Tag Heuer een goede aankoop?

Hi,
Ik ben van plan om een Tag Heuer Carrera Tachymetre (met de saphire achterkant) aan te schaffen ter vervanging van mijn Tissot PRS200.
Dit omdat ik dit een waanzinig mooi horloge vind.
Ik heb echter geen verstand van horloges en ben mij dus gaan orienteren op het web.
Nu kom ik daar veel negatieve ervaringen en uitlatingen over Tag Heuer tegen als dat de kwaliteit slecht zou zijn, veel problemen heeft en snel stuk gaat.

Zie ook dit forum bijv: http://groups.google.nl/group/alt.horology/browse_frm/thread/f5a946d7ab2b3d10/bf183f2c57e56f99?lnk=st&q=tag+heuer&rnum=1&hl=nl#bf183f2c57e56f99

Wat is jullie mening over Tag Heur algemeen en de Carrera tachymetre in het bijzonder?

Alvast bedankt.

Groet, Tim

zozo van de prs200 naar de carerra, dat is een aardige upgrade!
Tag Heuer zijn gewoon echt goede horloges. Mooie robuuste afwerking en goede kwaliteit ETA uurwerken. Tsja wat kan ik er verder nog over zeggen, ja het is geen geen Jaeger le Coultre,…maar wat wil je voor dat geld.

Zelf heb ik 2 Tag Heuers en ben daar erg tevreden over !!! De Carerra is een mooi en klassiek model. Zeker de moeite van het kopen waard.

Ik heb zelf de Carrera ik ben er tevreden over , je hebt mijn foto`s al gezien daarin heb ik hem gepresenteerd als mijn nieuwe aanwinst. Over de degelijkheid kan ik niks zeggen ik heb hem pas 1 1/2 maand. Ik kan wel wat vertellen over de afwerking : die is gewoon goed , niet zoals een Rolex of een JLC of een ander horloge in die prijsklasse want die zijn subliem afgewerkt. Verder ben ik tevreden over de nauwkeurigheid 1 1/2 seconder per dag loopt hij voor dat is goed voor een automaat maar ook weer niet subliem.Heb je al kontakt gehad met Marley ?
Ik had deze ook nog ff overwogen de Autavia :

Maar aan jouw de keus.
Je hebt 2 jaar garantie op het horloge dus daar zit het ook wel goed mee.
Ik denk dat je er een goede aankoop mee doet , Hendrik heeft een oude Tag Heuer misschien dat hij nog wat kan vertellen.
Let wel op waar je hem koopt kan zomaar 150 euro tot 200 euro schelen.
Marley had voor mij echt een hele mooie prijs gemaakt maar ik denk dat je hem daar niet meer voor krijgt.
Veel succes met je aankoop.
Groet Peter

ik heb zelf ook een Tag Heuer Carrera, en ben er zeer te vreden over. Draag hem niet al te vaak (ben er te zuinig op :wink:

Hi Peter,
Ik heb inderdaad jouw onderwerp over je nieuwe aankoop gezien en dat is ook exact het model dat ik overweeg te kopen. Vind het echt ontzettend mooi alhoewel ik de Speedmaster ook erg mooi vind.
Ik heb met Marley gesproken en zij kan dit horloge zo’n €500 goedkoper leveren :slight_smile:

Issue voor mij is de kwaliteit en de negatieve geluiden hierover (vooral uit VS hoek) vandaar dat ik dit onderwerp geplaatst heb om ervaringen van experts en dragers over Tag Heuer te horen.
Het is idd voor mij een aardige upgrade van Tissot naar een Carrera en is ook iets waar ik hard voor gespaard heb en zou het jammer vinden als de kwaliteit dan achterblijft.

Grt, Tim

hmmm op hoeveel kom je dan uit qua bedrag? wat wil je betalen voor die tag?

Marley kan de Carrera Tachymetre leveren voor €1600, bij de juwelier in Amsterdam betaal ik €2150.

