TAG Heuer Connected ervaringen na drie weken dragen

Paar weken geleden kocht ik de TAG Heuer Connected smartwatch. Poste toen uiteraard direct wat eerste foto’s en velen van jullie vroegen me om mijn ervaringen na een paar weken dragen met jullie te delen. Bij deze!

Ik zal mijn (uiteraard persoonlijke) antwoord geven op een aantal vragen die bij een aantal leeft:

Is het een gadget of een horloge?
Ik vind dit toch echt in eerste instantie een horloge. Het ziet er uit als een horloge en draagt als een horloge. Veel mensen merken pas bij nadere inspectie op dat het een smartwatch is. Dit in tegenstelling tot de Apple Watch, welke ik ook heb gehad en na een aantal maanden heb verkocht. De Apple Watch is ontegenzeggelijk een smartwacth en ziet er mijns inziens meer uit als een gadget, een pocket-computer die om de pols gedragen wordt.

Is niet veel en veel te groot?
Nee, absoluut niet, wat jullie ook zeggen… :wink:
Tuurlijk, hij is fors met zijn 44mm in doorsnede en bij het posten van wristshots krijg ik veel opmerkingen van mede-forumleden die het op de foto te groot vinden. Ik kan je echt zeggen dat dit in-real-life ontzettend meevalt; in al die weken heb ik in het echte leven van helemaal niemand gehoord dat ze hem te groot vinden. Het is natuurlijk wel een aanwezig, misschien zelfs beetje patserig horloge maar daar houd ik nou eenmaal van. Deal with it. Dat zijn Breitlings vaak ook. Heb om mijn smalle polsje (17,5 cm) zelfs weleens een Super Avenger (geloof dat die 48mm is) gehad en ik vond het best.

Hoe is de accuduur?
Gewoon, een dag. Heb nog nooit gehad dat als ik een lange dag heb gehad ('s morgens om zes eruit en 's nacht om één erin) dat hij helemaal leeg is, zelfs dan had hij nog een procent of twintig over. Prima dus.

Is het niet veel te duur voor een smartwatch want je kan ze toch ook voor duizend euro minder kopen (de TAG Heuer heeft met € 1.350 teruggezet)?
Tsja, waarschijnlijk wel. Maar is, technisch gezien, niet elke TAG Heuer, Omega, Breitling, Rolex etc te duur? Je hebt toch ook prima mechanische horloges voor duizenden euro’s minder? Kortom, technisch gezien is hij veel te duur maar hij is wel uitstekend afgewerkt en van heel mooie materialen, zoals titanium, mooi gevulkaniseerde rubberen band, zeer degelijke sluiting, saffierglas, etc.
Feit is natuurlijk wel dat het een smartwatch is en dus een kleine computer en dus heel snel verouderd. Sterker nog; over een jaar of twee is hij compleet Out-dated en zal ik blij zijn als ik er nog 100 euro voor krijg. Dat is met een mechanisch horloge natuurlijk anders…
Toch heeft TAG Heuer hier wel wat sympathieke op bedacht: na twee jaar kan ik dit horloge inruilen en met een bijbetaling van weer 1.350 euro kan ik dan een “echte” TAG Heuer Carrera kopen die voor 2.700 euro in de boeken staat. Op die manier wordt de “pijn” wat verzacht en ik denk dat ik daar wel gebruik van ga maken.

De resolutie van het scherm lijkt wat minder?
Ook hier geldt weer, technisch gezien is dat waar, de pixeldichtheid is lager dan we op de modernste beeldschermen gewend zijn. Toch wel jammer, had echt scherper gekund en wat mij betreft ook wel gemoeten voor deze premium-prijs. Aan de andere kant moet je je realiseren dat de foto’s die je van de wijzerplaten ziet natuurlijk wel sterk uitvergroot zijn; verklein ze maar eens tot de werkelijke maar van 44mm en dan zie je dat het in het echt toch wel erg scherp is hoor!

Kan ie ook met de iPhone?
Ja dat kan. Nou ben ik in de gelukkige situatie dat ik over zowel een iPhone 6S als over een Samsung Galaxy S7 beschik en ik dus de keuze heb. Als je hem met een Android toestel koppelt dan zijn de mogelijkheden wel een stuk groter dan met een iOS apparaat. Zo kan je via iOS alleen over de drie (!) standaard TAG Heuer wijzerplaten beschikken, elk dan wel weer in drie kleuren (zwart, wit en blauw) maar via Android kan je er oneindig veel wijzerplaten op zetten. Ook de notificaties en zo zijn via Android veel uitgebreider. Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik hem eigenlijk alleen voor whatsapp gebruik; vind het fijn binnengekomen berichten snel even op de pols te zien en pas later te reageren, maar voor mail en zo (ik heb er zo’n zestig per dag) gebruik ik hem niet want dat vind ik super irritant.

