Tag heuer grand calibre 8 RS GMT echt of niet?

Vraagje voor de experts: de tag heuer grand calibre 8RS GMT, te koop aangeboden op het forum, is momenteel in mijn bezit. Een potentiele koper die nieuw is in deze branche vraagt zich af wat eventuele service kosten zouden zijn, wat de kosten van een ‘certificaat van echtheid’ zijn, en of dit horloge door jullie als authentiek wordt bestempeld. Zoals gezegd, het is een full set, met stempels van gassan etc., zie beschrijving. ik hoor graag!

Ik vind het merkwaardig dat je pas na het aanbieden zelf komt met de onzekerheid betreft de authenticiteit.

De overige zaken zullen eenvoudig op internet te vinden zijn.

Misschien vindt de potentiële koper het geruststellend als meerdere op het forum bevestigen wat de verkoper al weet?

1 like

Voor de duidelijkheid: ik ben overtuigd van de echtheid! Het gaat mij slechts om bevestiging van derden.

Precies om die rede :+1:t2:

Krijg je geen certificaat als je het horloge koopt?
Waarom dan aparte kosten?

Set is compleet, inusief alle papieren. Gaat erom dat de koper dit op een andere manier (via dealer bv) wil toetsen

Laat hem langs gassan gaan om echtheid te checken …

Denk dat koper niet zo goed op de hoogte is van het een en ander

1 like

Klopt

Ik zou op een andere koper wachten. Dit gaat wss nog wel een staartje krijgen.

7 likes

Dan ‘moet je we effe mee met het horloge’.

Koekoek, ik zou er ook niet aan beginnen. Je vertrouwt het, en anders maar niet.

1 like

Ding staat al een hele tijd te koop, denk dat TS er vanaf wil. Zie je ook aan de prijsontwikkeling.

Maar eens, een koper die hier over begint te zeuren kun je beter laten voor wat het is of er, samen met de koper, even mee langs Gassan (waar ‘ie gekocht is) gaan en daar de overdracht doen. Kun je meteen een offerte vragen voor een servicebeurtje.

3 likes

@junior Good thinking :+1:

1 like

Horloge maakt plaats voor fondsen tbv een seamaster

Zelfde eens met een dweller gehad, was helemaal oké maar toch twijfels bij de koper. Heb hem uitgenodigd voor een bakkie we zijn even bij Gassan naar binnen gelopen, alwaar een allervriendelijkste horlogemaker de koper vertelde dat hij zich geen zorgen hoefde te maken over de authenticiteit. Direct daar ook de overdracht gedaan en de biljetjes even laten checken bij de kassa. Is wel al een tijdje terug en ik liep er wel vaker naar binnen als ik in 020 was.

Of ze nu nog zo vriendelijk en hulpvaardig zijn weet ik niet… maar het feit dat de Tag Heuer er gekocht is gaat zeker helpen! Ik hoor wel geluiden dat het op de Dam erg commercieel is geworden, dat ze meer oog hebben voor de Aziaten en Oostblokkers die niet zeuren en direct (veel) cash op tafel gooien… :wink:

4 likes

Ik heb andere ervaringen. Niks dan lof. Word er perfect geholpen. Afspraken worden nagekomen👍🏻

Hoezo “andere”? Mij ervaringen zijn toch ook goed. Overigens ben jij er wel eens met een horloge naar binnen gelopen om te vragen of ‘ie echt was. Da’s nl. de vraag hè, niet of ze hun afspraken nakomen… :wink:

1 like

Jij hoorde geluiden dat het heel commercieel is geworden en dat ze meer oog hebben voor Aziaten en Oostblokkers die niet zeuren en direct (vee) cash op tafel gooien.

Ik zeg daarop: “ik heb andere ervaringen”. En ik ben geen Aziaat. Ook geen Oostblokker. En heb gewoon gepind. Moet wel zeggen dat ik niet zeurde verder.

2 likes

Ik zou niet los binnenwandelen maar van tevoren eventjes bellen. Situatie uitleggen (incl aangeven dat ‘ie ooit daar gekocht is) en netjes vragen of ze het willen doen. Zeker ook bij vermelden dat het wat jou betreft uiteraard niet gratis hoeft. Goede kans dat ze juist dán het eventjes kosteloos voor je doen - gewoon omdat je ze het respect gaf dat je begrijpt dat hun tijd en expertise ook geld waard is.

6 likes