1200 onder nieuwprijs, dat was een gebruikt exemplaar neem ik aan ?
Ja die verkopen voor best nette prijzen.
Zo 1 vind ik wel mooi , mocht je hem flipperen ga je daar weinig op afschrijven.
Hoeft niet persé. TH kan wel eens leuk in de aanbieding zijn bijvoorbeeld bij Roermond. Duitse juweliers hebben soms ook leuke kortingen (Nederlandse vast ook maar die zijn hier vaak minder open mee op internet).
Nou ja, flipperen is niet m’n bedoeling, maar we weten allemaal dat we altijd even denken als we weer een nieuw speeltje hebben: “deze gaat nooit meer weg” , maar in de praktijk …
Gloednieuw, complete set garantie enz. via tussenpersoon Guido die vanuit zijn huis in Muhlheim als tussenpersoon fungeert en genoegen neemt met een kleine marge op de horloges.
Hij vertelde me dat ie op jaarbasis rond de 400 horloges afzet en daar goed van kan leven.
Hij haalt zijn horloges bij verschillende juweliers in de omgeving (vooral Essen) en pakt daar een mooie marge op.
Hij is ook actief op Chrono24.de en is een thrusted seller.
Ik kan het niet terugvinden, maar zag laatst een paar foto’s van een splinternieuwe Grand Carrera cal.17.
Hierbij was een schroef van een van de vensters op de dial los geraakt. Bij nadere inspectie, bleek dat deze gewoon opgeplakt zijn, niet verschroefd.
Doet m.i.wel afbreuk aan de reputatie. Voor dat geld, mag zoiets toch niet gebeuren.
Ja die heb ik ook gezien. Het bleek achteraf om een replica te gaan, maar ook bij de echte is de “schroef” , geen schroef maar een nep schroef.
Hij zal er misschien niet afvallen bij een echte, maar 't blijft jammer
De prijs waarvoor je hem koopt is veel belangrijker dan de prijs waarvoor je hem weer verkoopt. Wijze woorden
Eens, Met name dat laatste
Maakt TH ook auto’s?
ahahah flauw hoor
Wel opvallend dat het "pijltje " van het logo van TH naar beneden wijst…
ja zie je wel ! Iedereen poept neer op TH :_(
Dit vind ik altijd zo’n dooddoener… Tuurlijk koopt bijna iedereen een horloge omdat ze hem mooi vinden en willen dragen, maar als horlogeliefhebber wil je vaak wat nieuws en is het wel fijn om dan een redelijk bedrag voor je aankoop terug te krijgen.
Als iedereen dit denkt, dan wordt er niets meer nieuw gekocht.
Correct, dat is geen rocket science
Koop je die nieuwe en hou je ook die andere erbij, kun je variëren!
Je bent hopelijk niet na al een paar maanden uitgekeken op je holy grail, dus heb je voldoende tijd om te sparen voor die nieuwe holy grail!
Of je moet wel heel wispelturig zijn, met deze bedragen wordt het dan erg lastig, of je moet miljonair zijn…
Het advies geven aan iedereen op een forum om ‘anderen’ dan maar de kop eraf te laten halen, is dan ook vreemd. Niet? Dan zeg je in principe tegen iedereen dat ze anderen nieuw moeten laten kopen. En dat werkt dus niet.