Tag Heuer Carrera Calibre Heuer 01

Beste forumleden,

Dubio… veel geld uitgeven (dat is een relatief begrip natuurlijk) of met pijn in het hart deze kans laten schieten.

Vanmiddag bij de juwelier geweest en daar zag ik een Tag Heuer liggen… ik ben verliefd. Voor mij klopte gewoon alles aan het horloge. De kleurstelling, het formaat, het uiterlijk… alles. Het enige waar mijn maag zich even een keer van omdraaide, en nog een paar keer, was de prijs. Door het mee lezen op dit forum weet ik dat een Tag heuer nu niet een “investeringsobject” is. En vooral voor een nieuw model zal dat nu niet in te schatten zijn. Maar is een Carrera Calibre Heuer 01 echt de €4.000,- waard? Is het de moeite hier mijn geld in te steken of zijn er horloges die veel beter zijn om te kopen met zo’n soort uiterlijk? Probleem is gewoon: ik vind hem geweldig mooi!

Koop hem tweedehands. Tag Heuers schrijven veel af, dus gebruikt vaak voor een goed prijsje te vinden.

3 likes

Als je 'm te gek vindt, doen!
Het is natuurlijk ook gewoon een cool ding! :+1:

Manufactuur chrono automaat voor 4k? Zoveel zijn daarvan niet op de markt…

1 like

ik ben inderdaad rond aan het kijken, maar dat valt vies tegen inderdaad!
Zal dat wel niet steeds meer gaan komen als ETA straks niet meer aan iedereen hoeft te leveren?:face_with_raised_eyebrow:

Ik kan het niet helpen maar ik vind de 01 “goedkoop” lijken…
Ik zou voor een caliber 1887 gaan. Een stuk verfijnder en ziet er imo kwalitatiever uit.
Je mist natuurlijk wel een manufactuur binnenwerk…

Als jij gek bent van de 01 moet je natuurlijk voor dat model gaan! Hou de courante sites in de gaten en je zal zeker eentje vinden voor een stuk minder…

Dank jullie voor de tips! En het wijzen op de 1887, zal hem in het echt gaan bekijken.
Welke sites zijn goed om te bekijken voor betere prijzen?

1 like

Ik vind hem gaaf! Zelf heb ik hem ook, maar dan met opengewerkte dial. Hij draagt echt heel fijn!
Bij een prima bod wil ik er wel een keer afscheid van nemen, Rolex blijft toch zachtjes roepen… Dus je mag me eventueel een pb sturen.

1 like

Mweh, vind hem te druk en vooral niet mooi. Dan heb ik het nog niet eens over de prijs.

Bekijk deze topper eens:

Mooi model, mooie prijs en gewoon een tof horloge.

4 likes

1887 is geloof ik ook een manufactuur werkje. Wel met een (Aziatische) omweg :joy:

1 like

Ik weet niet of je het manufactuur mag noemen. Het is eigenlijk een In-House movement gebaseerd op de Seiko 6S37…

1 like

Dat bedoelde ik met de omweg ;). Ik geloof dat TAG de patenten op heeft gekocht van Seiko… Officieel is het wel een manufactuur uurwerk omdat ze min 80% in house maken, maar goed: op wat voor manier…

2 likes

Wauw is die 2cm dik?

16mm zo te lezen.

Ook behoorlijk…

Voor een automatische chrono tegenwoordig vrij standaard eigenlijk

Klopt. Vond mijn fortis b42 ook buitenproportioneel dik. Wat dat betreft doet een speedmaster het dan beter.

1 like

Uiteraard. Je wilt hem toch graag hebben? Als je maar lang genoeg rondvraagt vind je vast wel mensen die het niks vinden maar jij vind hem gaaf. Doen dus.

2 likes

Er staat er 1 voor 3k op mp:

https://link.marktplaats.nl/m1281789578

Dat is geen gekke prijs als die inderdaad als nieuw (dus onbeschadigd) is.