Tag Heuer Carrera

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met het volgende.

Sindskort heb ik een TH Carrera automaat chronograaf (nieuw), type CV2014.FT6007. Wanneer ik de tijd gelijk zet met bvb teletekst, loopt hij na een week ongeveer 1 minuut voor. Het verbaast mij enigszins dat dit gebeurt.

Voordat ik terug ga naar de winkel om dit te laten ijken, wil ik eigenlijk weten of dit normaal is voor dit type horloge. Weet iemand hier iets van?

Alvast bedankt voor jullie reply!

Automaat heeft altijd een kleine afwijking.
1 minuut per week is ong. 8 seconden per dag, niks ernstigs, wordt vanzelf iets minder als hij ingelopen is.

Is normaal, dus maak je maar geen zorgen.

Je hebt er ook bij die 20 sec. per dag voorlopen.

Mooie horloge trouwens (tu)

Geen enkel probleem en volkomen normaal. De meest secuur lopende mechanische horloges mogen volgens de gestelde norm tussen de -2 en +6 seconden per dag voor/achter lopen.
De Carrera loopt dus prima!

Geniet ervan,

MP:)

mp Schreef:

De meest
secuur lopende mechanische horloges mogen volgens
de gestelde norm tussen de -2 en +6 seconden per
dag voor/achter lopen.

-4/+6 :#

Ik zou deze aan mij verkopen en een quartz aanschaffen. :wink:

Mijn carrera loopt +5 sec voor per dag.
Is dit nog bij te stellen door een horlogemaker?

Wouter1 Schreef:

Mijn carrera loopt +5 sec voor per dag.
Is dit nog bij te stellen door een horlogemaker?

Ja dat kan een horlogemaker altijd bijstellen.

Mijn Breitling crosswind liep eerst een seconde of 5 per dag sneller, dit gedurende een maand of 6 toen ongeveer een maand of 6 precies gelijk en nu al weer een jaar of 6 ietsje langzamer . Zal eens na een jaar of 8 want dat is nu bijna de leeftijd van dit klokje het eens gaan aanbieden aan de horloge maker voor een schoonmaakbeurt a 400 euro ai! daar kan ik ook weer wat leuks voor kopen want 400 euro voor een schoonmaak beurt blijft een hoop geld. Sprak laatst een verkoper van kleding die een Breitling droeg type chronomat van ongeveer 17 jaar oud, schoonmaken? ehh…wat bedoelt u dit klokje draag ik dagelijks en loopt redelijk op tijd, nog nooit een beurt gehad. Tja wat is wijsheid.

Niks aan laten doen als het horloge nog redelijk loopt en niks mankeert.

Mooie TAG!
Tijd van teletekst varieert omdat elke zender zijn eigen tijd heeft. Om het tijdsverschil te overbruggen zou je eventueel als je het horloge gelijk zet, 1 minuut achter kunnen zetten. Zou heb je in principe marge van 2 weken. :slight_smile:

Nie panikeren. maar echt meer dan 1 min. na 1 week vind ikzelf toch ook al niet meer zo fantastisch. Je moet inderdaad rekening houden dat na enkele weken het uurwerk is aangepast aan jou ritme.(zal wel minderen)
Ik kan zeggen van mijn breitling old navitimer dat die bij dagelijks gewoon gebruik, dus altijd aan, een verschil maakt met werken gaan, als ik het uurwerk in mijn kast leg voor 8 uren per dag. Zelfs hoe ik hem in mijn kast leg… is gan normaal. Er is verschil als ik hem plat leg, als ik hem op zijn kroon leg, of op zijn andere zijde…
Mijn Oris heeft er veel minder last van…