Tag Heuer Kirium uit 1999 doen of ....?

Beste,

Ik heb oog op een quartz TH Kirium uit 1999 voor 350 euro, “altijd onderhouden door juwelier” compleet met dozen, geen papieren.

Ben wel gecharmeerd door model.

Vroeg mij af hoe het zit met betrouwbaarheid en vooral prijs…

De meeste THs (quartz) zijn niet mega waardevast, dus door de leeftijd en het ontbreken van de papieren, is de prijs niet verdacht laag als je daarop doelt.
Als er geen papieren bijzitten zijn de claims dat hij goed onderhouden is en de leeftijd wel te betwisten tenzij er facturen aanwezig zijn.

2 likes

Denk dat leeftijd wel ongeveer zal kloppen. Is minder belangrijk bij een Quartz horloge. Maar hoe hij of zij dan kan zeggen dat deze ‘goed’ is onderhouden is een ander verhaal… Prijs van €250 is denk ik realistischer.

Op de Baai gaan ze voor vergelijkbare (400) bedragen weg, dus zo raar klinkt het niet eens. Op iemands blauwe ogen geloven dat hij prima onderhouden is zonder dat hiervoor bewijzen zijn, is een ander verhaal. Dit risico moet je echt zelf inschatten.

€400 klopt wel idd, maar dan compleet met alle toebehoren. Zonder gaat er minstens een derde vanaf over het algemeen.

1 like

Ja daar heb je gelijk in.

dank voor je feedback

1 like

Succes, zie dat je al een bod hebt gedaan op MP.

Ik heb een automaat. Het horloge heeft bijtijds service gehad en heeft me op al mijn tochten, hiking, biking, bush crafting, rafting, long distance cat sailing, mountaineering, snorkelen, etc. etc. begeleid. Hij is niet meer moeder mooiste, maar is een zeer betrouwbare maat gebleken.

Morgen ga ik op vakantie, en er staat wederom een driedaagse kanotoer, Drina River, op de agenda.

dank je @Tom146. Goed gezien. Voor dat bod kan ik m overnemen. Vind het net acceptabel en vanaf de foto’s denk ik dat de staat behoorlijk OK is voor die leeftijd. Ik neem het ontbreken van de papieren dan voor lief…

Beste @Gobert, wat betaal je voor een “beurtje” en heb je suggesties waar dat goed gebeurt?

Honderdje of drie bij Ron Sonders in Leusden. Eens in de zes a zeven jaar volstaat. Maar nogmaals, ik heb een automaat.

Geen quartz dus. Het lijkt me dat daar alleen maar een nieuw batterijtje in hoeft. Mijn eega heeft een quartz damesuitvoering. Gaat ook al sinds eind jaren '90 of zo mee. Eens in de vijf jaar een batterijtje volstaat.

Als ie verder netjes is dan is het zeker acceptabel te noemen. En daarna vd aankoop genieten. Veel plezier ermee alvast!

Ofschoon ik inmiddels meerdere andere klokken heb, kan ik blijven genieten van mijn Kirium.

vers van de pers…

5 likes