Dat is idd appels met peren vergelijken. Daar heb je een punt. Het is meer dat ik de verschillen in afwerking beter opmerk nu ik een aantal dagen de th heb kunnen bewonderen. Voorheen was het me waarschijnlijk niet eens opgevallen. Als ik volgende keer in de bijenkorf loop zal ik een kijkje nemen bij het vergelijkbare prijssegment voor een meer eerlijke vergelijking.
Ik heb een hele tijd de chrono versie van dit horloge in mijn bezit gehad. Prima horloge dat tegen een stootje kan! Zou er gewoon van genieten en sparen voor de Hamilton.
Tag Heuer leek me 30 jaar geleden, als jong horloge geïnteresseerde, wel het doel om naar toe te streven. Veel reclame met formule 1, jachtvliegtuigen enzo, ze hadden een aura van cool ontwikkeld in mijn brein.
Maar voor ik het kon kopen, tilden ze plots hun prijzen omhoog. Wat eerst 22000 frank kostte, werd plots 28000 frank. Ze gingen hoger op de markt.
Hierdoor kon ik dan evengoed ook naar Breitling en Omega kijken, want TH zat nu bijna in hetzelfde prijssegment.
In de winkel bleek een Omega smp300m echter veel zwaarder (kwam over als kwaliteitsvoller) en beter afgewerkt.
Om je Rolex voorbeeld met de sluiting aan te halen, het is Omega die met zijn die tramrails band aan Rolex en de klanten toonde dat het ook anders kon.
Als je dankzij het internet nadien leert wat een goedkope afwerking er gebruikt werd in de Tag Heuer kasten, ja dan voel je je toch belazerd. Dus Omega aan de pols.
Exact, marketingtechnisch doen ze het heel goed. Echter toen de producten kwalitatief bleken ‘achter te lopen’ kwam de klad erin, sinds de overname door LVMH in 1999 is het langzaam weer wat beter gegaan. De laatste jaren komen er weer wat prachtstukken uit de fabrieken. Ik heb echter TH’s in mijn handen gehad uit de jaren 90 waar ik mijn hond nog vanaf zou trekken om even ongenuanceerd uit de hoek te komen
Zo moet je het zien. Ik heb nu ook ongeveer 5 jaar een formula 1 (chrono) en man wat blijft het een geweldig horloge. Persoonlijk maakt mij het uurwerk helemaal niets uit, zolang hij maar goed loopt. Batterij is nog nooit vervangen en heeft ook geen gekke afwijkingen.
Ik weet 100% dat er betere kwaliteit beschikbaar is voor hetzelfde geld maar zolang je zelf blij bent is er geen probleem!