Tag heuer F1 Chrono 2008

Ik wil morgen even het vernieuwde F1 horloge van Heuer gaan bekijken.
Wat vinden jullie ervan?

840,-

Laat ik het zo zeggen, niet mijn smaak.
Maar, zoals Tom in een ander topic terecht opmerkte, dat hoeft ook niet. :slight_smile:

Groeten,

Martin

Ik moet zeggen dat ik graag een Carrera zou willen kopen.
Maar voor het zover is (December?) dacht ik aan deze sportieve F1.

Ik ben benieuwd morgen…

Ik zou doorsparen. Ik heb ook niets met deze lijn van Tag Heuer. Ik vind het net een Swatch met al dat plastic.

Het komt waarschijnlijk door mijn leeftijd;), maar ik vind het drie keer niks.
Wie weet staat het aan de pols wel een stuk beter:). Gewoon gaan passen bij de horlogier!

Mijn beste,

Nee, het is niet het horloge waar ik warm voor loop.
Het horloge oogt als een bloem welke zich in het najaar tot bloei wil laten komen!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Hij lijkt een stuk goedkoper dan 840-, bedoel maar dat het niet meteen m’n ding is en dat het idd een hoog swatch- casio gehalte heeft. Maar he, wie ben ik , als jij em mooi vindt moet je em vooral aankopen en met plezier dragen, maar ik zou echt wel wachten op de carrera…

Dr zit geen plastic op hoor…Bezel en kroon zijn van PVD Titanium als ik me niet vergis.

Plastic prutsachtig en kitcherig, zonde van je geld. Vind het helemaal nix, Tag heeft naar mijn mening momenteel slechts 2 mooie klokkken, de Monza en Carrera, de mechanische wel te verstaan.

Genesis

Titanium, heb ik al 20 jaar een mes van van, sterk, licht, flexibel non corrosief materiaal, heeft als nadeel dat het heel snel bekrast en ik vind de ‘feel’ qua gewicht aan de pols meestal te licht als er niet veel metariaal is gebruikt, er zijn uitzonderingen, zoals Oris Carlos Coste.

PVD, Physical Vapour Deposition, is een heel dun opgedampd laagje, is volgens mij een hype oftewel modeverschijnsel, als het dunne laagje slijtplekjes gaat beginnen te vertonen en het blanke metaal komt er doorheen dan oogt het meteen ontzettend armoedig. (bij motorfietsen doen ze dit ook eens in de zoveel tijd met diverse onderdelen, zodoende zie ik vaak daar de slijtage van.)

Genesis

Vind het juist geen hype dat PVD. Vroeger was het inderdaad armoede (werd ook wel zwart verchroomd) maar tegenwoordig is het kwalitatief allemaal prima. Mijn vader heeft een PVD horloge wat er na 5 jaar intensief dragen nog prima uitziet.
De krasjes die erop zitten zijn gewoon zwart (dus niet door de laag heen)

Volgens Tag Heuer is het trouwens een PVD/titanium coating.
Ik heb ook een Formula 1 gehad. Zag er nog als nieuw uit na intensief dragen!

Voordeel van Titanium is ook dat het oxideert waardoor haarlijntjes na verloop van tijd verdwijnen.
Als je het in de Vanish zou leggen dan wordt titanium bijna zwart. Door de oxidatie

Dás apart, mijn titanium mes is werkelijk nog nooit geoxideerd en na 20 jaar zou dat dan toch wel ingetreden zijn, titanium is een edel metaal en oxideerd niet, dus ik denk dat je het dan over een legering hebt.:wink:

Genesis

Ik heb vandaag het oude model enkel gezien de nieuwe was er nog niet.
Conclusie: Wat een klein ding en niets bijzonders…

Doorsparen voor de Carrera maar…

Ciao…

Succes:)

Robbie.F,

Hoewel mijn keuze nooit naar een Formula 1 zal gaan, moet ik toch zeggen dat ik de lijn wel iets moois en stoers vind hebben, maar zoals gezegd is dit toch wel typisch een model wat je moet liggen. Naar mijn mening oogt hij iets te druk, maar het kleurgebruik en de bezel vind ik fraai. Grootste minpunt vind ik de horizontale lijn onderaan de wijzerplaat.
Kies vooral wat je zelf wilt natuurlijk! (edit: ik zie dat je toch voor de Carrera gaat, wat ik overigens een fantastische lijn vind.)

Rogier

Het is ook geen oxidatie als in roest maar er komt een soort laagje over het titanium heen door toedoen van zuurstof. Dat laagje is zacht en krast wat sneller.
Kunt ook zien dat als je een titanium horloges onder de kraan houdt en schoonmaakt met zeep hij achteraf iets lichter qua kleur is. Na verloop van tijd wordt het weer donkerder

[quote]
The oxidation of titanium proceeds by a layer of titanium oxide (TiO2) growing outwards by the migration of anion vacancies. Concurrently, a solid solution layer of alpha-titanium containing dissolved oxygen grows inwards. The alpha-layer is fairly uniform in thickness over the surface of the specimen. Micro-hardness measurements show a very marked hardness gradient across it, indicating an oxygen concentration gradient and suggesting that the rate of growth of the alpha-layer is controlled by the diffusion inwards of interstitial oxygen.[/quote]

Grappig nooit geweten, het is dus het geoxideerde titanium wat bekrast.

Genesis

Maar op een gegeven moment kom je ook door dat laagje heen en kras je gewoon het titanium. Maar die haarlijntjes die je vaak ziet verdwijnen vaak

Tom Koerts Schreef:

Maar op een gegeven moment kom je ook door dat
laagje heen en kras je gewoon het titanium. Maar
die haarlijntjes die je vaak ziet verdwijnen vaak

Hoe functioneerd dit eigenlijk als het Titanium gepolijst is?! Komt daar dan ook een geoxideerd poederlaagje overheen? (ik dub al een tijdje over zo’n uitvoering horloge, maar die is nogal aan de prijs en als het snel ‘lelijk’ word is de aankoop een zeeperd)

Genesis