje van mijn klok (als je van oranje details houdt wellicht dit ook wat voor jou)

Overigens verkocht omdat ik een stapje hoger wilde en niet in de luxe situatie zit alles te houden…

Heb trouwens voor rubber gekozen omdat de schakels van de metalen behoorlijk ver van elkaar af staan waardoor je huid ziet en dat vind ik niet mooi, wederom persoonlijk.

En ook ik locht hem bij een juwelier met zo’n 15% korting.

1 like

Ik heb me vergist hoor.
Ik zei op staal maar bedoel rubber. Kwaliteit is hier belangrijk en dat is bij de oris zeker het geval.

Yep. Mijn idee.

Errug mooi.

Ik sta momenteel in de wachtrij voor iets anders, maar deze 40mm , ondanks het prijsverschil met hetgeen waar ik op wacht, blijft al een jaartje trekken.

Btw, volgens mij zijn de lunettes van Oris (keramiek versie) mattig uitgevoerd.

Elf.

watchup Schreef:

Toch is er wel wat mogelijk voor de aquis.

http://www.combat-straps.com/

De banden die daar vandaan komen zien er goed uit.

ziet er best aardig uit die croco combi

watchup Schreef:

Btw, volgens mij zijn de lunettes van Oris
(keramiek versie) mattig uitgevoerd.

Elf.

Klopt, 1 van de dikke pluspunten. Op mijn foto lijkt het zwart maar het is mat grijs/zwart… Echt heel erg mooi!

De Oris is een mooie klok!

De TH Ceramic vind ik nog mooier. De TH 300m zou ik niet kopen. Dan liever de Oris…

MAAR… de TH Ceramic is toch behoorlijk prijzig voor een “normaal” ETA-werkje…

Dan liever een paar Euro meer en een Omega Seamaster of Breitling Superocean…

Die krijg je jong gebruikt zeker voor de prijs van een TH. Maar dan heb je ipv een Golf een A3 :slight_smile:

En Chronometer…

Net als de meesten hier denk ik ook dat je met de Oris een hele goede prijs/kwaliteit verhouding hebt, sterker; wellicht de beste prijs/kwaliteit van de Zwitserse horlogerie.

Dat de lugs van de Oris afwijken vind ik juist een voordeel (ondanks dat ik een Nato liefhebber ben), het geeft het klokje een eigen gezicht, bovendien zijn ze gewoon gaaf. Ook de banden van Oris, rubber en metaal zijn echt supermooi, heel stoere dikke banden.

Ik zou voor de eerste tag gaan. Hoewel het niet echt mijn merk is is dit de gene die mij het meest aanspreekt. Je zou evt. ook een tweedehands horloge kunnen overwegen…

En… Horloge al gekocht?

Mocht dat nog niet het geval zijn… Tip: mocht het de portemonnee toelaten, koop ALTIJD het horloge met een stalen band!

Nieuw kosten die in verhouding tot rubber en leer niet zo heel veel meer.

Maar naderhand los kopen, kosten ze een vermogen!!

marnix.moed Schreef:

watchup Schreef:


Toch is er wel wat mogelijk voor de aquis.

http://www.combat-straps.com/

De banden die daar vandaan komen zien er goed
uit.

ziet er best aardig uit die croco combi

wow toffe straps op die site!

LUWE Schreef:

En… Horloge al gekocht?

Mocht dat nog niet het geval zijn… Tip: mocht
het de portemonnee toelaten, koop ALTIJD het
horloge met een stalen band!

Nieuw kosten die in verhouding tot rubber en leer
niet zo heel veel meer.

Maar naderhand los kopen, kosten ze een
Vermogen

Prijsverschil bij aanschaf is 150 euro.
Losse stalen band 230euro en losse aanschaf rubber 170euro.