Tag Heuer dilemma

Ik was al een hele tijd aan het kijken naar een 2000 professional (classic) WK1110 en was er een paar op verschillende verkoop kanalen aan het bekijken en/of volgen.
Voor iedereen wel bekent, maar toch even een plaatje van internet.

Bij allemaal vond ik eigenlijk de prijs te hoog of je kon aanvoelen dat de prijs te hoog ging worden.
Toen kwam ik ineens een Aquaracer tegen.
Ook weer een plaatje van internet.

Deze was voor een redelijke prijs, maar alleen op rubberen band.
Had wat vlekken aan de binnenkant van het glas, maar was wel nog waterdicht volgens de verkoper.
Na dus een paar aanvullende vragen gesteld te hebben en bevredigende antwoorden tot koop overgegaan.

Toch bleef die WK1110 maar door mijn hoofd spelen. Het klassieke model en met metalen band voor een redelijke prijs waar voor mijn gevoel nog iets af kon. Gemaild me wat vragen en goede antwoorden weer. Stoute schoenen aangetrokken met de vraag dat het op zich een mooie prijs was maar dat ***** een betere prijs zou zijn en de vraag of deze een week gereserveerd kon worden.
Antwoord terug dat het voor mijn prijs geen probleem was en dat hij gereserveerd was.

Oeps, nu heb ik er dus twee. Ik dacht altijd dat ik perse de classis wou, maar de Aquaracer kwam eerder binnen en is toch ook erg mooi.

Er zijn wat verschillen in maat en ook in de bezel, wijzers en wijzerplaat. Ook een verschil in waterdichtheid.

Ondertussen had ik Tag Heuer gemaild voor wat meer informatie over de Aquaracer (of het serienummerr klopte en het dus om een echte ging. Daar kreeg ik het volgende antwoord op:

Thank you for your request.
As counterfeiters may use existing serial numbers, we are not able to tell you if your watch is genuine or not without having seen it.
Therefore we kindly ask you to send your watch to our customer service and our watchmakers will check if your watch is genuine.
To send your watch in our customer service, you can use our DHL service with the following link (even weggelaten) This service is free of charge and insured.
Do not hesitate to contact us again if you have further questions.
Kind regards / Mit freundlichen Grüßen / Cordialement

Zelf nog geen foto’s kunnen maken en inmiddels heb ik ze dus in een doosje klaarstaan om op te sturen naar het servicecentrum in Duitsland.
Moet ik dit doen of gewoon zo laten zoals ze zijn. Schoonmaken heb ik al gedaan en ziet er allemaal goed uit. En de belangrijkste vraag: Welke te houden? De classic of toch maar de Aquaracer of toch allebei?

2 likes

Leuk verhaal! Ik wil toch eigenlijk eerst eigen foto’s zien voordat ik kan oordelen :slight_smile: En anders hou je ze toch alle twee? :slight_smile:

Eigen foto’s zijn eigenlijk nog niet echt nodig aangezien het echt even om het verhaal en vraag gaat. Daarbij is mijn camera van de telefoon kapot, moet ik echt eens wegbrengen :slight_smile: (gewone camera heb ik niet meer).

Qua uiterlijk zijn de banden natuurlijk ook altijd te wisselen of bij te kopen.

En de gedachte om ze beide te houden speelt ook, juist vanwege de subtiele verschillen en verschil in maat Classic ongeveer 37mm en de Aquaracer 40mm)

beiden leuk. Zolang je niet in geldnood verkeert, gewoon allebei houden.

:wink:

Een mooie set heb je nu dus houden zo.
Als er toch een weg moet zou ik de racer wegdoen en de classic houden.
Ben erg benieuwd hoe en met welke reactie ze uit Duitsland terugkomen.

Beide mooi.
Heb zelf de wk1110 gehad, maar was voor mij aan de kleine kant. Zou daarom de Aquaracer houden en zien dat je daar een metalen band bij krijgt.

Ik zou de WK1110 houden. Vind hem gewoon mooier.
Maar als je hem verkoopt…
Nee, ik moet eerst ff werk vinden ipv een mooi horloge en werk is moeilijker te vinden. :disappointed:

Groet,
Arvid

De classic krijgt door zijn maat ook zo’n klein wijzerplaatje. En de Mercedes wijzers he…
Voor beide had ik geen ingekleurd logo hoeven hebben.

Aquaracer dus houden!

Ik heb 2 maal de 2000 gehad en 2 maal de Aquaracer.
De zwarte Aquaracer heb ik nog steeds.
Fijn klokje.

De 2000 is voor mij te klein.
Eén van mijn 2000 klokjes had ik ook op origineel rubber, echter ging dit rubber vrij snel kapot.
Voetjes binnenzijde bij de aansluiting op de achterplaat, waardoor de band een kier kreeg.

Er staat nu op MP al een tijdje een originele nieuwe 2000 band te koop.
Er staat bieden vanaf 100 euro, maar ik weet vrij zeker dat je deze ook wel voor 90 mag hebben.
(het is niet mijn band :smile:).
Volgens de verkoper past deze ook op de Aquaracer, of dit zo is weet ik niet.
Aquaracer houden en niets aan laten doen.

http://link.marktplaats.nl/m967130401

Mika

Die advertentie had ik al gezien ja. Banden zijn in inderdaad verwisselbaar. Had in al geprobeerd. De nieuwe band vind ik minder mooi trouwens. Sluiting is ook zo algemeen. De classic is natuurlijk zoals deze bedoeld is, maar de upgrades van de aquaracer zijn ook wel gaaf. Ach, ik heb nog tijd om te denken.

Geen twijfel. Aquaracer houden en metalen band zoeken.

Beide houden !

Daar zou ik geen moment over twijfelen.

Zowel de aquaracer als de 2000 zijn de moeite waard, en de 2000 professional serie is intussen een vaste waarde en een echte klassieker geworden.

Bovendien is de trend naar kleinere kwaliteitshorloges met echt draagcomfort en discrete klasse aan het terugkeren… Dus een kleine investering in een full service om beide horloges weer als nieuw te krijgen lijkt me zeker een goed idee.

Mvg,

Morse.

Aquatimer vind ik net wat stoerder, maar als je kunt, idd waarom niet (voorlopig) beide houden?