Tag Heuer Carrera Blue Dial calibre 16 (chrono)

CBK2112.BA0715
Oh god wat is ie mooi.
Maar waarom niet caliber 1887 ! :_(

Ik haat caliber 16 , met die vieze cam lever :frowning:

7 likes

Die is er ook; ook buitengewoon fraai: :wink:

4 likes

Die kun je helaas nergens meer krijgen, tenminste niet met stalen band.
Alleen 2e hands (heel misschien).
En ik vind de dial van de nieuwe versie toch ietsjes mooier.

Perfect zou zijn :
42 mm (ipv 41mm) ,
Caliber 1887
Wijzerplaat uit de eerste post .

Echt heel jammer dat ze zijn overgestapt naar dat boeren sellita 500 uurwerk met stroeve knoppen. >_<

Stalen band kun je er misschien los bij kopen?

Klinkt als een mooi mod projectje. :wink:

Hallo, was even op zoek naar een topic om mijn vraag te stellen. Weet niet of er nog leven in dit draadje zit. Ik zag een tag heuer, type carrera calibre 16, automaat, chronograph, cbm2112fc6455. blauwe dial met bruin leren band. Ik heb er geen verstand van, vandaar dat ik het hier wil vragen. Is het zo dat bij een chronograaf de grote secondenwijzer alleen voor de chronograaf is. en de seconden alleen in het kleine seconden aanduiding links op de dial bewegen. Of kan de grote “seconden” wijzer ook echt meelopen als tijd. Misschien stomme vraag. Heeft ook selitta sw 500 uurwerk. Is dit kwalitatief goed? Hoor graag jullie bevindingen.

Hoi,

Ik heb een later model van die carrera chrono ook caliber 16. (eerste plaatjes in deze thread trouwens, toch maar gekocht ondanks dat ik blijkbaar niet echt graag een cam lever wilde :slight_smile:
En nee, de grote wijzer is echt alleen voor de stopwatch.
Het linker kleine wijzertje is voor de seconden.

Selitta sw 500 is een vrij eenvoudig , onderhoudsvriendelijk uurwerkje dat eigenlijk niet kapot gaat maar ook niet heel erg verfijnd is.
Althans zo heb ik het begrepen tenminste.

Caliber 16 is ook een cam lever , dus als je de stopwatch inschakelt gaat dat vrij ruw.
Als ik zelf nu voor een nieuw horloge zou gaan dan zou dit 'm worden :slight_smile:https://www.eugenevanbaal.nl/tag-heuer-carrera-calibre-heuer-02-cbn2011-ba0642.html?gclid=Cj0KCQjwl7qSBhD-ARIsACvV1X1VVxJW8rWka8ppWwUy-LX1jtFF-CdvChbCuJFE444c5WUs2qgZ9e8aAlW2EALw_wcB

Veel mooier uurwerk met 'vertical clutch en column wheel ’ , dus veel verfijnder en soepelere knopjes.