1600 euro, dat zou voor mij een keuze zijn om op zoek te gaan naar een tweedehands IWC of misschien zelf Jaeger le coultre,…
daarom was ik benieuwd naar het bedrag. En als ik je zo hoor wil je voorlopigmaar een horloge en geen collectie, dan zou ik zeker overwegen een klasse hoger te gaan zitten, maar dan tweedehands.

Klopt, het aanleggen van een collectie behoort voor mij nog tot iets voor de toekomst :wink:

Wat is de argumentatie om een tweedehands oorspronkelijk duurders horloge te kopen ipv een nieuwe?
Welke modellen raad je aan?

Is ook mooi de Speedmaster ik vind het alleen jammer dat hij geen datum heeft.

Groet Peter

ik zou voor een duurder horloge tweedehands gaan uit eigen ervaring. Ik heb tussendoor ook steeds horloges gekocht, terwijl ik liever een keer een duurder ( mooier afgewerkt, uurwerk enz enz) horloge had gekocht. Zeker als je het maar bij eentje wilt laten. En tweedehands is niet slechter dan nieuw ( mits goed onderhouden)

http://www.potma-edelmetaal.nl/detail.php?id=361&merk=I.W.C.

http://www.steinermaastricht.nl/forms/oneProduct.asp?hidCOOK=364491960&hidGIP=145.94.50.41&hidSID=876223959&PAGE=oneProduct.asp&IDMERK=24&IDFEAT=&TYPE=&IDCATEGORIE=1&hidLANGUAGE=1&hidITEMID=1027

http://www.polshorloges.net/polshorloges/iwc/iwc_spitfire_mark_xv502.php

Ik zou als eerste dure aankoop altijd voor nieuw gaan Masterfan, later als je wat verder bent in de horlogewereld zou ik eventueel voor een 2e hands gaan . Voor een " beginner " is het beter . Je moet vind ik over enige kennis bezitten voor je overgaat tot de aanschaf van een 2e hands verder vind ik dat ook meer iets als je een verzameling gaat opbouwen.

Groet Peter

mijn eerste aankoop was een cartier, bij nader inzien had ik liever doorgespaard. ( hoewel ik het nog steeds een mooi horloge vind en met plezier draag)


TAG Heuer Carrera 360 Rose Gold
nieuw model

even een mooi plaatje er tussen…

Tja lastig, je kan 2ehands kopen bij de gerenommeerdere bedrijven in NL (of daarbuiten) zodat je weet dat het goed zit. Verder is de kwalitiet van zulke horloge’s op zich zelf al goed genoeg, dus snel kapot zal het niet gaan.

Mocht je toch twijfelen zouikg ewoon gaan voor een nieuwe horloge alleen dan niet de Tag waarover je twijfelt, men zegt weleens, bij twijfel, niet doen. :slight_smile:

Met een Tag is niets mis, het gebruikte ETA uurwerk staat garant voor probleemloze jaren. Het merk heeft alleen niet de naam zoals bijvoorbeeld een Omega of Zenith heeft bij de liefhebbers.

Als je nu twijfelt dan kun je inderdaad beter nog even wachten en je rustig verder orienteren. Kijk eens op www.horloge.com dat is een leuke site voor de orientatie. Omega Speedmaster en kijk ook eens bij Sinn. zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

uhhh omega en zenith…
zenith is wel ff iets meer dan omega, zenith is manufactuur ( neem het geweldige el primero uurwerk ),…hoewel omega aardig begint op te krabbelen qua uurwerken.

Het was bedoeld als de overtreffende trap. Als je Omega onderdeel van the Swatch Group laat tellen kun je het ook als een manifactuur benoemen :slight_smile: :slight_smile: Telt de benaming alleen voor een merk of de gehele holding, dat is best lastig.

Zo, de knoop is doorgehakt. de Tag Heuer Carrera tachymetre is besteld bij Marley :-))