Tag Heuer maakt SmartWatch bekend

Smartwatches is niet ieders ding, maar.geen nood… Tag Heuer heeft DE oplossing :wink:

Ik snap alleen niet dat de Tag Heuer rond de €1400.- moet gaan kosten en bijvoorbeeld een Huawei Smartwatch €400,- moet kosten. Het had mooi geweest als Tag Heuer de ‘traditionele’ wijzers had met een ‘smart’ wijzerplaat. Zoals ik er nu tegenaan kijk een veel te duur horloge tov het overige aanbod. Hij ziet er wel goed uit, dat dan weer wel…

Best een mooi horloge en in titanium. Leuk om erbij te hebben maar jammer van het formaat.
Die 46mm is voor mij een nono!

Als je dat niet snapt zeg je eigenlijk dat je ook niet snapt waarom een Rolex duurder is dan een Swatch toch :stuck_out_tongue:

Ik heb niks met Smartwatches, maar kan me voorstellen dat een van Tag Heuer duurder is dan die van Huawei

1 like

Ik vindt €1000,- verschil voor alleen een andere kast wel veel. De mensen met verstand van Smartwatches vinden de Huwawei één van de beste op dit moment, maar wel prijzig. Ik vindt dus het verschil voor bijna identieke horloges wel veel. Nu zal ik niet snel een smartwatch kopen omdat ik een liefhebber van horloges met automatische uurwerken ben. Zoals ik al zei vind ik het horloge van Tag Heur er wel erg mooi uitzien… Kwestie van smaak ook.

Als ik het zo eens bekijk…

Voor mij staat de "Dumb"watch nog steeds op 1! :+1:

Groeten,

Noel.

1 like

Een interessant inzicht uit het artikel:

However, it is unable to brand the device “Swiss made”, because the majority of its components - including an Intel processor - were made elsewhere.

Nu wordt ik daar persoonlijk niet zo warm of koud van maar sommige mensen zien zoiets als een enorm obstakel.

Ik vind het slim van Tag dat je dit horloge kunt inwisselen voor een mechanische Carrera. Er zal een moment komen dat het horloge niet meer mee kan zoals alle computer gebaseerd electronica. Wel jammer van de $1500 die je bij moet leggen.

Ik vind t wel n leuke optie. Heb je de mogelijkheid om over te stappen op n mechanisch horloge.

Had je liever dat het horloge 2900 kost en dat je dan later ‘gratis’ om kunt wisselen voor n automaat?

Ik vind dit ook heel erg slim gedaan, dit is natuurlijk het grote nadeel van een smartwacht. Na een tijdje is de techniek achterhaald en alle andere smartwachtes zulllen dan niks meer waard zijn, deze ruil je gewoon in voor een ‘echt’ horloge :slight_smile:

Ben wel benieuwd of je meerdere modellen kan kiezen van Tag Heuer, vind de carrera niet zo mooi.

Ze hebben het over een Limited analoog model. Dat kan dus ook n gewone quartz wezen…

Laten we hopen dat er meer te kiezen zal zijn.

Volgens mij hadden ze het bij Hondinkee over een mechanical watch

2 likes

Deze Smart Watch is uiteindelijk in te ruilen voor een mechanische met bijbetaling van 1500,- als ik het goed heb.

Heb nog steeds niet echt een goeie indruk van hoe deze smartwatch er nu uitziet en wat de mogelijkheden zijn, maar volgens mij is TH wel goed bezig, zeker met de inruiloptie in het achterhoofd.
Edoch, voor mij gewoon een lekker ouderwets mechanisch horloge.

Filmpje :slight_smile:

Op ablogtowatch (http://www.ablogtowatch.com/tag-heuer-connected-watch-hands-full-specs-details-availability/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+Ablogtowatch+(ABLOGTOWATCH))
Vandaag een filmpje waarin ze vertellen dat het om dezelfde kast gaat met een 3 wijzer uurwerk erin, vergelijkbaar met wat je ziet als de connected op “schemertoestand” staat.

Dit is het horloge wat ze daar laten zien.

De connected zou al snel in Nederland verkrijgbaar moeten zijn, maar in Den Haag vertelde Schaap en Citroen mij dat vanwege de enorme interesse de verwachting is dat zij in het voorjaar de eerste exemplaren uitgeleverd zullen krijgen.

Dat is voor zover ik heb begrepen inderdaad het enige horloge waar je de smartwatch met bijbetaling op in kunt ruilen. Dat het dezelfde kastvorm heeft heeft weer als voordeel dat je extra aanschafte banden kunt blijven gebruiken.

Koopje toch ook, n Tag Heuer voor 1400 :wink:

Maar lekker dat er zoveel interesse is. Hoop niet dat het weer n Tag flop wordt.

Thanks! Ziet er op zich best wel prima uit!

Volgens Schaap & Citroen heeft elk horloge wat ze verkopen “enorme interesse”… dat zegt niet zoveel.

Wat betreft de Tag Heuer Connected: Ik wil persoonlijk geen electronica in mijn horloge. Het doet afbreuk aan de elegantie en vakmanschap wat er in een luxery watch zit.