Tag Heuer chronograaf

Hallo allemaal,
De eerste week van mijn verlof zit er reeds op. Een hectische week die drukker was dan een normale werkweek. Begin van de week een stroompanne die vandaag nog niet helemaal is opgelost dus de week begon al goed… Zit je rustig te werken aan een horloge om deze kleiner te maken, wat ik bij elk horloge moet doen, vat plots de lamp vuur en vlam. Balans doorgebrand met kortsluiting als gevolg. Hierdoor liepen we flink wat schade op maar morgen zou alles weer hersteld zijn. Deze ellende hield me niet tegen om deze ochtend naar de zondagsmarkt te gaan in Tongeren. Ik heb er weer een mooie vonst gedaan. Nu ja, die mensen weten ook wat ze mee hebben dus betaal je ook! Wel een eerlijke prijs maar een echte vonst is zowat de wereld uit met de komst van het internet! Iedereen kan opzoeken wat ze hebben en daarop gebaseerd hun prijs plakken! Bij het zien van dit horloge heb ik even getwijfeld om dit aan te schaffen maar uiteindelijk nam ik het toch mee naar huis. Naar mijn mening een mooie en in goede staat een Tag Heuer chronograaf 2000 automatic met een 2892/2 werk in. Deze modellen vind je ook in Quartz en met een Valjoux 7750 maar dit werk is te onderscheiden aan de secondewijzer die boven tik en niet links zoals een Valjoux dat heeft. Ik liet mijn verbeelding spreken en vond het veel lijken op een AP die ook vaak de secondewijzer boven hebben staan. Uiteindelijk won de verbeelding en nam ik dit horloge dan ook mee met doos en overdoos. Thuis gekomen, meteen de band weer korter gemaakt en met de restante schakels kan ik nog een halssnoer maken indien gewenst maar goed, het kind is weer tevreden! Fijne zondag!

35 likes

Gaaf ding! Gefeliciteerd met deze toffe aanwinst :partying_face:

1 like

Ik vergat nog te vertellen dat dit horloge een titanium is, inclusief de band! licht en stevig ding!!

1 like

Mijn beste,

Een sympathieke aanwinst.
Gefeliciteerd!!

Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi! Veel plezier ermee.

1 like

Mooie aanwinst :+1:t2:

1 like

Prachtige aanwinst !

1 like

Wow geweldig.
Ik heb hem in kwarts
Maar deze is veel mooier.
Beetje jaloers.
Veel plezier ermee

1 like

Tof horloge! Gefeliciteerd!

1 like

De conteurs liggen anders opgesteld verder is ook de Quartz een geweldig goed horloge!

1 like

Heftig. Gelukkig niet uit de hand gelopen.
Mooie aanwinst! Ziet er heel goed uit :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

gelukkig niet. Ze zat bevestigd tegen betonnen dallingen. Was het hout geweest dan hadden we een ander verhaal gehad…

1 like

Heel gave aanwinst. Weet je zeker dat dit titanium is? Ik kan alleen de stalen versies vinden online.

2 likes

Heel vette aanwinst!:sunglasses: Een pareltje! Gefeliciteerd!:partying_face::champagne:
Ik heb de 3-wijzer quartz 2000, ook in two-tone. En zou nog wel 'ns auto/chrono in panda-uitvoering willen. Veel plezier nog met deze coole NA!

ja in deze versie heb je hem ook maar dat is vrijwel net dezelfde enkel dat hier Quartz op staat en bij mijn horloge staat automatic. Zelfs de secondewijzer staat op dezelfde plaats!

1 like

Leuke vondst. Gefeliciteerd met deze chronografische NA

Ik heb hem nieuw gekocht
Als ik had geweten dat er ook een automaat was had ik die gekocht.
Denk dat ik hem in 1983 gekocht heb
Ongeveer

1 like

Moet op z’n minst twee jaar later geweest zijn. Ander had er alleen het Heuer logo opgestaan. Maar uiterlijk in 1991. Anders was het logo groen/rood geweest. Wel leuk dat je de eerste eigenaar bent!

1 like

O ja dat kan werl inderdaad.
Weet het af toe niet meer spaar al 50 jaar horloges.

1 like