In de val gestonken van Catawiki openen, sorteren op veilingen die snel afliepen en dit horloge tegengekomen (zie bijgaande foto’s). Ik was op slag verliefd, en het leek een goede deal aan de “expert inschatting” te zien, dus een bod gedaan en hem uiteindelijk gekregen.
Bij verdere inspectie zag ik dat er geen originele papieren bij zitten, en het horloge lijkt van 2020 te zijn (bron: Chrono24). Bij zo’n jong horloge vind ik dat best een red flag.
Graag vraag ik de community hier of iemand obv deze informatie een inschatting kan maken of het horloge inderdaad echt is.
Bij voorbaat dank.
NB omdat ik een nieuw lid ben kan ik geen links plaatsen, maar als je " TAG Heuer - Carrera PVD - “NO RESERVE PRICE” - WAR1113 - Unisex - 2011-present" op Google intypt staat de betreffende veilingpagina van Catawiki bovenaan.
Ik mag ook maar twee foto’s tegelijk plaatsen, dus ik zal hier nog twee anderen plaatsen, en voor meer foto’s verwijs ik naar Google om de betreffende Catawiki pagina te vinden (als je zoekt op “TAG Heuer - Carrera PVD - “NO RESERVE PRICE” - WAR1113 - Unisex - 2011-present” staat hij bovenaan).
Horloge is echt zo te zien niks mis mee.
Mensen zijn vaak niet zo zuinig op de doos en boekjes dus dat kan wel eens voorkomen dat die er niet meer bij zitten.
Alleen Berry had wel een slok op met het geschatte bedrag
Ik heb niet het idee dat dit een nep horloge is. De schatting van de expert vind ik wel aan de hoge kant. Voor €2k heb je dit horloge ook nieuw op Chrono24. Er staat daar ook één gebruikte op met een vraagprijs van €1150,-, de prijs die je betaald komt dus redelijk overeen.
Tja. Dit is qua uitstraling gewoon een Michael Kors. Wordt dit dan echt alleen maar verkocht omdat er een (ooit, tijdje terug alweer) A-merk op de plaat staat? Anyway, blij dat-ie echt is, raak je hem tenminste nog weer kwijt.
Nee, omdat er mensen zijn zoals ik zijn die objectief gezien geen smaak hebben en veel te veel geld over hebben voor horloges die duidelijk te hoog geprijsd zijn.
Maar fijn dat er op dit forum ook mensen zijn die het gemiddelde niveau omhoog trekken. Zal ik anders ook wat foto’s delen van mijn andere aankopen, zodat je daar ook zo’n nuttig commentaar bij kunt geven?
Prijs lijkt me na verzendkosten (best flink bij deze trouwens) en commissie best wel markt conform. Horloge lijkt me ook gewoon legit.
Het ontbreken van papieren is voor mij niet altijd een red flag. Wat voor mij meer een red flag zou zijn, zijn de bewerkte foto’s. Deze horlogekast en band zijn in het echt toch zwart?? Lijken wel wat filtertjes over deze foto’s te zitten.
Ik kende deze specifieke uitvoering van de Carrera niet. Maar een Google search leert dat het om een special edition gaat, die inmiddels uit productie is. Vandaar, waarschijnlijk. Ik vind de foto’s heel slecht. Zo kan ik eigenlijk niet goed zien wat de staat van het horloge is en in hoeverre de PVD-laag nog netjes is. Op deze foto ziet hij er wel vrij strak uit.
Gaan niet direct alarmbellen rinkelen. Hoewel ik zelf een Calibre 5 Carrera heb; de automaat dus. En die ziet er (met see-thru case back) natuurlijk iets anders uit. Maar tekst, lettertype en indeling op deze caseback vind ik niet direct verdacht.
Ik zie dat het horloge inmiddels verkocht is. Jij bent dus de koper? Het lijkt mij verstandig om vooraf even een topic als dit te starten. Dus voordat je het horloge koopt, als je niet zeker weet of het echt is. De geschatte opbrengst werd bij lange niet gehaald, zie ik. Die was ook veel te hoog. De betaalde prijs vind ik redelijk, voor een nette. Maar een koopje is het niet en dit komt vooral doordat dit een quartzhorloge is. Die gaan gewoon voor minder dan de -duidelijk meer gewilde- automaten.
Op basis van deze foto’s, denk ik dat dit wel een origineel horloge is. Een echte TAG Heuer, dus. Maar ik geef geen garantie. Ik heb de afgelopen 30 jaar diverse TAG Heuer horloges gehad (naar grote tevredenheid, overigens). Maar dit maakt mij hoogstens een liefhebber en nog steeds geen expert, imo.
Ik wens je veel plezier met dit horloge. En plaats vooral nog eens wat betere foto’s, als je het binnen hebt, in het TAG Heuer topic!
Inderdaad, geniet van het horloge, en leg onzinnige commentaren naast je neer. En benieuwd naar het horloge zodra hij binnen is en plaats wat mooiere foto’s ook hier.
Hoop welgemeend voor U dat dit een echte is . Heb wel bedenkingen bij de looks van wat “black polished pvd metal based” zou moeten zijn. Ziet er niet zwart uit.Koperkleur te wijten aan belichting of polijsten?Heb je recht van de koop te annuleren? Kan je hem na nauwer onderzoek terugsturen als hij niet voldoet.
Prima horloge, gefeliciteerd! En ik neem aan dat je 'm gekocht hebt omdat je het een mooi horloge vindt. Hij is echt, en je hebt betaald wat je het waard vond. Goeie deal in mijn ogen. Volgende keer beter opletten, maar dat hoeft niemand je denk ik, niet meer te vertellen. En, kritiek van anderen over smaak, zegt meestal iets over de ander. Geniet van je mooie aankoop!!
Wat mij opvalt is de tekst “100 Meters”, daar waar TH over het algemeen “automatic” of het calibertype (bv Caliber 5) vermeld.
Hoeft niets te betekenen, echter nog niet eerder zo gezien.
Aan de looks ligt het in ieder geval niet. Zeker een eye catcher.