dag,
vandaag twee nieuwe horloges gekocht, bij een juwelier in thailand. ben opzoek naar wat informatie over de horloges.
de tagheuer wil ik gaan verkopen omdat mijn vriendin hem niet wilt, wat is zo iets waard?
met vriendelijke groet,
jelle
dag,
vandaag twee nieuwe horloges gekocht, bij een juwelier in thailand. ben opzoek naar wat informatie over de horloges.
de tagheuer wil ik gaan verkopen omdat mijn vriendin hem niet wilt, wat is zo iets waard?
met vriendelijke groet,
jelle
Niks, de TAG is naar alle waarschijnlijkheid nep. Van de Seiko weet ik dat niet. Bovendien lijkt in beide gevallen dat ze uit de 1 bath-graaibak komen gezien hun afgeragde staat.
Als de Tag echt is, in die staat, dan 50 tot 100 euro ofzo.
Hij heeft hier toch heel wat van weg.
ok, dat is goed nieuws😂.
maar waarom neem je aan dat het horloge nep is?
binnen in lijkt ook alles te kloppen…
De Tag ziet er in mijn ogen echt uit. Het is een vintage formula 1 model. Als je Googled op ’ tag heuer formula 1, dan krijg je veel info erover.
Ziet er gewoon echt uit, maar ik ben geen expert. Waarde is, zoals @Boetje zegt, in die staat richting de 70 tot 100 euro zou ik zeggen, mede door de aanwezigheid van de stalen band.
Het uurwerk lijkt mij een ETA 955.414 (correct me if I’m wrong) wat in zou houden dat het een van de late horloges zou maken van de eerste generatie. Vanaf 1987 zijn ze namelijk met stalen kast geleverd en de late modellen van de eerste generatie hadden het ETA 955.414 uurwerk. De vroege hadden en Harley Ronda SA 705 of een ESA 965.312 uurwerk.
Hier overigens een link naar een guide voor de Tag Heuer Formula 1 horloges
http://www.calibre11.com/overview-tag-heuer-formula-1/
De pip ziet er raar uit en zowel het logo op de sluiting als de ruimte tussen band en sluiting is anders dan ik gewend ben. Het vervagen van de kleur op de dial is overigens wel iets wat bij echte exemplaren ook gebeurt, maar de secondewijzer lijkt oranje in plaats van rose/paars?
Zo te zien zijn ze beide echt. De Seiko ziet er nogal afgeleefd uit maar zijn in dat deel van de wereld in zeer grote aantallen verkocht en dus gebruikt vaak voor een paar centen te koop. Met de Tag is niks mis behalve dan dat dit ook een redelijk sleets exemplaar is.
De TAG is echt.
Kijk hier maar
De TAG is echt.
Ik heb er twee, uurwerk klopt.
Al lijkt mij dat de band een keer vervangen is. De sluiting is volgens mij niet standaard voor dit model.