Tag Heuer Aquaracer

Hallooooo mensen,

Daar ben ik weer. Een tijdje terug liet ik weten dat ik behoorlijk gecharmeerd was van de omega seamaster, maar nu zag ik in de etalage ook de tag heuer aquaracer caliber 5 (soort instapmodel denk ik). Wat is jullie ervaring met TAG Heuer? Het scheelt wel erg veel geld met de omega, en ik vind het beide echt prachthorloges!

Niemand ervaring met een aquaracer? :frowning:

Cassiuzclay Schreef:

Niemand ervaring met een aquaracer? :frowning:

Ik niet, sorry!

Je gaf ons ook maar 12 (nachtelijke) uren om te reageren.
maar goed, ik kan je ook niet helpen, sorry…

Ja sorry ik ben best ongeduldig van aard :stuck_out_tongue: moet met tijd leren omgaan :wink:

Je kunt voor de prijs van een nieuwe Aquaracer, ook een zeer complete gebruikte Seamaster kopen.

Aauaracers staan bekend om hun zwakke “tube” (waar je de kroon in vastdraait), het schroefdraad draai je vaak binnen een jaar al kapot.

Best waardeloos vind ik, ik was ook in de race voor een blauwe maar daarom ben ik afgehaakt.

Succes!

Goedemiddag,

Welk model Aquaracer heb je gezien, de 300 of 500M versie?
Ik heb zelf de 500M versie met zilvergrijze wijzerplaat en ben er uiterst tevreden mee!
Horloge loopt +4 seconden per dag, niet slecht voor een niet-COSC gecertificeerd uurwerk toch?

M.b.t. de “kroonproblemen”: de eerste serie Aquaracers kende inderdaad een (te) hoog aantal exemplaren met afgedraaid schroefdraad. Inmiddels is er door TAG Heuer een update uitgebracht, de nieuwe modellen zijn (voor zover ik weet) zonder problemen.
Ik heb mijn Aquaracer sinds maart 2012 en heb de kroon uitvoerig getest. Beter binnen de garantietermijn een probleem ontdekken dan er buiten, nietwaar?

Overigens is er ook een nieuw model uitgebracht, met een keramische lunette.
Aangezien ik het vorige model mooier (ruiger en stoerder) vond heb ik die gekocht. Met rubberen lunette,
ingelegde RVS cijfers, datum op ‘9’ en verspringende schakels een echte blikvanger!
De 300 meter versie lijkt op een Rolex Submariner. Simpel en klassiek ontwerp. Strak en mooi.
Het is maar waar je van houdt!

Succes met je keuze!

Groeten,
Ro

Helemaal met de eerdere reacties eens.
Ik heb meerdere TAG’s en Omega’s gehad.
Ook bij mijn Aquagraph ging, gelukkig net binnen de garantie, de kroon kapot.
Een jong gebruikte Seamaster, compleet met dozen en papieren, is erg waardevast.
Een TAG is daalt sneller in waarde.

Groetjes,

Mika

Mika Schreef:

Helemaal met de eerdere reacties eens.
Ik heb meerdere TAG’s en Omega’s gehad.
Ook bij mijn Aquagraph ging, gelukkig net binnen
de garantie, de kroon kapot.
Een jong gebruikte Seamaster, compleet met dozen
en papieren, is erg waardevast.
Een TAG is daalt sneller in waarde.

Groetjes,

Mika

Klopt helemaal, een TAG Heuer daalt erg snel in waarde.
Bijvoorbeeld mijn TAG Heuer Link en TAG Heuer Aquaracer. Beide nog geen jaar oud.
Gezamenlijke winkelwaarde: € 5.100,-. Huidige waarde: € 0,-
Weet je waarom? Omdat ze niet te koop zijn…

Groeten,
Rob

RDK Schreef:

Gezamenlijke winkelwaarde: € 5.100,-. Huidige
waarde: € 0,-

Heb je ze daar ook voor verzekerd?

lencoth Schreef:

RDK Schreef:


Gezamenlijke winkelwaarde: € 5.100,-. Huidige
waarde: € 0,-

Heb je ze daar ook voor verzekerd?

Hahaha voor € 0,- bedoel je?
Ja, premie per maand: € 0,- :wink: