Tag Heuer Formula 1 Alarm of Fortis Pilot Professional

Hallo iedereen,

Allereerst wil ik mij even voorstellen, t is namelijk mn eerste post. Mijn naam is Bart, ik ben 26 jaar en verkeerskundige van beroep.
Ik ben me flink aan het orienteren want ik wil namelijk een mooi (zwitsers) horloge aanschaffen.
Na lang zoeken, kijken en vergelijken heb ik 2 kandidaten gevonden waar ik helemaal weg van ben, namelijk de Fortis Pilot Professional en de TAG Heuer formula 1 alarm.
Ik vind ze beiden erg mooi, alhoewel mijn voorkeur lichtelijk uitgaat naar de Fortis. Deze heeft namelijk een automatisch ETA uurwerk, de TAG is een quartz. Bovendien vind ik het concept achter Fortis (de militaire “look”) wel gaaf. Aangezien ik verder een redelijke leek ben op horlogegebied wil ik graag jullie mening eens weten omtrent deze 2 klokken. Kwaliteit, waardevastheid en timelessness…

Dank voor de reacties alvast, zie de foto’s beneden…!

De Fortis Pilot Professional, automatic:


en de Tag Heuer Formula one alarm:


Welkom !

Ik zou niet de Tag kopen is een Quartz he.
Mechanisch spreekt me meer aan.
Dus de Fortis.
Maar mag ik je ook even attent maken op deze : http://www.sinn.de/onlineshopPRO/TEMPLATE/index-ka.php?id=657.010 Ook met stalen band te leveren.
Prijs rond de 800 euro echt veel waar voor je geld.

Hallo Bart,

Van harte welkom op dit forum met horlogegekken!

Wat je vraag betreft: ik denk dat de meesten hier voor een mechanisch horloge gaan, de Fortis dus. Een mechanisch horloge leeft echt, dat is moeilijk uit te leggen maar des te makkelijker te ervaren.
Zelf heb ik ook een (vergelijkbare) Fortis Flieger: een perfect horloge!! Daar zul je veel plezier van hebben.

Groeten,
KJ

Hallo KlaasJan en 2006,

Uiteraard bedankt voor de reacties. Het enige nadeel aan de Fortis is dat hij geen sapphire crystal glas heeft. Ik vraag me af of dat nu wezenlijk verschil maakt?!? Heeft jouw Flieger wel sapphire crystal glas?? Zo nee, hoe zit t met de krassen??

Gr. Bart