Tag Heuer Carrera 2

Nog een vraag:

Veel online shops bieden een Tag Heuer Carrera aan tegen prijzen die omgerekend zo’n 400e beneden het prijspeil liggen van een Nederlandse dealer (bijvoorbeeld: http://www.watchclick.com/tag-heuer/c-carrera-men-watches-24611.html). De site ziet er op zich wel betrouwbaar uit.

Echter ben ik nu 1 online winkel tegengekomen op Ebay die zegt dat er aanspraak gemaakt kan worden op wereldwijde garantie, alhoewel ik daarover twijfel. Dit is geen AD. Bij de andere winkels, eveneens geen AD’s, hebben ze hun eigen garantiebeleid: Terugsturen naar de winkel waar de Tag aangeschaft is. Lastig en kostbaar dus. Ik twijfel of ik nu bij een Nederlandse dealer moet aanschaffen of toch in de VS (wat honderden euro’s scheelt).

Heeft iemand ervaring met de aanschaf via internet in de VS en dan met name de garantie?

Heb je bij de prijsbepaling rekening gehouden met invoerrechten die er geheven gaan worden? Als je goederen van buiten de EU koopt, krijg je daar mee te maken.

Ik weet ervan inderdaad, alleen de kans dat je alsnog een naheffing krijgt is ongeveer 10%. Die gok wil ik dus wel nemen

Over die kans van 10% zou ik dan toch nog maar eens goed nadenken.

Er is heus meer controle dan 10%. En wat als je je pakje kwijt zijn?

Verder zal het serienummer dan wellicht ook US zijn, wat zou kunnen impliceren dat wanneer je eens terugkomt van vakantie en ze je tegenhouden bij de douane, je alsnog de btw moet betalen als je geen factuur kan voorleggen. (Ik heb er geen ervaring mee, maar dit had ik eens gelezen op andere fora)

Beste Drennal, zoals Genesis en ik al in het andere topic aan hebben gegeven zijn er betrouwbare leveranciers die ónder de nieuwprijs kunnen leveren! Meestal nog in NL of de EU dus geen gedoe met invoerrechten etc.

Hier nogmaals:

en

Hopelijk heb je hier wat aan! Of negeer je deze post gewoon… mag ook hoor.

Volgens mij is de pakkans echt flink groter, zo wat ik de laatst tijd op dit forum gelezen heb. Maar bovendien: je moet altijd je verlies rekenen en niet je winst.

@ Drennal,

Zelf heb ik onlangs voor dezelfde keuze gestaan, dus of gebruik maken van de lage dollarkoers en vanuit Amerika bestellen of via off. Ned. dealer.

Ook ik vind het nl. een sport om hetgeen wat ik graag wil hebben zo goedkoop mogelijk aan te schaffen.

In mijn geval heb ik uiteindelijk gekozen voor de off.dealer gezien ik (eerder vermelde) risico’s zwaarder vond wegen dan het verschilbedrag van een paar honderd euro.

Heb je dan ook al geinformeerd wat voor korting je kan bedingen bij een dealer?
Rekening gehouden met verzendkosten, omrekenkoers, garantie, transport, douane enz.?

Nu kan ik niet in een andermans portomonnaie kijken maar voor zo’n mooi horloge zou ik voor zekerheid gaan.

Gr, RJ!