Tag Heuer Kirium -- replica of echt?

Goedemiddag allen,

Onlangs ben ik via via voor (heel) weinig in het bezit gekomen van een Tag Heuer horloge. Nu ik bezig ben met wat research (verkeerde volgorde, ik weet het) kan ik deze versie niet vinden… Kan iemand met meer verstand van zaken er eens een lichtje op schijnen? Ik heb namelijk een issue: de uurwijzer staat scheef (“loopt voor” met een minuut of 20) en ik vraag me af of dit de moeite van het repareren waard is. In geval van een replica lijkt me dit al gauw niet het geval… Ik schijn als nieuwe gebruiker maar beperkt foto’s te kunnen uploaden, dus misschien moet ik in een reply proberen de rest toe te voegen.

Helaas is een erg slechte nepper met een chinees uurwerk.

4 likes

Is duidelijk, ik was er al bang voor. Ach, voor de prijs van een kratje bier kun je je geen buil vallen…

2 likes

Ter leering ende vermaeck: hoezo nep?

Stainless steel back is nogal vreemd bij een echte Tag.

Plastic binnenring?

Het $10 Tongji uurwerk is al voldoende om “Next!” the roepen.

3 likes

Heel normaal bij Tag hoor ook nu nog.

Ondangs dat hij nep is, zo kun je wel veilig door Rotterdam lopen.

2 likes

Dial layout
Case back is verkeerd
Uurwerk is verkeerd
Algemene afwerking (vooral wijzerplaat)

Ik ben 2.07 en heb schoenmaat 51-- al is hij echt dan loop ik alsnog veilig rond :wink:

2 likes

Volgens mij hebben alle Tag Heuer’s een referentienummer achterop (makkelijk te vergelijken), hier dus niet.

Dan heb je denk ik veel bekijks :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ja, maar dat went vanzelf gelukkig :yum:

Nou je staat in iedergeval stevig in je schoenen :rofl:

2 likes

Dat is zeker waar!

Uitlijning van het logo t.o.v de 12 uur markering is scheef. Metalen logo mist de scherpe randen van de letters.

Positie van het datum venster… dit ziet er raar uit. Geen uitlijning tussen 4 en 5. Gewoon slordig. Het font van de datum is (weet dit niet zeker) onjuist. Dit font zie je vaker bij Miyota uurwerken, niet bij ETA.

Achterzijde te grote letters, stainless steel back…. Kast is dus niet van RVS, lijkt me zeer onwaarschijnlijk voor TH.

2 likes