hallo iedereen,
ik heb advies van de experts nodig. ik ben van plan een link chrono (quartz) of een aquaracer regatta te kopen. De regatta is een calibre 5 en is een hybride quartz. Beide horloges vind ik erg mooi en kan geen keus maken. wat is volgens jullie de beste keus. De quartz of de hybride quartz. Blijft de hybride bijvoorbeeld meer waarde houden? De link is volgens mij een 2007 model en de regatta is een 2009 model.
Ben benieuwd naar jullie reacties
ps excuses voor het dubbel posten maar de 1e staat in de verkeerde discussie…
Van harte welkom. Ik ben niet zo bekend met de waardevastheid van deze modellen. Met de blauwe Monaco zit het redelijk snor.
Als je het horloge idd weer wilt verkopen, dan kan waardevastheid een element zijn om rekening mee te houden. Ik hou m’n horloges en zou gaan voor het horloge dat je 't meeste aanspreekt.
Hopelijk kunnen de anderen je beter helpen. Succes met je keuze!
De bedoeling is zeker om het horloge te houden en niet te verkopen. Ik vind beide horloges erg mooi maar ik kan er jammergenoeg maar 1 kopen… Ik heb wel eens gelezen dat een quartz horloge minder waardevast is als een automaat en aangezien de regatta een hybride en de link een quartz is de regatta misschien de betere keus.
Ik had graag verschillende meningen van jullie gezien.
Alvast bedankt voor de reacties.
De bedoeling is zeker om het horloge te houden en
niet te verkopen. Ik vind beide horloges erg mooi
maar ik kan er jammergenoeg maar 1 kopen… Ik heb
wel eens gelezen dat een quartz horloge minder
waardevast is als een automaat en aangezien de
regatta een hybride en de link een quartz is de
regatta misschien de betere keus.
Ik had graag verschillende meningen van jullie
gezien.
Alvast bedankt voor de reacties.
Van sommigen die al een beetje weten/inschatten dat ze hun horloge(s) na verloop van tijd weer verkopen, kan ik me voorstellen dat ze een hoge waardevastheid belangrijk vinden. Of het nu is dat ze na een poosje alweer uitgekeken zijn op een model, het klokje verkopen om “een stapje hogerop te klimmen” met een duurder exemplaar, etc.
Als je het horloge toch houdt, hoe belangrijk is waardevastheid dan nog? Voor mij zou dat nihil zijn. Bovendien zijn er relatief niet heel veel horloges die erg waardevast zijn.
Welke Link chrono heb je op het oog? Er is namelijk nog een middenweg: de TAG Heuer Link Calibre S. Deze heeft de fantastische Link schakels,
maar de wijzerplaat van de Aquaracer (weliswaar zonder regatta functie)
Overigens is de Aquaracer Regatta een Calibre S (hybride quartz chronograaf), geen Calibre 5 (automatisch uurwerk zonder chronograaffunctie).
Over de waardevastheid zou ik me niet druk maken, zeker gezien het feit dat je je horloge toch niet wil gaan verkopen, maar ervan wil gaan genieten :).
Hoe dan ook, ik vind het beide mooie horloges. Al moet ik zeggen dat ik niet geheel onbevooroordeeld ben, met 2 TAG Heuers in bezit ;).
De link is een quartz met blauwe plaat, het is een vrij grote van 42mm dacht ik. volgens mij is het een 2007 model maar dat weet ik niet zeker.
Ik moet je trouwens wel gelijk geven wat betreft de schakels van de link, die zijn inderdaad geweldig.
Het enige is dat de link lijkt op een sector horloge wat ik heb, de sector is weliswaar kleiner maar toch. De blauwe plaat vind ik nu erg mooi maar ik ben bang dat dat gaat vervelen.
Wat betreft de regatta… die is ook geweldig.
Weten jullie welke van deze 2 modellen unieker is.
Ben benieuwd welke het gaat worden, de bedoeling is om dit weekend de knoop door te hakken.
Als ik jou was zou ik de Regatta nemen. De layout van de Link chrono is vrij “standaard”, de Aquaracer Regatta heeft een vrij unieke layout met de halve cirkels.
De Aquaracer is een iets sportiever model, met een hogere waterdichtheid.
Ik heb zelf een Link chrono (automaat) en ben er heel tevreden mee, dat heeft me echter niet weerhouden om ook een Aquaracer 500M (automaat) te kopen ;).
Cool! Ik vind de Link leuker, al mag de wijzerplaat indeling wat traditioneler dan de Aquaracer. Bij de laatste vind ik de versie wat uit balans.
Verder schijnt de door jou getoonde Link ook een GMT functie te hebben.
Ik zou dit weekend de knoop doorhakken maar het is er mede door al de sneeuw niet van gekomen. Het is een aardig ritje en met dit weer is dat geen pretje.
Ik hoop dat de horloges er volgende week nog zijn…