Tag heuer grand carrera

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, dus stel ik me even voor. De hobby is voor mij net nieuw, ik kom dus net kijken. Momenteel beschik ik over een Omega Seamaster uit 2002.

Ik ben aan het kijken voor een nieuw horloge, de Grand carrera serie van Tag Heuer vind ik mooi. Om mijn smalle pols past het beste een 40 of 41 mm horloge, daarboven wordt het te groot m.i. Eigenlijk vind ik de calibre 8 wat mooier, maar die is een stuk groter (42,5mm t.a.v. ruim 40mm voor de Calibre 6) en deze is bovendien duurder.

Heeft er iemand ervaring met de Tag heuer Grand carrera, calibre 6?

Zijn dit soort uurwerken met het roterende gedeelte betrouwbaar?
Zijn er dealers/handelaren die veel in Tag heuer doen?

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Welkom, die Seamaster vind ik een goeie keuze. Welke uitvoering heb jij?

Betreft Tag, helaas (nog) geen ervaring mee.

Mijn beste,

Prega, ik heb helaas geen ervaring met de TagHeuer Grand Carrera, calibre 6.
De adviezen omtrent deze TagHeuer laat ik daarom graag over aan de deskundigen die hier ook aanwezig zijn op het forum.

Voorts heet ik je van harte welkom op dit unieke horlogeforum. Hét horlogeforum welke zich met fierheid ontfermt over het voortschrijden der tijd.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Beste Prega,

Ook ik ben op zoek naar de calibre 6. Ik heb op ebay zitten kijken en daar scheelt het behoorlijk in prijs. Graag hoor ik van je of je goede en goedkope adressen hebt gevonden en reeds bent overgegaan tot aanschaf.

Groeten Tom

In de eerste plaats: ze zijn betrouwbaar. Allemaal voorzien van een ETA uurwerk als basis en die doen het echt heel goed. :wink:

Ten tweede: een Seamaster is altijd goed!!! :~

Maar terug naar de Grand Carrera’s:

Toevallig heb ik ze afgelopen vrijdag alle drie omgehad. De 6, de 8 en ook de kleinste. Mijn pols is ook erg dun maar je moet je absoluut niet blindstaren op diameter alleen. De lengte van de lugs en vooral de vorm is nog veel belangrijker.

De 8 zat bij mij zeker zo mooi als de 6. Ze sloten allebei perfect aan op de pols maar de 8 was zeker niet overdreven groot. Ik zou dus eerst een keer gaan passen bij een dealer.

Voor een mooie prijs niet te ver weg:

Bij Juwelier Burger (www.juwelierburger.com) staat twee keer een ‘6’ te koop. Eentje voor 2100 en eentje voor 2500. Nette prijzen bij een betrouwbare zaak.

Succes!

Alexander