Tag Heuer Formula 1 Alarm of Fortis Pilot Professional

Hallo iedereen,

Allereerst wil ik mij even voorstellen, t is namelijk mn eerste post. Mijn naam is Bart, ik ben 26 jaar en verkeerskundige van beroep.
Ik ben me flink aan het orienteren want ik wil namelijk een mooi (zwitsers) horloge aanschaffen.
Na lang zoeken, kijken en vergelijken heb ik 2 kandidaten gevonden waar ik helemaal weg van ben, namelijk de Fortis Pilot Professional en de TAG Heuer formula 1 alarm.
Ik vind ze beiden erg mooi, alhoewel mijn voorkeur lichtelijk uitgaat naar de Fortis. Deze heeft namelijk een automatisch ETA uurwerk, de TAG is een quartz. Bovendien vind ik het concept achter Fortis (de militaire “look”) wel gaaf. Aangezien ik verder een redelijke leek ben op horlogegebied wil ik graag jullie mening eens weten omtrent deze 2 klokken. Kwaliteit, waardevastheid en timelessness…

Dank voor de reacties alvast, zie de foto’s beneden…!

De Fortis Pilot Professional, automatic:


en de Tag Heuer Formula one alarm:


Welkom !

Ik zou niet de Tag kopen is een Quartz he.
Mechanisch spreekt me meer aan.
Dus de Fortis.
Maar mag ik je ook even attent maken op deze : http://www.sinn.de/onlineshopPRO/TEMPLATE/index-ka.php?id=657.010 Ook met stalen band te leveren.
Prijs rond de 800 euro echt veel waar voor je geld.

Hallo Bart,

Van harte welkom op dit forum met horlogegekken!

Wat je vraag betreft: ik denk dat de meesten hier voor een mechanisch horloge gaan, de Fortis dus. Een mechanisch horloge leeft echt, dat is moeilijk uit te leggen maar des te makkelijker te ervaren.
Zelf heb ik ook een (vergelijkbare) Fortis Flieger: een perfect horloge!! Daar zul je veel plezier van hebben.

Groeten,
KJ

Hallo KlaasJan en 2006,

Uiteraard bedankt voor de reacties. Het enige nadeel aan de Fortis is dat hij geen sapphire crystal glas heeft. Ik vraag me af of dat nu wezenlijk verschil maakt?!? Heeft jouw Flieger wel sapphire crystal glas?? Zo nee, hoe zit t met de krassen??

Gr. Bart

geef mij de Fortis maar, een mooi, strak, modern horloge. Tag Heuer vind ik (persoonlijke mening) veel te druk

Hallo Bart,

Op de Fortis Pilot is sapphire crystal glas te bestellen.

Ed

Ik zou voor de Fortis gaan. De Fortis heeft een mooier design, de Tag met die glimmende bezel is wat druk. En verder zou ik altijd voor een automatisch horloge gaan, dat geeft toch een wat exclusiever gevoel. Natuurlijk is een saffier glas beter dan een gewoon glas, maar als je er niet mee in de bouw gaat werken is de kans op krassen vrij klein.

zou ook de fortis kiezen.
hij is gewoon mooi.
oscar

Neem de Fortis.

Erg mooie horloges en die lange, dunne sekondenwijzer is erg mooi om te zien bewegen.

De TAG is quartz…zoiets moet je van Seiko kopen voor een paar (honder) dollar, niet meteen zo’n kapitaal voor een TAG. ER zijn zat Seiko’s die hier iets van weg hebben.

Vergis je niet in het krassen van het glas van de Fortis. Aangezien het glas redelijk onbeschermd in de kast zit heb je erg snel een krasje te pakken. Het glas zit hoog in de kast en is erg groot in diameter, verder zit er geen ring om het horloge wat nogal wat bescherming biedt.
Het originele glas is mineraal glas, nou is een meerprijs van (ik meen) 170 euro ook wel erg fors, daarvoor is het wel 2 zijdig ontspiegeld.

Oh ja, de band van de fortis is goed, de eindstukjes zouden wat beter kunnen.

Ook ik zou voor de Fortis gaan. Mooi strak design en afwerking ook heel goed. Tag is toch wat te druk en fletserig in mijn ogen.

De Fortis is dacht ik best fors, maar tis een piloten/space horlgoe dus dan hoort dat ook wel weer geloof ik. :slight_smile:

Bart_K Schreef:

Hallo KlaasJan en 2006,

Uiteraard bedankt voor de reacties. Het enige
nadeel aan de Fortis is dat hij geen sapphire
crystal glas heeft. Ik vraag me af of dat nu
wezenlijk verschil maakt?!? Heeft jouw Flieger wel
sapphire crystal glas?? Zo nee, hoe zit t met de
krassen??

Gr. Bart

Mijn Fortis heeft gewoon mineraalglas. Bij normaal gebruik gebeurt daar niets mee. Bij mij zit er nog geen krasje op terwijl ik hem regelmatig draag. Tuurlijk is saffierglas heel krasbestendig, maar daarbij bestaat weer een groter gevaar voor barsten. Sowieso is een horlogeglas makkelijk te vervangen.

Ik zou voor de Fortis gaan, het is een automaat en dat is natuurlijk een grote plus tov de quarts.
Bij de TAG vind ik de rode letters van alarm ook lelijk.
Als je voor deze TAG ging dan wis ik het wel…
Deze is echter ook duurder en ook wat drukker (ik vind het wel mooi en peter ook !!!)
Kortom ik zou voor de Fortis gaan.
Succes ermee.

niet echt een vergelijk, wat wil je wil je een kwarts met alarm koop dan de tag, wil je een mechanisch horloge, koop de fortis.

Hey Bart,

Stuur je zo een PM!

Ik zou fortis nemen als je wilt ik heb bijna alle modelen op voorraad tegen redelijke prijzen

groeten Martijn

Martijn Schreef:

Ik zou fortis nemen als je wilt ik heb bijna alle
modelen op voorraad tegen redelijke prijzen

groeten Martijn

Is dat zo heb je een internetsite of een winkel ? pb me dan even