Wat kosten die bandjes?
Standaard zit er een zwart bandje bij, ik heb er direct ook een witte bijgekocht voor de prijs van 156 euro. De bandjes zitten met standaard pushpins vast dus altijd wat gepruts om te vervangen. Ik vind het jammer dat er niet een handiger systeem voor is bedacht wat het switchen makkelijker en sneller zou maken.
Mijn vriendin vind het witte bandje top; geloof dat ik zelf de zwarte het mooiste vind. Wat vinden jullie?

Moet ik hem kopen?
Moet je lekker zelf weten! Ik heb het gedaan en heb er geen spijt van; hij bevalt me als horlogeliefhebber veel beter dan de Apple Watch.

Heb je er ook foto’s van?
Tuurlijk!!

31 likes

Volgens mij is hij 46mm en ik blijf hem, met zijn overhangende lugs, te groot vinden. :sunglasses:

Mika

1 like

Die mening deel ik helaas…

Wel vind ik de verhouding bezel/schermoppervlak erg goed gekozen, het ding ziet er goed uit en het lijkt me rete handig. Toch leuk dat je het een kans geeft.

1 like

Het is inderdaad een 46mm, wat het al erg groot maakt, en de lugs zijn na genoeg recht aan de onderkant (van wat ik zo kan zien), waardoor het nog groter uitvalt. Toch heeft het ergens wel iets dat je de dial kan aanpassen naar allerlei verschillende ontwerpen.

1 like

Bedankt voor je uitstekende en enigszins eigenwijze verslag en het beantwoorden van onze vragen. Wordt zeer gewaardeerd! een beetje kerel moet 45/46 MM aankunnen dus niet te groot😁

Op de zwarte band vind ik de TAG mooier. Om een of andere reden kijk ik alvast uit naar je verslag van de Carrera. Mogelijk dus over 2 jaar…:+1:t3::sunglasses:

1 like

Ben niet zo van de smart dingen maar leuk om even je ervaringen te lezen.

1 like

Bedankt vh delen v je ervaringen. Als (smart)watch liefhebber heb ik met belangstelling je review gelezen.

Wat fijn dat je met deze de dag door komt. Bij mij zijn ze in de avond al leeg. Voor mij te kort, omdat ik dan nog niet thuis ben. En tussentijds bijladen gaat niet echt door die dedicated oplaadpoorten. En om nou telkens zo een houder mee te nemen…

1 like

Een beetje kerel kan ook 42cm bovenarmen hebben met 17cm polsen.
Voor mij is in ieder geval alles boven de 42,5-43mm te groot. Zeker als er ook nog eens grote Carrera lugs op zitten.
Dan kijk je zo onder de band door.
Dat lijkt op de 2e foto ook te gebeuren maar dat kan ook komen door vertekening door de camera lens.

Mooi verslag!
:+1:

1 like

Dat onder de lugs doorkijken valt mee. En echt, op de foto’s lijkt hij echt groter dan irl.

Maar iedereen z’n mening, uiteraard gerespecteerd!

1 like

Hier valt het zeker mee. Maar ik ken jouw polsomtrek dan ook niet.
(watchdog foto)

Heb zelf onlangs mijn Tag Heuer Carrera 43,5mm verkocht omdat deze te groot was voor mij persoonlijk.

1 like

bedankt voor je review. geeft heel veel info, ervaringen en antwoorden op vragen.
Uit je review maak ik voor me op dat ik deze van mijn lijstje kan afstrepen. thanks!!

veel plezier met je horloge en ik zie over 2 jaar weer een nieuwe review.

1 like

leuk verslag en ik vind de dial echt geweldig! Hij had van mij iets minder groot gemogen, maar op jouw pols vind ik hem niet te groot.

Geniet er van!

1 like

Mooi verslag en leuk horloge.

1 like

Ik heb gehoord dat het horloge af en toe niet reageerd op de polsbeweging als je naar de tijd wil kijken. Heb jij dat ook?

Nee, geen last van gelukkig!

Ok thanks

Thanks voor het uitgebreide verslag. Op zwart is hij wat mij betreft het mooiste.
Blijft zeker een grote klok dus niet voor iedereen geschikt, zeker niet voor mij.

Ik ben heel geinteresseerd. Ga hem bij Van Willigen bekijken. Zeker nergens met wat korting te krijgen?

Bedankt voor je review, erg leerzaam!

1 like

Ik heb geen korting gekregen, wel een mooie TAG Heuer pet… Hahaha