Ik kan een mooie tag heuer kirium met rode leren band komen voor dames. De verkoper zegt dat het niet meer loopt, lang in de kast gestaan. Beurtje nodig.
Vind het een mooi cadeau aan m’n vrouwtje.
Wat kost een beurtje en welke prijs is het waard om te betalen voor dit model (WL 1114-0) uit 92/93?
Dat komt mij vreemd over. Ik ken horloges die 40 jaar in de kluis hebben gelegen & je nog zo opwind c.q. aanslingerde. Zou niet uitsluiten dat er meer aan de hand is…
Maar weer eens bewezen dat ik weing tot niets weet van TH . Maar dan zou een nieuwe batterij wonderen moeten doen & maakt het “Beurtje nodig” nog merkwaardiger…
Voor 100 euro zou het de gok waard zijn.
Mijn persoonlijk advies zou zijn koop iets wat nieuw of ZGAN is.
In de prijs klasse 150 a 300 euro is er heel veel leuks te koop voor onze dames!
Denk aan Tissot , Festina , Certina , Seiko , etc
Is goed mogelijk dat je en compleet nieuw quartzuurwerk nodig hebt.
Ik vind de foto heel vaag. Maar belangrijker nog, de Kirium kwam pas in 1997 op de markt. Dus dat klopt niet. Hoe zeker weet je dat dit een echte is?
Verder, ja het is natuurlijk wel een aardig model, voor de liefhebber. Was in die tijd best onderscheidend. Dus ja, een originele, die met een nieuwe batterij weer loopt, is natuurlijk geen miskoop.
Bedankt voor de toelichting, heel nuttig inderdaad
Denk eerlijk gezegd dat die persoon niet goed weet wat ie verkoopt. Hij stuurde me modelnr WL1114-0 en bouwjaar wist ie niet daarna 92/93
Kirium heb ik zelf bijgezocht met de code
Vind het een prachtig model, vooral de rode leren band. Nieuw Quartz uurwerk is duur zeker?
Nou, niet verschrikkelijk duur. Ligt er helemaal aan waar je het vandaan haalt en wat je zelf kunt. Denk dat je het betreffende (volgens mij een ETA 955.112) uurwerk wel voor ergens tussen de € 50 en € 100 op de kop kunt tikken. Maar het moet natuurlijk verwisseld en ik zou dan sterk aanraden ook de boel gelijk (te laten) schoonmaken en (ook niet onbelangrijk voor een duiker) weer waterdicht maken! En, afhankelijk van de staat, ietsje polijsten van de hoogglans (polished) delen. Als je dat door een horlogemaker laat doen, ben je natuurlijk wel iets meer kwijt. Zou je echt even moeten opvragen. Prijzen kunnen uiteenkopen. Maar is ie wel weer helemaal strak en kan ie weer twintig jaar mee. Zijn goede horloges. Heb er, volgens mij in het jaar dat ie uitkwam ('97, dus) een voor de moeder van mijn oudste dochter gekocht. Zij draagt 'm nog steeds als dagelijks horloge. Alleen een paar keer batterijwissel. Verder altijd lopen en nog best netjes, ook. Ga je dat opknappen ooit weer ‘terugverdienen’? Nee, niet op korte termijn. Misschien op langere termijn wel, hoor. Tot een aantal jaren geleden was het merk Heuer als vintage nog best ondergewaardeerd. Maar de laatste jaren stijgen de prijzen flink. En TAG Heuer lift daar toch wat op mee. Verder is ook het moderne TAG Heuer populairder dan ooit. Nadeel is wel weer dat dit een dameshorloge is. Die zijn toch een stuk minder gewild…
Zit trouwens nog even te kijken. Deze heeft wel al de nieuwe wijzers, maar nog het oude (rood/groene) logo. Dus ik schat deze uit 2000. Als ie echt is, tenminste. Neppers komen in allerlei vormen en varianten.
Bedankt voor de info! Ik zat me al wel af te vragen of het niet unisex is. Van wat ik vond 38-39 mm diameter
Heb zelf een Aquaracer van die maat, draagt heel fijn aan mijn pols. Stiekem hoop ik misschien wel dat het unisex is haha!!
Maar ga er een nachtje over slapen, 100 is hij wel akkoord mee gegaan trouwens
Oh wacht, als ie 39mm is, dan is het gewoon de gents. Dat is dan wel weer gunstig.
Ik vind het bij dit model soms moeilijk te zien, vanaf een plaatje, of het om de gents, midsize of damesversie gaat.
Hier bijvoorbeeld een oude advertentie. Ik denk dat dit de gents size is. Maar blijft lastig te zien, vind ik.
Verder denk ik dat die lederen band niet origineel is. Heb 'm zelf nog nooit hiermee gezien, in ieder geval. Deze is waarschijnlijk met stalen of rubberen band geleverd.
Maar, uiteraard valt of staat alles met de vraag of het een origineel exemplaar is. Daarnaast zou ik goed kijken naar eventuele schade door lekkende batterij en waterschade, functioneren van de kroon en staat van het glaasje. Die laatste twee zaken zijn vaak wel op te lossen. Maar betekent wel weer extra kosten.
Heb je geen foto achterkant ???
Als het een echte is, dan zeker kopen en hopen dat het binnenwerk niet aangetast is door bv een lekkende batterij,
Zelfs dan kun je deze goed vervangen 50 euro
Dit is niet altijd het beste forum om advies te vragen over Tag Heuer
Om een Tag Heuer nu te gaan vergelijken met een nieuwe certina of seiko… Kan zijn dat je persoonlijk niks met Tag Heuer hebt, of het model niet mooi vindt, maar als merk staat het toch net wat hoger aangeschreven.
Ik zeg: Doen, kans is groot dat je er met een batterijtje vanaf bent.