Tag Heuer Formula 1

Beste horloge vrienden.

Ik heb een pre-owned TH Formule 1 op de korrel (aka een tweedehandsje). Het is een vrij simpel ding, maar het design spreekt me aan. En als tweedehands blijven zo fondsen over om een begin te maken serieus naar een DJ of GS te gaan kijken.

Ik heb wat foto’s van andere F1’s bekeken, maar die blijkt in zoverl verschillende vormen gemaakt te zijn dat ik het lastig vind in te schatten of dit exemplaar echt is.

Wat foto’s:

3 likes

Als je het typenummer googled kom je er veel tegen. (wac111a) en die lijken correct te zijn met die van jou. Uiteraard zie je het pas echt aan het uurwerk. Maar lijkt me zo op eerste oog in orde

Even kijken welk uurwerk erin zit.
Dit zou het uurwerk moeten zijn.

|Movement: ETA caliber 804.192

Screenshot 2025-02-04 at 12-33-34 ETA caliber 804.192 » WatchBase

1 like

Ziet er echt uit volgens mij. Deksel, band, wijzerplaat… voor zover goed zichtbaar op de foto’s ziet het er legit uit. Als het weinig kost zou ik wel een gokje wagen. In het ergste geval doet 'ie het niet en moet je aan een vervangend uurwerkje. kost ook de wereld niet.

1 like

Ja, er zijn idd diverse modellen(series) van de Formula 1. Waarbij geldt dat hoe recenter, hoe ‘volwassener’ het horloge en hoe beter het (dus) in elkaar zit. De eerst serie, met de kunststof buitenkant van de kast, is inmiddels een beetje een cult-horloge geworden.
Het horloge dat jij hierboven toont, is er een van de vierde serie (2012 - 2015). Leuke horloges, weinig mis mee. Máár er zijn zeker ook neppers in omloop. En dat is ook meteen het lastige, hoe recenter, hoe beter de replica’s worden, als in moeilijk te onderscheiden van echt. En de bizar slechte foto’s wekken dan ook niet veel vertrouwen. :grimacing:

Maar goed, bij wat ik dan kan zien, gaan verder bij mij niet direct alarmbellen rinkelen, al kan ik op basis hiervan dus zeker geen uitsluitsel geven. Zoals gezegd, moet ie dan open. Is de prijs echt heel laag, dan kan dit (juist ook weer) een indicatie zijn dat het om een nepper gaat. Ik koop zelf altijd het liefst via HF of, nog beter, bij een van de bekende en betrouwbare (professionele) adressen. Betaal je ietsje meer, maar heb je in ieder geval een echte en een goede. :person_shrugging:

Nou ja, succes en wijsheid toegewenst!

3 likes

… graag gedaan TS
(denk ik)

:face_with_diagonal_mouth:

Dank allen voor de reacties. (De jongste is hier ziek, dus moest even verpleger/cliniclown zijn….

Heb er nog geen yeah-gevoel bij…… maar even een nachtje over (door)slapen :wink:

Nog even over nagedacht. Laat hem schieten. Twijfel of ik dit model tof vind, en de verkoper is wat apart.

Liever een kekke duiker of chrono.

1 like