Tag Heuer kenners hulp gevraagd

Ik ben in het bezit van een Tag Heuer. Voor zover ik me kan herinneren heb ik het Horloge al 15 jaar. Destijds kwam hij met een bruine leren band welke ik nog heb. Al vrij snel heb ik er een stalen band bij gekocht die destijds 750 gulden koste. Helaas heb ik geen doos en papieren meer omdat ik toen in mijn jonge onbezonnenheid de waarde hier nog niet van begreep. :wink: Tegenwoordig heb ik alles nog van mijn aangeschafte horloges.
Wie weet hoe het model heet?
In welk jaar werd dit model geintroduceerd?
Misschien heeft iemand nog een folder of link ernaar waar hij staat afgebeeld.
Dit zijn de fotos.

Tot zover ik weet is het de TAG Heuer 4000 serie

Kijk nu weet al weer iets meer. Ik had wel meer reakties verwacht maar blijkbaar zijn er niet zo veel Tag kenners hier.

Kan me herinneren dat ik vroeger, voordat de Kirium uitkwam, een boekje had met alle series van TAG; ik heb op 't internet zitten snuffelen naar de series die ik me kon herinneren;
1500
2000
6000
maar vond geen match. Was vergeten dat er nog een 4000 serie was.

Dat boekje was volgens mij rond '92.

Groet
Mark

Dan klopt die 15 jaar dus wel. De tijd vliegt. Ik heb zelf ook ff gesurfd en wel leuke dingen gevonden destijds met de band erbij koste hij zo’n 2200 gulden.

Ik heb enkele jaren later (dus nu zo’n tien jaar geleden denk ik…) mijn TAG-Heuer Kirium gekocht, met rubberen band.

Rubberen band begon na zo’n jaar of 5 dagindaguit gedragen te hebben wat scheurtjes te vertonen; heb er toen in de VS een stalen band bij gekocht (tot onvrede van mijn vrouw, omdat ze 'm toen niet meer zo makkelijk kon pikken. Dit bijkomende voordeel was overigens niet van doorslaggevend belang bij de aanschaf van de stalen band claim ik tot op de dag van vandaag) voor de lieve som van een kleine 500 dollar. In NL lag de prijs rond de 475 EU - toen de EU nog rond de 1.30 us$ was…

Achteraf pas bedacht dat 't een stuk goedkoper was geweest om de klok met STALEN band te kopen en de RUBBEREN band later los bij te kopen. Dat wisten jullie natuurlijk allemaal al, maar ik heb dat weer “the hard way” moeten leren natuurlijk…

Groet
Mark