Tag Heuer dial nog te redden?

Hallo,
Ik ben alles aan het classeren en zie dat één nieuwe Dial vlekken vertoond en licht bubbels in de lak aan één kant
Is dit nog te redden?? en zoaj hoe
gr roel

Altijd superlink om aan een (vintage) dial te gaan prutsen. Er zijn hier meerdere verhalen te vinden over mislukkingen. Het komt er slechter uit dan voor je er aan begon…

1 like

Het is toch voor de verkoop, maar ik vraag me alleen af of dit te herstellen is, en de kosten de waarde niet overstijgen

Dat zou ook een mooie overweging kunnen zijn voor de nieuwe eigenaar :wink: Laat ik hem poep origineel of laat ik de dial refurbishen ? :thinking:

2 likes

refurbishen wel een mooi woord, weer wat bijgeleerd
gelukkig zijn alle andere dials die ik heb mint :slight_smile:

Hier is niks aan te doen anders dan een nieuwe wijzerplaat…

2 likes

Noem het een zeldzame rainbow dial of een starry sky dial (als het maar een Engelse term is) en vraag 25% meer dan je normaal zou vragen.

12 likes

@Ferdinand :ok_hand::ok_hand: Mijn likes zijn op :frowning:

2 likes

Ja, refurbishen, komt van onze Amerikaanse horlogevrienden… herstellen, restaureren, opknappen, noem het hoe je wil. Persoonlijk denk ik dat origineel, authentic, untouched, real vintage beter is voor horloges, motoren, auto’s … et cetera…

1 like

Ik denk dat de kosten van herstelling, de gewone prijs in dit geval overstijgen, denkt u ook niet?
Ik kan als kunstenaar er natuurlijk zelf iets op schilderen:)

ik ben bang dat je gelijk hebt.

En vervangende dials voor Tags zie ik niet zo vaak voorbijkomen. Er staat er nu eentje op EBay voor 450 euro. Maar voordat je die in huis hebt en hebt laten plaatsen ben je de waarde van het horloge al weer bijna voorbij (als het al een passende plaat is).

Ik zou het horloge met een flinke korting proberen te verkopen. Er is vast wel iemand met minder financiële middelen die wel graag een echte Tag wil dragen. Zijn jullie allebei blij, :slight_smile:

2 likes

Ik heb alleen de dial en de bezel ervan:) die gaan de markt op, toch bedankt voor het mee denken

1 like