Ach, wordt een flinke discussie over mij gevoerd. Nu vind ik dat welletjes, hiermee mijn reactie.
Ik heb zelf 2 TAG Heuer Formula 1 modellen gehad en meerdere neppe horloges. Eén nepper kan ik nooit laten op vakantie, gaan dan ook bij thuiskomst gelijk de kliko in. Ik vind dus dat ik wel een neppe TAG van een echte kan onderscheiden.
Het argument wat ik daarbij opvoer is niet onwaar. Het is wél zo dat de Grand Carrera’s verhoudingsgewijs veel meer worden nagemaakt dan de Formula 1’s. Dat geldt voor nagenoeg elk luxe horlogemerk. Bij Breitling worden de Navitimer en Breitling for Bentley meer nagemaakt dan de goedkopere Colt-modellen. Neppe F1’s zijn er wel, ik ontken in mijn comment het bestaan ervan niet. Toch kom je die neppe F1’s veel minder vaak tegen (op verkoopsites en bij strandjuweliers) dan neppe Carrera’s en Monaco’s
Dat er ook G-Shocks, Ice watches enzovoorts worden nagemaakt - daar ben ik niet eens over begonnen. Er is ook een substantieel verschil in de doelgroep van neppe G-shocks en neppe TAG-Heuers. De neppe TAG Heuer is geen alternatief voor een echte, terwijl een neppe G-shock wel verkopen wegsnoepen bij Casio. Wellicht kan ik beter mijn opmerking herzien. “Van luxemerken worden vooral de duurdere modellen nagemaakt.”
Die vouwsluiting ziet er nou juist prima uit (aldus iemand die 3 F1’s heeft of heeft gehad). Advies aan de Henkjan’s van dit forum: Als je iets veronderstelt, zeg dat dan gewoon. Dan kunnen de experts die echt alles over merk X weten gewoon hun kennis blijven overdragen zonder dat dat irritaties oproept. Je hebt meer last van een slecht advies dan van geen advies.
Nee, natuurlijk draag ik die ook niet thuis. Is eigenlijk elk jaar weer een impulsaankoop van €20, in een stadje of op het strand. Vind het niet erg als hij kapot gaat, kwaliteit valt gek genoeg toch elk jaar weer tegen :+
Ach, wordt een flinke discussie over mij gevoerd.
Nu vind ik dat welletjes, hiermee mijn reactie.
Ik heb zelf 2 TAG Heuer Formula 1 modellen gehad
en meerdere neppe horloges. Eén nepper kan ik
nooit laten op vakantie, gaan dan ook bij
thuiskomst gelijk de kliko in. Ik vind dus dat ik
wel een neppe TAG van een echte kan onderscheiden.
Het argument wat ik daarbij opvoer is niet onwaar.
Het is wél zo dat de Grand Carrera’s
verhoudingsgewijs veel meer worden nagemaakt dan
de Formula 1’s. Dat geldt voor nagenoeg elk luxe
horlogemerk. Bij Breitling worden de Navitimer en
Breitling for Bentley meer nagemaakt dan de
goedkopere Colt-modellen. Neppe F1’s zijn er wel,
ik ontken in mijn comment het bestaan ervan niet.
Toch kom je die neppe F1’s veel minder vaak tegen
(op verkoopsites en bij strandjuweliers) dan neppe
Carrera’s en Monaco’s
Dat er ook G-Shocks, Ice watches enzovoorts worden
nagemaakt - daar ben ik niet eens over begonnen.
Er is ook een substantieel verschil in de
doelgroep van neppe G-shocks en neppe TAG-Heuers.
De neppe TAG Heuer is geen alternatief voor een
echte, terwijl een neppe G-shock wel verkopen
wegsnoepen bij Casio. Wellicht kan ik beter mijn
opmerking herzien. “Van luxemerken worden vooral
de duurdere modellen nagemaakt.”
Heb je ook een neppe schooldiploma?
Of had je een neppe leraar Nederlands?
Verder vind ik je verhaal een lulverhaal met vele neppe veronderstellingen en conclusies…